tulling03 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Som tittelen sier... Jeg vurderer å kjøpe en av disse, og ønsker tilbakemeldinger fra dere som kjenner enhetene. Fordeler og ulemper? Hvordan er det med oppdateringer etterhvert, funker dette bra på begge modellene? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=189734 Løp og kjøp Personlig mener jeg Mio'en er i en klasse for seg selv. På mio har du 1 års gratis oppdatering av kart/fotobokser på nett. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Eneste "negative" jeg har hørt var at den til tider hang seg, tror det var på gps.no dette var nevnt . Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Eneste "negative" jeg har hørt var at den til tider hang seg, tror det var på gps.no dette var nevnt . 8829261[/snapback] Ble også nevnt i testen hos Amobil.no/VG (samme test). Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Jepp,men vil tro det bare er en softwareoppdatering som skal til for å fikse det . Skal selv anskaffe meg en gps og jeg er usikker på om jeg skal velge denne eller en Tom Tom eller Garmin Endret 10. juni 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 På mio har du 1 års gratis oppdatering av kart/fotobokser på nett. 8828314[/snapback] Har du en link om dette ? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Har vært slikt på de foregående modellene til mio. Var Mio's nordiske salgssjef som sa noe slikt på et produktkurs jeg en gang var på. Lenke til kommentar
asro64 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Eneste "negative" jeg har hørt var at den til tider hang seg, tror det var på gps.no dette var nevnt . 8829261[/snapback] Mio'n (c520) er helt toppers. Fenomenal god, stor skjerm med mye info. Noen og hver kan vel til tider henge litt, men dette har jeg ikke opplevd enda etter 2 ukers aktiv bruk Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Eneste "negative" jeg har hørt var at den til tider hang seg, tror det var på gps.no dette var nevnt . 8829261[/snapback] Mio'n (c520) er helt toppers. Fenomenal god, stor skjerm med mye info. Noen og hver kan vel til tider henge litt, men dette har jeg ikke opplevd enda etter 2 ukers aktiv bruk 8876527[/snapback] Høres bra ut,jeg så bare at dette var nevnt i noen tester,regner dog med at det er en software sak , mulig den er fikset allerede . Lenke til kommentar
asro64 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 På mio har du 1 års gratis oppdatering av kart/fotobokser på nett. 8828314[/snapback] Har du en link om dette ? 8834156[/snapback] Her er linken til Mios hjemmeside: http://www.mio-tech.be/en/mio-club/speedca...hronisation.php Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Selv har eg garmin 660, er fornøyd med den. Mio c520 virket veldig lovende. Lenke til kommentar
pri Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Kjøpte en mio C520 på elkjøp i dag og det er stor fare for at den ryker tilbake en av de første dagene. Grafisk og funksjonsmessig virker den veldig bra, men i løpet av en kveld har jeg fått den til å henge 5-6 ganger og en stund klarte den ikke å starte kartprogrammet i det hele tatt. Etter å ha koblet den til PCen kom den seg igjen, men jeg syns ikke det lover spesielt bra. Ellers er det bluetooth-funksjonen som ergrer meg. Jeg får den ikke til å spille sammen med min K750, det eneste jeg kan gjøre er å starte en samtale fra telefonen og overføre til GPSen. Når jeg prøver å overføre telefonlisten henger den seg og prøver jeg å skrive inn et nummer får jeg opp en feilmelding og kan ikke lenger trykke "ring". En siste plagsom ting er at det ikke er mulig å skru av lyden eller stille volum uten å lukke ned kartprogrammet. Dette burde lagt tilgjengelig i kartmenyen og aller helst burde det vært lagt ut på knapper på selve enheten. Det meste kan nok rettes i programvaren, men det er fortsatt ingen oppdateringer tilgjengelig fra Mio, så jeg kommer nok til å bytte den i en Garmin 660 eller Tomtom 910. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 nettop dette jeg har lest om i tester/omtaler, nesten alle sier at Mio henger seg og da er vitsen borte. Jeg valgte derfor å gå for en Nuvi 660 FM Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Det ble en Garmin Nüvi 660 for min del. Ser meget bra ut foreløpig, men har ikke testet på langtur. Det første jeg gjorde var å hive inn fotoboksene og det virket i hvert fall glimrende. Får dessverre ikke SMS til å virke når jeg kobler opp min Nokia N80 via BT. Lenke til kommentar
boerner Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Er ikke Garmin 660 veldig treg på å beregne ny rute om du kommer utenfor planlagt rute da? Her er vel C520 bedre eller? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Er ikke Garmin 660 veldig treg på å beregne ny rute om du kommer utenfor planlagt rute da? Her er vel C520 bedre eller? 8956843[/snapback] Hvor har du det fra? Nuvi 660 er svært rask til å beregne nye ruter. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Er ikke Garmin 660 veldig treg på å beregne ny rute om du kommer utenfor planlagt rute da? Her er vel C520 bedre eller? 8956843[/snapback] Nei,kjører nå med en nuvi 660 FM og den reagerer momentant og kommer med ny rute, som regel går dette så raskt at om jeg svinger av til en annen vei er ny rute klar når jeg er kommet sikkelig inn på denne veien, altså bare noen sekunder Lenke til kommentar
boerner Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Ok, høres bra ut. Takk for svar! Er selv i tvil om hvilken jeg skal kjøpe. Men blir nok Mio sin, da denne koster 3000,- i Danmark. Får da håpe at det kommer en oppgradering så den slutter å henge seg opp. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Drar på tur i morgen tidlig (langhelg) så da får jeg testet min nuvi 660 FM litt før ferien,så får vi se hvordan den funker Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg har brukt C520 en stund nå og har ikke opplevd at den henger seg, men har opplevd at jeg ikke kommer inn i MioMap. Det som må gjøres hvis man opplever dette er å koble C520 til pc'n og gå inn på Mio Device. Så sletter man innholdet i mappen PIM. Da virker den som den skal igjen. Volumet på enhenten kan justeres uten å lukke MioMap. Det er bare å trykke på Meny > "Huset" > Lyd. Kartet er riktignok minimert, men man må ikke gå ut av selve MioMap for å justere lyden. Hadde selvfølgelig vært lettere med knapper på enheten eller på touch-screenen på kartet men... Bedre støtte for mobil via bluetooth er på gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå