_Mathias_ Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Hei, det har seg slik at jeg har bestemt meg for å bli lit mer serriøs. Jeg spiser veldig dårligt, så jeg trenger ett kostholdsprogramm samt ett treningsprogram. Jeg veier 86kg, 175 cm høy men ikke spesielt feit. Jeg trener fotball (på tidenes kjedeligste guttelag), og vekter. Jeg har trent endel benkpress, skråbenkpress, nedtrekk, manualer osv.. Benkpress 4*4 med 70kg Skråbenk 4*4 med 60 kg Nedtrekk (begge veier) 4*4 65kg. Og selvfølgelig situps. Jeg trenger hjelp til ett kosthold, jeg spiser relativt mye. Jeg vil ta av noen kilo, men ikke sulte meg til det. Takker for svar på forhånd EDIT: trener 3 ryggøvelser, men vet ikke hva di heter. Flys er lagt inn i treningsprogrammet mitt, skuldrer trener jeg men glemte å ta det med. Endret 10. juni 2007 av _Mathias_ Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Spis minde kalorier enn du forbrenner, og samtidig spis mye proteiner. Da vil du gå ned i vekt (forbenne fett) og samtidig beholde mye av muskelmassen. Uten at jeg vet hva du spiser og hvor mye, så blir det vanskelig å komme med noe konkret. Ellers må du ta noen andre øvelser enn det du gjør nå! Kroppen din blir jo helt skeiv. Kast på noen roøvelser på rygg, begynn å tren skuldre (!!) og kjør på med markløft og knebøy. Du kan også bytte ut nedtrekk med chins. Kan også med fordel gå ned litt i vekt på benkpressøvelsene dine slik at du kjører 10-12 reps. Kast også inn flys som du kan kjøre i skråbenk med manualer og stående med kabel. Lenke til kommentar
_Mathias_ Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Spis minde kalorier enn du forbrenner, og samtidig spis mye proteiner. Da vil du gå ned i vekt (forbenne fett) og samtidig beholde mye av muskelmassen. Uten at jeg vet hva du spiser og hvor mye, så blir det vanskelig å komme med noe konkret. Ellers må du ta noen andre øvelser enn det du gjør nå! Kroppen din blir jo helt skeiv. Kast på noen roøvelser på rygg, begynn å tren skuldre (!!) og kjør på med markløft og knebøy. Du kan også bytte ut nedtrekk med chins. Kan også med fordel gå ned litt i vekt på benkpressøvelsene dine slik at du kjører 10-12 reps. Kast også inn flys som du kan kjøre i skråbenk med manualer og stående med kabel. 8823886[/snapback] Blir jeg ikke bare større da? Takk for svar EDIT: hvordan tar jeg markløft? Endret 10. juni 2007 av _Mathias_ Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Blir jeg ikke bare større da? Takk for svar Om du legger på deg eller ikke har med hvor mye du spiser i forhold til hvor mye du forbrenner. Hvis du trener aktivt vil du forbrenne mer enn en som ikke trener aktivt, og vil derfor også må spise mer for å legge på deg. For å gå ned i vekt derimot må du spise mindre enn du forbrenner, slik at kroppen forbrenner av fettlagret som du har på kroppen. Den enkleste måten å gå ned i vekt uten å miste muskelmasse er å trene som du alltid gjør, men spise litt mindre, men samtidig også spise masse proteiner. EDIT: hvordan tar jeg markløft? 8824201[/snapback] http://exrx.net/WeightExercises/ErectorSpi...BBDeadlift.html Kan være lurt å få noen som jobber på gymet ditt til å lære deg utførelsen av markløft, så du ikke ødelegger ryggen din. Lenke til kommentar
_Mathias_ Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Hvor mange sett og reps bør jeg ta i markløft, benkpress, nedtrekk osv ? Lenke til kommentar
cptjack Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Sett opp programmet ditt slik at du holder på i f.eks. 6 uker før du tar 1 ukes pause og begynner på 'an igjen på ett nytt (eller det samme, om du ikke har stagnert). De 2 første ukene kan du kjøre 10 reps, for så å gå ned til 8 de 2 neste ukene og avslutte programmet med 5 reps de siste 2 ukene. Progresjon kallest det. Du må hele tiden øke vektene for at du skal bli sterkere og større. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå