HeHauken Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Jeg bor ca. 100 meter fra kirken i nærmiljøet. Den vekker meg hver søndag. Den ringer først en gang kl. 10, og den ringer i vel 20 minutter. Så er det pause på 10 minutter før den fortsetter med 2. omgang. Så er det pause igjen, før den på nytt ringer. Det er ikke bare det at den kontinuerlig ringer fra klokken 10, den er også ekstremt urytmisk og ikke minst ustemt (det er digital klokke....) Enkelte søndagsmorninger får jeg meget stygge tanker i hodet, som å ta opp ett eller annet arabisk, og fyre det utover høytalerne. Andre som har samme problem? Hvordan kan problemet eventuelt løses? Det er jo seriøst det siste maktmiddelet kirken har igjen... og de benytter seg av det! Endret 10. juni 2007 av HenHau Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Egentlig er det svært så lite og gjøre med det annet en å eventuelt lydisolere ytterveggen og få seg bedre isolerte vindu. Hadde det vert ekte kirkeklokker kunne du ha sneket deg opp i klokketårnet en kveld og fylle klokka med fugeskum, så hadde det vært stilt den stunda det tok å fikse klokka igjen. Endret 10. juni 2007 av perpyro Lenke til kommentar
iMono Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Angrep er det beste forsvar. Fyr av noen arabiske Koran-vers gjennom de største høyttalerne du har i huset. Mitt tips ihvertfall... Lenke til kommentar
thatch Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Har akkurat det samme problemet som deg. Blir helt gal av de jævla klokkene hver søndag. Men er vel ikke så mye vi får gjort med det er jeg redd. Jeg flytter i august, så da blir jeg jo kvitt problemet Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Er vel ikke helt for dundrende kirkeklokker jeg heller, men kan ikke helt se forskjellen på dèt og en nabo som starter gressklipperen sin rundt samme tid på en søndag. Men misforstå meg rett; jeg har ingen problemer med å skjønne frustrasjonen din. Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Da flytter du vel bare? Gjerne til et muslimsk land om du synes det er mindre forstyrrende... Går ut ifra at kirka var der når du/dine flyttet inn/bygde... Blir like idiotisk som når folk bygger hus 100 meter fra en motorvei og noen måneder etterpå klager de og vil ha kompensasjon og lyddempende vegger på statens bekostning... Naboer som klipper gress, trimmer moped, ser fotballkamp, krangler med åpne vinduer, dieselbil på tomgang etc etc er like, om ikke mye mer irriterende enn kirkeklokker... Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Vil nokk påstå at kirkeklokker tidlig på søndager er ille, bor like 300meter fra kirka og 500m fra Bodø lufthavn. f-16 på etterbrennere gjør meg ingen ting, men kirkeklokker derimot! men men Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Vil nokk påstå at kirkeklokker tidlig på søndager er ille, bor like 300meter fra kirka og 500m fra Bodø lufthavn. f-16 på etterbrennere gjør meg ingen ting, men kirkeklokker derimot! men men 8844156[/snapback] pøh... bare fordi du slenger i glasshuset til langt på natt... Mann om natta - mann om dagen vettu Ingenting er som lyden av F-16 etterbrennere... Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Du kan jo ikke akkurat sette fyr på kirka. Og dem kommer ikke til å flytte kirka for deg, og dem kommer heller ikke til å stoppe med klokka. Det eneste du kan gjøre er å lydisolere hjemmet ditt eller flytte. Lydisolering er for dyrt og for mye strev, jeg ville flytta hadde jeg vært deg. Det er vel bare å innse at kirka og religion eier gata di. Endret 12. juni 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Angrep er det beste forsvar. Fyr av noen arabiske Koran-vers gjennom de største høyttalerne du har i huset. Mitt tips ihvertfall... 8824643[/snapback] Ja, da slutter de nok Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Slet med det samme før, når jeg bodde nærmere den lokale kirka. Det som irriterer meg, er det at de for noen år siden klagde og skulle forby bønnerop fra den Blå moskee i Oslo. De mente jo at de arabiske bønneropene var forstyrrende og plagsomt, men har hørt de et par ganger, og det er langt ifra like irriterende og stygt som kirkeklokker. Ser ikke helt logikken i det der. Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg liker heller ikke kirkeklokkene men jeg er demokratisk og godtar at nesten alle andre her i norge er kristne og elsker kirkeklokker.. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Slet med det samme før, når jeg bodde nærmere den lokale kirka. Det som irriterer meg, er det at de for noen år siden klagde og skulle forby bønnerop fra den Blå moskee i Oslo. De mente jo at de arabiske bønneropene var forstyrrende og plagsomt, men har hørt de et par ganger, og det er langt ifra like irriterende og stygt som kirkeklokker. Ser ikke helt logikken i det der. 8847977[/snapback] Ser poenget ditt, men er det ikke slik at bønneropene skjer hver dag? (flere ganger om dagen?) Har ikke noe problem med å skjønne hva du må gå igjennom. Å tenke på at man skal betale for det gjør det vel heller ikke bedre. (statskirke) og godtar at nesten alle andre her i norge er kristne og elsker kirkeklokker.. Er det virkelig så mange kristne som faktisk går i kirka hver søndag a? (eller elsker kirkeklokker) Trodde det var et svært fåtall jeg... Kan hende det bare er jeg som ikke har møtt de "rette folka". Edit: Elektronisk kirkeklokker sa du... Frem med EMP'en! (electro magnetic puls) Endret 13. juni 2007 av andrull Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Trodde det var et svært fåtall jeg... Sjekket det nettopp i wikipedia 85,7 % av den norske befolkningen er medlemmer i statskirken, så det er nok flertallet som er kirkeklokke fans og jeg har valgt å akseptere de. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 "Norge skiller seg ut som det aller minst religiøse landet i Vest-Europa, med bare 36 prosent troende og 9 prosent ateister. Den største gruppa (46 prosent) er verken religiøse eller ateister. Spørsmålet de 500 personene er blitt spurt av TNS Gallup er: «uavhengig av om du deltar i religiøse møter eller ikke, hvordan vil du karakterisere deg selv i forhold til religiøsitet»," ifølge Klassekampen, nov. 2005. Så ikke alle er fans, men mange er støttemedlem … Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Så ikke alle er fans, men mange er støttemedlem … Oki, men de som er støttemedlem kan vi vell anta at støtter kirken i at den skal få ringe med kirkeklokkene sine. Skulle gjerne hørt meningen til et av disse passive støttemedlemmene i denne saken. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Så ikke alle er fans, men mange er støttemedlem … Oki, men de som er støttemedlem kan vi vell anta at støtter kirken i at den skal få ringe med kirkeklokkene sine. Skulle gjerne hørt meningen til et av disse passive støttemedlemmene i denne saken. 8848117[/snapback] De jeg kjenner som er såkalte "passive støttemedlemmer", eller ikke-kristne som jeg kaller de fleste av dem, synes ivhertfall ikke noe om klokka. Ivhertfall ikke i denne aldersgruppen. (rundt 17-19 år) Er man ikke medlemm i statskirka bare ma nblir døpt da? Må jo nærmest stresse for å komme ut av det, og det er kanskje ikke alle som gidder dette. Endret 13. juni 2007 av andrull Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Lurer på hva som skjer dersom jeg setter på forkynnelse av satan med samme volum som kirkeklokkene -- hver søndag. Eller sekkepipe. Protester? Dobbeltmoral? Endret 13. juni 2007 av Andre1983 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Angrep er det beste forsvar. Fyr av noen arabiske Koran-vers gjennom de største høyttalerne du har i huset. Mitt tips ihvertfall... Så får du paven og hans kor med "sangfugler" på døra hver dag kl 10 istedenfor, klare for og "av-musliminere" deg Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Går ut ifra at kirka var der når du/dine flyttet inn/bygde... 8844136[/snapback] Kirken var der ja, men det er først etter de pusset den opp og fikk nye digitale klokker at det ble et problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå