Bruktbilen Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg var på hytta til en kompis forige sommer, og vi hadde lyst til å prøve ut spiritisme. Jeg visste ikke hva det gikk ut på og derfor var jeg bare en tilskuer. (...) Han ene kammeraten min hvisket spm inn i glasset(..) 8826591[/snapback] Kompisen din visste nok navnet, så derfor gjør det ikke noe om du ikke var med, når kompisen din var med. Lenke til kommentar
Prectorex Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg var på hytta til en kompis forige sommer, og vi hadde lyst til å prøve ut spiritisme. Jeg visste ikke hva det gikk ut på og derfor var jeg bare en tilskuer. (...) Han ene kammeraten min hvisket spm inn i glasset(..) 8826591[/snapback] Kompisen din visste nok navnet, så derfor gjør det ikke noe om du ikke var med, når kompisen din var med. 8832388[/snapback] Det er jo den eneste logiske forklaringen, men som jeg sa, så er det lenge siden hun levde (1996). De har iallefall ikke sagt at de kødda med det til meg enda, og dette er forige sommer Lenke til kommentar
andir Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) De har iallefall ikke sagt at de kødda med det til meg enda, og dette er forige sommer Kameraten min som lurte meg til å tro på spøkelser dro det ut i nesten to år, og han er en skøyermaker av verste sort som sjeldent klarer å holde seg alvorlig, så ikke ta det for god fisk selv om de ikke har avslørt det enda. Endret 11. juni 2007 av andir Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Prøvde dette på barneskolen og kan ikke si at jeg ble spesielt imponert, selv da. Endret 15. juni 2007 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Speik Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Denne historien er lang, men sann og sikkert interessant å lese. Jeg skal ikke nevne noe navn eller stedsnavn i denne posten da jeg har lovet å ikke gjøre det. Selv er jeg en ekstremt ateistisk person, og får ofte stygge kommentarer fra andre på grunn av mine meninger om kristendommen og andre religioner. Jeg har også laget flere poster om dette på forumet. Fram til den siste tiden har jeg aldri, aldri trodd på noe som helst av spiritisme, ånder, spøkelser eller lignende. Menmen, lets hear the story already.. En venn av meg, la oss bare kalle hun "Olga", flyttet hit for ca. 7 måneder siden. Både jeg og Olga er 16 år gamle og går slutten av 10. klassen nå. Jeg ble fort godt kjent med henne, siden hun bodde ganske nær meg og havnet i min klasse på skolen. Noe av det første jeg og de andre de klassen la merke til (noe vi baksnakket om etterpå) var at hun så litt weird ut og hadde ett merkelig, sterkt blikk. Olga var grei og artig å snakke med, og fikk fort venner. En dag, i mars, når jeg gikk hjem fra skolen sammen med henne, fortalte hun meg noe veldig rart om huset de hade flyttet til. Hun sa en kveld hadde hun merket noe rart. Temperaturen i rommet hadde synket og det ble isende kalt. Andre kvelder, hadde musikken på stereoen hennes blitt skrudd ned, og erstattet med en rar, irriterende lyd. Når hun skrudde opp volumet på stereoen igjen, ble det fort dempet igjen, og overdøvet av den mystiske lyden. En kveld hadde skuffene blitt slått ut, kommoden ristet og blader ble slått opp på tilfeldige sider. Olga hadde tidligere fortalt om disse hendelsene til foreldrene sine, men denne gangen sprang hun skrikende opp til moren, og måtte sove sammen med henne resten av natten. Faren hennes mente det var bare innbilning, og ble sur hver gang hun fortalte om slike hendelser. En annen kveld, da hun satt på sengen, følte hun at noen satt seg ned på sengen ved siden av henne. Det ble en tydelig dump i sengen, og hun kunne føle at noen var der. Gardinene begynte å blafre og temperaturen sank. Olga ropte ut "ha deg vekk!", og plutselig forsvant dumpen i sengen og temperaturen steg igjen. Denne gangen ble hun også så redd at hun måtte sove sammen med moren. En dag litt senere fortalte hun meg at det kom ett medium (en som kan snakke/ha kontakt med ånder) på besøk den kvelden, for å finne ut hvilken ånd som hadde vært der. Jeg var selv tilstede da mediumet kom dit, men gikk hjem da han ville at bare familien skulle være der. Dagen etter, fortalte Olga meg at mediumet hadde fortalt at det var oldefaren hennes som besøkte henne. Han sa også at hun var begavet, og veldig "mottakelig" for åndeverdenen. Fra den dagen av, har Olga vært veldig aktiv i spiritisme-verdenen. Hun deltar på alternativ-messer, bruker Tarot-kort og Pendling. Jeg tvilte fortsatt, og ba henne vise meg disse tingene. Hun sa at hun kunne bruke Tarot-kort for å finne ut sannheten om folk. "Lana" er en outcast i vår klasse, som svært få liker. Olga sa att hun skulle bruke tarot-kortene for å beskrive Lana. Kortene ble stokket, og Olga trakk ut ett tilfeldig kort. Kortet som kom fram, var "The Empress" som beskrev hun ganske bra. Olga sa at hun var en begynner innen Tarot, og at det er veldig tolkbart, så det trenger jo ikke å bety noe som helst. Hun viste meg også pendling. Olga tok av seg halsbåndet hun hadde rundt nakken og holdt det dinglende over bordet. Hun sa at pendling var svært nøyaktig, og at hun kunne bruke det til å besvare enkle ja-nei-spørsmål. Hun spurte "Er "lana" i rommet nå?" Pendelen dinglet vanlig. "Er Tore (mitt navn) i rommet nå?" Pendelen begynte med en gang å snurre rundt. Min reaksjon var "omg.." Olga har også sagt til meg at hun har lært seg å fjerne negativ energi/ånder, og har hjulpet forskjellige folk med å fjerne slike fra husene deres. Etter alt dette har jeg selv blitt svært tvilende, nesten troende. En ting er å se det på TV, en annen å høre det fra en person du kjenner og stoler på. Endret 18. juni 2007 av Speik 1 Lenke til kommentar
andir Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hun viste meg også pendling. Olga tok av seg halsbåndet hun hadde rundt nakken og holdt det dinglende over bordet. Hun sa at pendling var svært nøyaktig, og at hun kunne bruke det til å besvare enkle ja-nei-spørsmål. Hun spurte "Er "lana" i rommet nå?" Pendelen dinglet vanlig. "Er Tore (mitt navn) i rommet nå?" Pendelen begynte med en gang å snurre rundt. Min reaksjon var "omg.." Intet mystisk ved dette. Prøv det selv, lag en pendel og tenk på at den skal stå stille, svinge frem og tilbake eller i sirkel. Som sagt på første side, så er dette resultatet av bevegelser som er såpass ørsmå at du ikke registerer dem selv. Når Olga spurte pendelen om Lana var i rommet, så visste hun selv at det ikke stemte og derfor svingte ikke pendelen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Slike medium og trollmenn og lignende som har kontakt med åndene er som oftest ganske flinke til å prate folk trill rundt. Om du lærer deg triksene så kan du også tjene gode penger som "medium". 1 Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Slike medium og trollmenn og lignende som har kontakt med åndene er som oftest ganske flinke til å prate folk trill rundt. Om du lærer deg triksene så kan du også tjene gode penger som "medium". 8892875[/snapback] Derren Brown (fyren som hadde det programmet som gikk på nrk for en tid siden - hvor han blant annet fikk en fyr til å glemme en svær karusell som var rett foran ham, "leste tanker" og spilte sjakk mot ni personer samtidig) prøvde seg på dette i USA med stort hell. Han ga seg ut for å være medium, ha psykiske evner og så videre. Av de fem såkalte ekspertene overbeviste han fire på stedet, og bare én var skeptisk nok til å ville møte ham på nytt før han godtok at dette var ekte paranormale evner. Lenke til kommentar
scraatch Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 serriøst, spiritisme funker. Jeg spurte om forbokstaven på navnet til morfaren min som døde for 12 årsiden. Som ingen av de jeg var med kjente eller noe, kunn jeg som viste det. Og den landa faen meg på W. Og morfaren min het Willy. så det funker lover dere. Det skjedde noe værre og men det vil jeg ikke fortelle. Så tro meg, det funker. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 serriøst, spiritisme funker. Jeg spurte om forbokstaven på navnet til morfaren min som døde for 12 årsiden. Som ingen av de jeg var med kjente eller noe, kunn jeg som viste det. Og den landa faen meg på W. Og morfaren min het Willy. så det funker lover dere. Det skjedde noe værre og men det vil jeg ikke fortelle. Så tro meg, det funker. Absolutt ikke, det var ikke noe kontrollert eksperiment og anekdotiske bevis er kanskje de mest latterlige av alle. Uansett hva du har opplevd vil jeg si det hadde en naturlig forklaring, slik er det alltid i slike tilfeller Lenke til kommentar
strayder Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 serriøst, spiritisme funker. Jeg spurte om forbokstaven på navnet til morfaren min som døde for 12 årsiden. Som ingen av de jeg var med kjente eller noe, kunn jeg som viste det. Og den landa faen meg på W. Og morfaren min het Willy. så det funker lover dere. Det skjedde noe værre og men det vil jeg ikke fortelle. Så tro meg, det funker. Absolutt ikke, det var ikke noe kontrollert eksperiment og anekdotiske bevis er kanskje de mest latterlige av alle. Uansett hva du har opplevd vil jeg si det hadde en naturlig forklaring, slik er det alltid i slike tilfeller Merkelig egentlig hvordan ellers opplyste folk er lette å lure. Men det er jo fullstendig lov å teste dette samt å tjene en million hvis det faktisk virker! Skulle være en klar sak å gjøre det, syntes dere ikke. Men klart å tro på en ting og VILLE tro på en ting er to forskjellige ting .... Lenke til kommentar
chokke Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Hmms, litt rart at effekten av spriritsme avhenger av hvor man er vokst opp. Selv så har jeg hørt den "bloody mary"-greia, som visstnok skulle vise hvem av dine bekjente/beslektede som døde neste gang. Man skal være i et helt mørkt rom med et speil og si bloody mary høyt ti ganger og man skal se en dør som åpner seg og en person som går igjennom døren, dette er da nestemann som dør. Kanskje det har noe å si at du "vet" du kommer til å se noe, og lurer deg selv til å se det. Jeg sier ikke at vi vet alt nå, men at jeg stiller meg tvilende til en "fri vilje" som flakser rundt og gjør faenskap og godskap. Lenke til kommentar
TrydoniT Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Du får ikke lov og slutte der, hva skjedde i ettertid da, siden du ikke vil gjøre det igjen, det var bare et blad og et lys, men hva hadde dere ventet dere? At ingenting kom til og skje i det hele tatt ? Men hva skjedde ???? Lenke til kommentar
GhostLover Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 spiritisme er ikke noe bløff, det kan jeg love deg. Jeg har selv gjort det, men det er mange forskjelige metoder og utføre spiritisme på. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) spiritisme er ikke noe bløff, det kan jeg love deg. Jeg har selv gjort det, men det er mange forskjelige metoder og utføre spiritisme på. Du er klar over at hvis du kan bevise dette(burde ikke være vanskelig hvis det ikke er bløff) eller noe som helst annet overnaturlig så vil du få en pris på 1 million dollar fra James Randi Educational Foundation. Har du så mye penger at $1mill er lommerusk eller har du ikke nok tro på det til å sende inn forslag? Endret 13. desember 2012 av Civilix 1 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Jeg var mer opptatt av å se på profilbildet til GhostLover og erger meg over tanken av at det mest sannsynelig ikke er henne vi ser på bildet........åja sorry vi snakker spiritisme her øhøm sorry Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 serriøst, spiritisme funker. Jeg spurte om forbokstaven på navnet til morfaren min som døde for 12 årsiden. Som ingen av de jeg var med kjente eller noe, kunn jeg som viste det. Og den landa faen meg på W. Og morfaren min het Willy. så det funker lover dere. Det skjedde noe værre og men det vil jeg ikke fortelle. Så tro meg, det funker. jeg er overbevist Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 spiritisme er ikke noe bløff, det kan jeg love deg. Jeg har selv gjort det, men det er mange forskjelige metoder og utføre spiritisme på. Ja, det finnes mange måter å lure seg selv på og mange måter å bli lurt på. Men det visste vi altfor godt fra før. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Spiritisme er noe man kan leke og spøke med, det er igrunn helt ufarlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå