Gå til innhold

Sapphire Radeon X1950 Pro eller Asus EAX1950PRO?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kortene er vel ganske mye identiske. Hvis du foretrekker ett av merkene fremfor det andre, kjøp det. Sapphire kortet har vel en fordel da det bare tar opp èn kortplass. Asus kortet tar to.

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/s...950_pro/37166/2

Ser ut som at Sapphire kortet kommer med en svak overklokk attpåtil. (Har Asus kortet, når jeg fikk det kjørte kjernen på 581mhz mot Sapphire sine 580 :tease: )

Lenke til kommentar

Sapphire er vel ikke noe dårligere enn Asus. Sapphire-kortet har jo også 512MB, selv om det som oftest gjør seg gjeldende i oppløsninger på 1600x1200 og over. Men siden det koster mindre enn Asus-kortet, så ville jeg tatt det. Har et Sapphire X1950 Pro 512MB AGP og det fungerer helt fint. (trodde først det ble ødelagt, men det var hovedkortet mitt som fusket).

8600GTS er noe tregere enn X1950 Pro, men har DX10-støtte selvfølgelig.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Sapphire er vel ikke noe dårligere enn Asus.  Sapphire-kortet har jo også 512MB, selv om det som oftest gjør seg gjeldende i oppløsninger på 1600x1200 og over.  Men siden det koster mindre enn Asus-kortet, så ville jeg tatt det.  Har et Sapphire X1950 Pro 512MB AGP og det fungerer helt fint.  (trodde først det ble ødelagt, men det var hovedkortet mitt som fusket).

8600GTS er noe tregere enn X1950 Pro, men har DX10-støtte selvfølgelig.

8824860[/snapback]

Hvorfor trodde du det ble ødelagt? Jeg trodde nemlig også det i går fordi jeg plutselig fikk artifacts midt i en runde Call Of Duty 2, men etter en restart var alt ok. (Kjører Crossfire på et Abit AWD9-MAX med 2 stk Sapphire X1950 Pro 256MB)

Lenke til kommentar

Det beste kjøpet i dag er vel Gainward GeForce 7950GT 1395kr hos Netshop

Sammenligning mellom x1950pro og 7950gt :thumbup:

Men hvis du feks velger Oblivion ser du at x1950pro er best, men i 3D mark er 1950GT best. 3D mark sier forsåvidt ingenting om hvordan kortet er i spill.

Men jeg tor at 7950GT er et bedre kort?

Edit:

Hvis du har planer om å kjøre Linux så sparer du mye trøbbel med Nvidia ;)

Det fant jeg ut på den vanskelige måten. Gikk fra x1950GT til 7600gt til 7950gt på vei i posten...

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar
Hvorfor trodde du det ble ødelagt?  Jeg trodde nemlig også det i går fordi jeg plutselig fikk artifacts midt i en runde Call Of Duty 2, men etter en restart var alt ok.  (Kjører Crossfire på et Abit AWD9-MAX med 2 stk Sapphire X1950 Pro 256MB)

8824924[/snapback]

Vel, maskinen låste seg, og da jeg rebootet så var plutselig skjermen satt til 800x600 i 256 farger. Prøvde å re-installere driverene, men ingenting fungerte. Da jeg satt i et annet grafikkort så fungerte alt greit igjen. (vel, bortsett i fra at maskinen plutselig var blitt ustabil av en eller annen grunn). Uansett, jeg var sikker på at X1950 Pro-kortet var dødt. Inntil jeg forsøkte det igjen litt senere i en annen maskin, så var alt plutselig helt greit igjen, hehe. Skulle ha prøvd det litt tidligere. ;)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

OK. Greit å få andre erfaringer rundt dette kortet. Skjønner enda ikke hva som skjedde på LAN-et i går, men det funket jo etterpå så jeg brydde meg ikke mer med det :cool: Kjører ingen overklokking å har god luftgjennomstrømning så det er ikke det heller :hmm:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
HW TEST

I testen overnfor ser du at 8600gts gir lite for pengene. 1600kr er idiotisk å betale for noe som er dårligere enn x1950pro.

Hvis du ikke absolutt må ha DX10 ville jeg kjøpt et billigere x1950PRO eller hva med X1950XT til 1500kr 1950PRO XT i prisguiden :thumbup:

8826783[/snapback]

har funnet ett jeg liker

Men prisforskjellen til GTS kortet er ikke stort, og hva gjør dette kortet bedre enn Gainward sitt?:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...