glosi Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Mio C520 er blandt de raskeste gpsene på markedet til å reagere når du trykker på noe synes jeg. Når det gjelder alle TomTom fantaster så synes jeg desverre TomTom har kommet med lite nytt i det siste. Om du ønsker toppmodellen(910) deres trenger du to tjenere for å bære den for deg når du ønsker å ta den med deg ut på gatevandring. Den sperrer også halve frontruta di med boksen som stikker bakover. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 TT kommer med to helt nye modeller, disse skal vistnok lanseres i august Lenke til kommentar
navibjorn Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Det ble en Garmin Nüvi 660 for min del. Ser meget bra ut foreløpig, men har ikke testet på langtur. Det første jeg gjorde var å hive inn fotoboksene og det virket i hvert fall glimrende. Får dessverre ikke SMS til å virke når jeg kobler opp min Nokia N80 via BT. 8940128[/snapback] Har også nettopp kjøpt nuvi660. Hvordan heiv du inn fotoboksene. På Garmin's sider ser jeg jo ikke noe for Norge, eller?? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Det ble en Garmin Nüvi 660 for min del. Ser meget bra ut foreløpig, men har ikke testet på langtur. Det første jeg gjorde var å hive inn fotoboksene og det virket i hvert fall glimrende. Får dessverre ikke SMS til å virke når jeg kobler opp min Nokia N80 via BT. 8940128[/snapback] Har også nettopp kjøpt nuvi660. Hvordan heiv du inn fotoboksene. På Garmin's sider ser jeg jo ikke noe for Norge, eller?? 9022371[/snapback] fotoboksfilene, finner du her: http://www.gps.no/mbbs2/forums/thread-view...=28258&posts=39 Så gjør du det som er skrevet der. Edit: Bla deg litt ned på siden. Så finner du de mest oppdaterte filene. Endret 7. juli 2007 av Cola-boks Lenke til kommentar
navibjorn Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Det ble en Garmin Nüvi 660 for min del. Ser meget bra ut foreløpig, men har ikke testet på langtur. Det første jeg gjorde var å hive inn fotoboksene og det virket i hvert fall glimrende. Får dessverre ikke SMS til å virke når jeg kobler opp min Nokia N80 via BT. 8940128[/snapback] Har også nettopp kjøpt nuvi660. Hvordan heiv du inn fotoboksene. På Garmin's sider ser jeg jo ikke noe for Norge, eller?? 9022371[/snapback] fotoboksfilene, finner du her: http://www.gps.no/mbbs2/forums/thread-view...=28258&posts=39 Så gjør du det som er skrevet der. Edit: Bla deg litt ned på siden. Så finner du de mest oppdaterte filene. 9022767[/snapback] Fungerte fint. Takker så mye !! Lenke til kommentar
VonRichthoven Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Har hatt begge enhetene . Jeg kjøpte Garmin 660 etter å ha lest mange positive tester, men ble meget skuffet.Dette er mine konklusjoner: Mio c520t får Garmin Nuvi 660 til å virke håpløst foreldet. 660 har svært få poi, den har ingen fotoboksvarsling ferdig innstallert (se på div. gps-forum på alle som sliter med det + en kan forestille seg alle som ikke er noenlunde datakyndige og som ikke engang oppsøker forum for hjelp til dette). Etter min mening er markedsføringen til Garmin ang. fartsbokser på grensen til uærlig spill. Den har ingen mulighet for å vise hastighet + kart i rutemodus, den viser ikke ruta med piler - kun stemme. Skal du se hvordan neste kryss er, må du trykke på skjermen og bildet av krysset vises bare i kort tid, før du er tilbake i normalvisning igjen. Du kan ikke endre fargeoppsett på kartene,du har ingen hastighetsangivelse på aktuell vei du kjører, ingen mulighet for varsling av for høy hastighet...... Lista kan gjøres lenger, men oppsøk en forhandler som fører begge og døm selv. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Har lagt merke til at nye brukere med 1 post har roset Mio opp i skyene på flere forum(GPS) nå. Kan være en tilfeldighet, men kan også være at Mio er på hugget for tiden Lenke til kommentar
staljin Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg vet ikke om Garmin da jeg ikke har noe personlig kjenskap til, men jeg kan trygt si at jeg ville aldrig gått for TomTom, da jeg kjører både MioMap og TomTom 6.02 på min hacked Mio C710. Visuelt så er TomTom 100 ganger "styggere" enn Mio, lydmessig liker jeg også bedre Thor hos Mio enn Synnøve hos TomTom, navigeringsmessig er nok TomTom en smule mer "voksen", men ingeting jeg ville lagt så mye vekt på. TomTom har nok en del ekstra funksjoner , jeg i utgangspunktet bryr meg lite om, men denne nye hvor man har mulighet å redigere mapper ser veldig bra ut. Håpet er at siden TomTom har kjøpt TeleAtlas (som Mio også bruker) at de vil dele de "oppdaterte" mappene med resten av GPS verden. Tiden vil vise. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg har Garmin Nuvi 660 FM, kan anbefalle den på det varmeste. Den har alt jeg trenger og jeg reiser på bilferie nesten hver sommer, den gjør susen sin på autobahnen i tyskland og når du ska finne hotell, bensin stastjon osv... Men det er min smak, mest sansynlig da jeg var teknisk selger og solgte garmin nuvi produkter, så det kan være noe der :!: Nå er jeg ingeniør og bruker Nuvi 660 FM i min bil. Er stor fornøyd så jeg er sikker på at de fleste blir det også Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) http://gps.no/mbbs2/forums/thread-view.asp?tid=29027&posts=3 kan jo se hva han her skriver. er jo ingen tvil om att c520(t) banker nuvi 660 ned i støvlene nuvi har mulighet for å legge inn 20000 poi. mio c520 har over 23000 BARE i norge, 380.000 i tyskland og til sammmen 6 millioner for resten av landene. og oppdatere fotobokser er jo lekende lett, du bare trykker på ett ikon ved klokka i windows, trykker synchronise, og vips så kobler programmet opp på mio's online database, og legger inn de nyeste fotboksene for det landet du ønsker. og oppdatere kart og diverse er også like lett. har selv c520t og er stor fornøyd! Endret 6. august 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 http://gps.no/mbbs2/forums/thread-view.asp?tid=29027&posts=3 kan jo se hva han her skriver. er jo ingen tvil om att c520(t) banker nuvi 660 ned i støvlene 9219677[/snapback] Kanskje litt bedre å linke til tester, i stedet for en subjektiv vurdering fra et innlegg i et forum.Men alle GPS'er har sine positive og negative sider. http://www.teknofil.no/wip4/hvilken_best_9.../d.epl?id=14937 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Har hatt begge enhetene . Jeg kjøpte Garmin 660 etter å ha lest mange positive tester, men ble meget skuffet.Dette er mine konklusjoner: Mio c520t får Garmin Nuvi 660 til å virke håpløst foreldet. 660 har svært få poi, den har ingen fotoboksvarsling ferdig innstallert (se på div. gps-forum på alle som sliter med det + en kan forestille seg alle som ikke er noenlunde datakyndige og som ikke engang oppsøker forum for hjelp til dette). Etter min mening er markedsføringen til Garmin ang. fartsbokser på grensen til uærlig spill. Den har ingen mulighet for å vise hastighet + kart i rutemodus, den viser ikke ruta med piler - kun stemme. Skal du se hvordan neste kryss er, må du trykke på skjermen og bildet av krysset vises bare i kort tid, før du er tilbake i normalvisning igjen. Du kan ikke endre fargeoppsett på kartene,du har ingen hastighetsangivelse på aktuell vei du kjører, ingen mulighet for varsling av for høy hastighet...... Lista kan gjøres lenger, men oppsøk en forhandler som fører begge og døm selv. 9193104[/snapback] Fotobokksvarsling er så enkelt å legge inn på nuvi at selv mor kan gjøre det Så sier du den viser ruta kunn med stemme! vel da er det ikke 660 du har prøvd,den viser ruten med både stemme og pil,i tillegg forteller den deg hva gaten/veien heter som du skal inn på, noe få andre gjør. POI kan du også legge inn etter behov,dette er riktinok noe mere tungvint enn på andre modeller,men Garmin har annonsert en mere brukervennelig software til nuvi. prøvde forresten FM delen når jeg var i Sverige og den fungerte flott,nede til høyre på skjermen kom det opp en liten rute med beskjed om hindringer på din rute, trykket du på denne fikk du mer detaljert info og da kunne du velge om du skulle fortsette på ruten eller om enheten skulle finne alternativ,noe den gjorde på få sekunder Så at det er + og minus med de fleste er det liten tvil om,men totalt sett er nok 660 overlegen de fleste,noe tester også viser,en mulig rival til denne kan bli TomTom 720 Lenke til kommentar
staljin Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Så at det er + og minus med de fleste er det liten tvil om,men totalt sett er nok 660 overlegen de fleste,noe tester også viser,en mulig rival til denne kan bli TomTom 720 9240928[/snapback] aljin Det vet du ikke! Hvor mange GPS har du prøvd, da? Testene kan d bare gleme, alle "måler" på forskjellig måte. Ingen av de MIO C710 testene jeg leste beskriver enheten på den måten jeg ville beskrevete den (ikke at akkurat min vurdering er best). staljin Lenke til kommentar
stallman Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) http://www.gpsmagazine.com/2006/10/garmin_...epth_review.php STOR test av garmin nuvi 660 Endret 9. september 2007 av Winball Lenke til kommentar
OttoLund Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) fotoboksfilene, finner du her:http://www.gps.no/mbbs2/forums/thread-view...58&posts=39 Så gjør du det som er skrevet der. Edit: Bla deg litt ned på siden. Så finner du de mest oppdaterte filene. Fotoboks fil for Garmin GPS mottakere med nærhetsalarm Endret 5. desember 2008 av OttoLund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå