Gå til innhold

Mandrake 9.0

Anbefalte innlegg

Man laster ikke ned gratis linux-distro'er med filesharing-progs... :roll:

hvorfor ikke?

Folk kan ha tuklet med OS'et, lagt inn bakdører, virsus osv. Skal du først laste ned et gratis OS, gjør det fra offentlige speil - så er du 100% sikker på at du får hva du skal ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja,, installer den uten å skifte på oppløsningen i installasjonen.. reboot den og skjekk da, dersom det funker ta en tur til nvida sine nettsider å down de driverene og instalere de, da kan du begynne å skifte oppløsning osv..

men du har da bersja litt på leggen når du snakker om at du downer gratis tinger ifra p2p, når det ligger på veldige raske servere,,

Lenke til kommentar

Ja har prøvd med det systemet som OS`et anbefaler men etter reboot og innlasting av systemet får jeg ingen feilmeldinger! Bare flimmer på skjermen! Går ut ifra at det har noe med Skjermkortet å gjøre! Har lastet ned driverne på Nvidia sine sider, så de ligger klare hvis jeg skulle få det til å fungere! Skal prøve å ta ut GF2 kortet for å prøve kun onboard kortet som står på hovedkortet! Mulig det hjelper!?

Lenke til kommentar

Hvis du har mulighet til å velge skjerm under installering, har du prøvd å velge en annen skjerm der? Fx. generisk 15"?

Mandrake kan kansje ha feil innstillinger lagra for skjermen du har.

Du kan også trykke ctrl+alt+backspace etter oppstart. Da går du ut av vindusystemet. Så kan du navigere deg fram til /usr//usr/X11R6/lib/X11/XFConfig og sjekke innstillingene på den fila.

Se også

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=7...der=asc&start=0

mvh

Are-Harald/usr/X11R6/lib/X11/XF86Config

Lenke til kommentar

Takker for alle svar!

Tok ut Geforce 2 kortet og da fungerte det helt fint!

Hvordan vil det gå om jeg setter det inn igjen?

Har lastet ned linux drivere fra Nvidia gjennom win xp, kan jeg brenne filene der også og lese de inn på linux "maskinen" eller er det sånn at jeg bør bruke maskinen hvor jeg har linux innstalert til å laste ned driverne og innstalere de ??

Lenke til kommentar
Takker for alle svar!

Tok ut Geforce 2 kortet og da fungerte det helt fint!

Hvordan vil det gå om jeg setter det inn igjen?

Har lastet ned linux drivere fra Nvidia gjennom win xp, kan jeg brenne filene der også og lese de inn på linux "maskinen" eller er det sånn at jeg bør bruke maskinen hvor jeg har linux innstalert til å laste ned driverne og innstalere de ??

1. ja

2. nei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...