Gå til innhold

Forza 2 - Connection failed


Anbefalte innlegg

Når jeg skal joine venner som spiller, joine på invite eller joine en ranom gamer så er det veldig ofte at det ikke fungerer.

 

Får feilmeldingen om at den feilet med å koble seg til eller at gamet er avsluttet eller er fult (noe som det ikke er). Søren klype altså.. Jeg vil spille onliiiiine :(

 

Vet at flere har samme problemet. Er det noen som har en fungerende løsning eller en trylledrikk jeg kan gi Xboxen min?

Endret av Aleck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg skal joine venner som spiller, joine på invite eller joine en ranom gamer så er det veldig ofte at det ikke fungerer.

 

Får feilmeldingen om at den feilet med å koble seg til eller at gamet er avsluttet eller er fult (noe som det ikke er). Søren klype altså.. Jeg vil spille onliiiiine  :(

 

Vet at flere har samme problemet. Er det noen som har en fungerende løsning eller en trylledrikk jeg kan gi Xboxen min?

8822533[/snapback]

 

Jeg har også dette problemet, som du sikkert har sett når du har prøvd å game med meg.. ?

 

Problemet ligger i telenorboksen min :mad:

Får NAT feil når jeg tar den testen på 360'n og Telenor mener selvfølgelig at det er noe galt med noe innstillinger her (blabla) Jeg får ringe de i morgen igjen og mase på de, og be de sende et nytt modem. Skal jo ikke være noe stress å få 360'n online :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg dro til en kamerat, tok en TP fra han sin box til min og kjørte System Link, samma problem der.. Det fungerer første runde, men så går han ut og skal joine neste runde f.eks, da sto det full game \ connection failed, så da måtte jeg create hele greia på nytt og all stats gikk i dass :/

Lenke til kommentar
Når jeg skal joine venner som spiller, joine på invite eller joine en ranom gamer så er det veldig ofte at det ikke fungerer.

 

Får feilmeldingen om at den feilet med å koble seg til eller at gamet er avsluttet eller er fult (noe som det ikke er). Søren klype altså.. Jeg vil spille onliiiiine  :(

 

Vet at flere har samme problemet. Er det noen som har en fungerende løsning eller en trylledrikk jeg kan gi Xboxen min?

8822533[/snapback]

 

Jeg har også dette problemet, som du sikkert har sett når du har prøvd å game med meg.. ?

 

Problemet ligger i telenorboksen min :mad:

Får NAT feil når jeg tar den testen på 360'n og Telenor mener selvfølgelig at det er noe galt med noe innstillinger her (blabla) Jeg får ringe de i morgen igjen og mase på de, og be de sende et nytt modem. Skal jo ikke være noe stress å få 360'n online :hrm:

8823399[/snapback]

 

 

 

Jepp, merka det. Jeg har også telenor btw :w00t: Da er det mulig der problemet ligger da. På Network testen på Xboxen så får jeg "STRICT" under NAT.

 

This test indicates the type of Network Address Translation (NAT) that your router or gateway is using. Devices that perform strict or moderate NAT can limit the ability of gamers to find each other, participate in sessions, or hears each other on Xbox live.

 

Da er det sannsynligvis der problemet ligger da. Har merka det i flere andre spill også, blant annet GRAW2 og Gears of War og det eliminerte egentlig alle online-muligheterjeg hadde da jeg nesten ikke fant noe og det hakket grenseløst når jeg fant noe som jeg fikk koblet meg til. Dette må løses! Noen som har peiling? Må jeg åpne porter i routeren?

Lenke til kommentar

Ta Xbox Live Connection testen og sjekk hva du får på NAT.

 

Det er Open, Moderated og Strict

les her for beskrivelse: http://www.xbox.com/en-US/support/connectt...ion-testnat.htm

 

Strict - Du bare spille med folk som har Open, Moderated og Strict får du ikke spilt med.

Moderated - Du kan spille med folk som har Open og Moderated, men ikke med folk som har Strict.

Open - Du får spilt med alle.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

BREAKTHROUGH

 

Jeg fikk det til =D

 

Piksii: Bruker du Speedtouch router fra Telenor? Isåfall vet jeg hva du må gjøre..

Jeg logga meg inn i routeren og gikk der hvor man åpner porter og slikt. Så hadde det seg slik at routeren hadde lagt inn mange applications på forhånd, blant annet Xbox Live. Jeg trykke på Xbox Live og assigna den. Den hadde automatisk lagt inn de portene beskrevet HER, som er nødvendige for å spille på Xbox live 100%. Jeg kjørte så testen en gang til og til min forbauselse stod det nå "OPEN" på NAT-testen.

 

Det var jo egentlig ganske lett :p Hvis du ikke får det til eller trenger en liten kjapp guideline om hvordan jeg fiksa der så page meg på Live eller PM for MSN.

 

NÅ ER DET GAMEOOOON!

 

:love:

Endret av Aleck
Lenke til kommentar
Da har jeg samme problemet som deg Aleck. Er hos foreldrene mine for sommeren, og får opp "Strict" på NAT ser jeg.

 

Problemet mitt er: hvordan i huleste får man logget seg inn på ruteren? (Jeg suger på sånne ting :blush: )

8827859[/snapback]

 

Om du har speedtouch skriver du inn denne adressen i browseren:

 

10.0.0.138

Lenke til kommentar
Har tydeligvis ikke speedtouch..

 

Men hvis det ikke funker selv med NAT open, blir det vel uansett poengløst :(

8827916[/snapback]

 

Ja, egentlig =/ Det var leit.. Men nå får jeg kvalifisert emg til turneringer da, før så stod det at NAT settings var feil når ejg skulle kvalifisere emg, så det er jo et steg på veien. Finn ut hvilken router du har, søk på "NAVNET PÅ ROUTER" + address i google så kommer det opp sikkert.

Lenke til kommentar
Har tydeligvis ikke speedtouch..

 

Men hvis det ikke funker selv med NAT open, blir det vel uansett poengløst :(

8827916[/snapback]

 

Ja, egentlig =/ Det var leit.. Men nå får jeg kvalifisert emg til turneringer da, før så stod det at NAT settings var feil når ejg skulle kvalifisere emg, så det er jo et steg på veien. Finn ut hvilken router du har, søk på "NAVNET PÅ ROUTER" + address i google så kommer det opp sikkert.

8827962[/snapback]

 

Gå CMD, skriv inn ipconfig, og standard gateway skal du skrive i browser'n.

Lenke til kommentar

Har samme problen her.. Har vært inne på routeren og forwardet portene som LIVE trenger, prøvd og satt manuell IP også. Testet å slå av både Firewall og UPnP i routeren, men får fremdeles moderate NAT på live testen... Tror det kan være firmware versjonen på routeren min som ikke er kompatibel (ifølge lista på xbox.com) :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...