smetho Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Ring dem og spør Ikke stol på det på sidene deres (fikk jeg erfare med NGT)...men kan du få hos Telenor kan du få hos Bluecom. Men dersom du kan få så har du krav på en linje som holder mål <-- det var poenget mitt overnfor Lenke til kommentar
DoffeY Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Jævla irriterende.. Jeg vil jo ha internett.. Dessuten bor jeg jo sååå nerme folk som har en bra linje!! Det er jo rett og slett til og GRINE av! Og siden det er BARE jeg her som sliter med linja, kommer det sikkert ALDRI til og bli gjort noe med heller.. Så her sitter jeg, sliter som faan. Jeg vil ha internettlinje!!! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Og siden det er BARE jeg her som sliter med linja, kommer det sikkert ALDRI til og bli gjort noe med heller.. Så her sitter jeg, sliter som faan. Har du fått noen forklaring på hvorfor? Støy? eller noe annet? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Det er jo en løsning.. Med hva i all verden er vitsen med og ha 64/128kbit Bluecom abo.. Når jeg allerde har et 64/* kbit NGT abo? Derfor spør jeg: Er det muligheter for og få bra linje fra feks Bluecom eller Telenor, når NGT ikke klarer og levere linje som holder mål?! Svjv leverer ingen 64/128 ADSL-linjer i Norge. Hva er det du egentlig mener? Lenke til kommentar
DoffeY Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Det er jo en løsning.. Med hva i all verden er vitsen med og ha 64/128kbit Bluecom abo.. Når jeg allerde har et 64/* kbit NGT abo? Derfor spør jeg: Er det muligheter for og få bra linje fra feks Bluecom eller Telenor, når NGT ikke klarer og levere linje som holder mål?! Svjv leverer ingen 64/128 ADSL-linjer i Norge. Hva er det du egentlig mener? Med det mener jeg at jeg ikke trenger noen råtten bluecom linje, siden jeg allrede har en RÅTTEN NGT linje.. hehe En kar fra NGT ringte meg engang, han sa at "alt" var galt.. Lav spenning, mye støy osv.. Men kan det være sånn at det andre kobberparret mitt er "i orden" ? Kristoffer Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 En kar fra NGT ringte meg engang, han sa at "alt" var galt.. Lav spenning, mye støy osv.. Men kan det være sånn at det andre kobberparret mitt er "i orden" ? Støy er jo en feil som må meldes til TN igjenom NGT, har du forsikret deg om at det ikke er noe "morsomt" på telefon-nettet i huset? Absolutt ingenting som er inne på linjene? Du kan få målt støyen på den andre linja di ved og ringe feilmeldingen hos TN på 05000. Er du sikker på at du har på en sakelig måte fremført klagen hos NGT og bedt dem feilmelde linja de slik at en montør går over den og måler. Lenke til kommentar
DoffeY Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 En kar fra NGT ringte meg engang, han sa at "alt" var galt.. Lav spenning, mye støy osv.. Men kan det være sånn at det andre kobberparret mitt er "i orden" ? Støy er jo en feil som må meldes til TN igjenom NGT, har du forsikret deg om at det ikke er noe "morsomt" på telefon-nettet i huset? Absolutt ingenting som er inne på linjene? Du kan få målt støyen på den andre linja di ved og ringe feilmeldingen hos TN på 05000. Er du sikker på at du har på en sakelig måte fremført klagen hos NGT og bedt dem feilmelde linja de slik at en montør går over den og måler. Jeg har iaff ringt og klaget på linja mi til NGT, de har "feilrettet" den et par ganger.. Den siste gangen falt pluttselig linja mi ned fra 300-500kbit til 64.. DA ringte jeg inn og fikk beskjed at den nettopp var blitt feilrettet, og at jeg var flyttet til en bedre possisjon i sentralen.. (Tenk deg og si noe sånt.. Blei nesten litt irritert.) Linja mi datt altså med mange 100%, og ngt kaller det feilretting.. hoho Får liksom ikke så lyst til og ringe og klage igjen, er redd for at jeg skal få 33,3 kbit (eller hva det nå er).. he he :o Neida. Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Men husk at det går ikke i antall meter til sentralen, det går i antall meter kabel fra deg og til sentralen. Ikke enig Er lærling som telemontør i Bravida så jeg har dette banka rimelig godt inn i hodet mitt. Når Nextgentel sier at det er 3700 m til sentralen mener de selvfølgelig antall meter kabel fra sentralen og ut til brukeren. Ikke luftlinje eller kjøre/gang avstand. Nextgentel får infoen om avstand fra sentralen gjennom telefonnummeret ditt. En ting til, hastigheten er også avhengig av tverrsnittet på lederene i kabelene frem til deg. Noen steder er det lagt opp til 0.4 og andre steder er det 0.6. For å avlive en myte: Nextgentel, Catchcom, Bluecom osv. har ikke egne telefonsentraler. Telefonsentralene eies og drives av Telenor. Nextgentel, Catchcom, Bluecom osv. leier plass til sitt ADSL utstyr i sentralen til Telenor. Vennlig Hilsen Zuul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå