antiloop Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg kjøpte bladet PCpro og der fulgte det med blant annet Linux mandrake 9.0.Filene er på 711mb og 716mb. Er det mulig å få disse filene inn på 700mb cd-r plater og brenne de med Nero? Kan disse platene brukes til å boote med eller trenger jeg en diskett i tilegg? Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 jeg brukte nero og brente dem ned på 700mb plater og de boter også fra platene. Problemet er at det mangler en plate hvis du vil bruke norsk oppsett. Lenke til kommentar
plextor Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 det går greit å brenne dem på 700MB cd har selv gjort det du kan boote rett fra cd 1 uten å lage boot floppy Lenke til kommentar
alexf Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 last ned den siste cden da.. det er linker på madrakelinux.com Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Noen innstillinger i Nero for at dette skal gå fint? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 du trenger ingen spesifikke instillinger i nero for å brenne ut iso'ene. det du gjør er ganske enkelt åpne nero, velg 'burn image' fra filmenyen og let deg fram til .iso filene og trykk ok. nero skal da finne ut selv hvordan iso'ene skal brennes. viss du får beskjed 'Foreign image file The entered block size does not correspond to the image length. the block size may be wrong. do you want to correct the value or ignore the problem.' 'correct' 'ignore' velg da correct, og sett en hake i 'raw data' i vinduet som dukker opp og trykk ok og brenn ut, cd'n _skal_ fungere Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Ok! Takker!! Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 last ned den siste cden da.. det er linker på madrakelinux.com lasta den ned fra direct connect, funka flott Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 last ned den siste cden da.. det er linker på madrakelinux.com lasta den ned fra direct connect, funka flott LOL Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Man laster ikke ned gratis linux-distro'er med filesharing-progs... Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Fikk kopiert filene ut på platene i går og de fungerte helt fint! Men har problemer! Instalasjonen går helt fint til maskina rebooter og skal starte opp mandrake for første gang! ingen feilmeldinger under innlastingen men helt slutten begynner skjermen bare å flimre! Hva kan være feil?? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 skjerm og/eller skjermkortinstillingene... ellers er det ikke støtte for skjermkortet ditt... kan være mange ting.. hvis du har en bærbar kan du installere red hat Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Operativsystemet finner både skjermen min og kortet under instalasjonen! Lenke til kommentar
Star Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Da er jo alt i sin skjønneste orden? Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Ja man skulle jo tro det da! Men kommer ikke videre! Har også prøvd med en annen monitor men det var samme problemet der også!! Trenger hjelp av noen linux guruer tror jeg! Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Ja man skulle jo tro det da! Men kommer ikke videre! Har også prøvd med en annen monitor men det var samme problemet der også!! Trenger hjelp av noen linux guruer tror jeg! hva er det du har da?? skjermkort og skjerm?? og hvilken oppløsninge er det du satt under installasjonen, dersom du velger veldig høy skjermoppløsning under installasjonen så vil jeg tippe at det er det som er problemet. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Har prøvd med 800x600 og 1024x768 !! Må jeg gå lavere enn det også? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Antiloop, hvis du ikke finner svar på problemet ved å søke på groups.google.com, er svaret enten helt elementært eller så er det fryktelig vanskelig. Kan du poste spesifikasjonene på maskina? Hovedkort, skjermkort og skjerm. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 http://www.dooyoo.co.uk/computers/pc_deskt.../_review/37219/ +GF2 mx 400 0g en Siemens/nixdorf 15" skjerm Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Man laster ikke ned gratis linux-distro'er med filesharing-progs... hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå