Gå til innhold

Mandrake 9.0

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte bladet PCpro og der fulgte det med blant annet Linux mandrake

9.0.Filene er på 711mb og 716mb. Er det mulig å få disse filene inn på 700mb cd-r plater og brenne de med Nero? Kan disse platene brukes til å boote med eller trenger jeg en diskett i tilegg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du trenger ingen spesifikke instillinger i nero for å brenne ut iso'ene.

det du gjør er ganske enkelt åpne nero, velg 'burn image' fra filmenyen og let deg fram til .iso filene og trykk ok. nero skal da finne ut selv hvordan iso'ene skal brennes.

viss du får beskjed

'Foreign image file

The entered block size does not correspond to the image length. the block size may be wrong. do you want to correct the value or ignore the problem.'

'correct' 'ignore'

velg da correct, og sett en hake i 'raw data' i vinduet som dukker opp og trykk ok og brenn ut, cd'n _skal_ fungere :)

Lenke til kommentar

Fikk kopiert filene ut på platene i går og de fungerte helt fint!

Men har problemer! Instalasjonen går helt fint til maskina rebooter og skal starte opp mandrake for første gang! ingen feilmeldinger under innlastingen men helt slutten begynner skjermen bare å flimre!

Hva kan være feil??

Lenke til kommentar
Ja man skulle jo tro det da! Men kommer ikke videre! Har også prøvd med en annen monitor men det var samme problemet der også!!

Trenger hjelp av noen linux guruer tror jeg! :)

hva er det du har da?? skjermkort og skjerm?? og hvilken oppløsninge er det du satt under installasjonen, dersom du velger veldig høy skjermoppløsning under installasjonen så vil jeg tippe at det er det som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...