Dark- Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Er det mulig at CD-rom eller harddisk kan forårsake hakking i spill? For når jeg spiller wc3 hakker det. Jeg har en P4 maskin med 1.6GHz, 256MB SDRAM, 64MB Geforce3 kort så det er rart at det skal hakke slik det gjør! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Er det bare i W3 det skjer? Høres usannsynlig ut. Tror heller det er det at du har litt lite ram, og at det er SD-ram. Tror heller at det er saken. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 For først å svare på spørsmålet ditt Er det mulig at CD-rom eller harddisk kan forårsake hakking i spill? Ja, det er fult mulig, spesielt hvis man ofte må bruke pagefilen, eller spillet ofte må laste mellomsekvenser fra en treig cd-rom. Når det er sagt må jeg si meg enig B|real i at det er andre grunner som er mer sansynlig. Standard spørmsål: Har du innstalert alle nyeste drivere til Grafikkort,Lydkort og Hovedkort? Vis du gir oss spesifikasjonene på HD og Cd rom er det lettere å si om de kan være en flaskehals. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Selvsagt kan cd-rom og hdd forårsake hakking, men jeg må si meg enig med B|Real, 256mb sdram holder ikke til annet enn å spille chessmaster eller minesveiper... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Merket det jeg også må kjøpe 512mb til.... Lenke til kommentar
Dark- Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Det er ikke bare i wc3 det skjer nei. Spiller d2(et spill som kjører i 25FPS) også med systemkravene 233MHz, 64MB RAM, directx kompitabelt kort, der spiller jeg som regel med 15-20FPS. Enkelte plasser i spillet stopper spillet opp i noen sek for at cd-romen skal kjøre raskere. Jeg har installert de nyeste driverne til skjermkortet iallefall. Lydkortet har jeg ikke installert ny driver til og hovedkortet har jeg heller ikke installert ny driver til... Jeg vet ikke hvem produsenten av hovedkortet er IOM at dette er en Dell pc. Eneste jeg vet om harddisken er at den kjører 7200rpm. CD-rom har jeg ikke peiling på, eneste jeg vet at det er en CD/RW. Jeg skal kjøpe til et til ramkort snart, men 512MB SDRAM er max på denne. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Du kan jo prøve et program som Aisa32 for å finne ut hva PC en din inneholder, er altids greit å vite. Så Laster du ned nyeste drivere fre HK produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå