Gå til innhold

Kabinett- midi eller maxi?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nytt kabinett, og jeg lurer på hvor stor forskjell det er på maxi-midi til chieftec.. Jeg liker god plass, men hvor stor forskjell er det innvendig?

Og så lurer jeg på om det kabinettet jeg vurderer er ok

---> CHIEFTEC(TX-10B-D) Case Midi ATX Tower Black 360W W/Door Scorpio

Kanskje andre med bedre peiling enn meg på kabinetter kan gi meg noen forslag også

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maxi er helt lik midi utenom at du har plass til to psu (modding må til!)

og 2(eller var det 3) xtra 5 1/2 brønner.

Jeg angrer som en hest på at jeg kjøpte maxi.

Dra på lan med 30+kg kabinett +skjerm,tastatur osv..

Blir altfor tungt. Riktignok er det stor plass, med gode mod muligheter men vekten trekker ned.

Nei med mindre du er rambo eller arnold så kjøp et aliminiums kabinett.

Tro meg, du vil ikke angre. (auu ryggen min!)

Lenke til kommentar

vel... i maxi towere er det ofte hovedkortbrett.. noe som er VELDIG HENDIG når du skal ta av og på cpu/kjøler... har du en stor kjøler, og et hovedkort med cpu socketen/sloten nær PSU kan du ende opp med å ikke få satt på kjøleren uten å ta av PSU... da jeg jobber endel med skruing av egen/andres pc vet jeg hvor iriterende og unødvendig dette er.

VET du at du skal skru lite (fks mora di sin pc).. velg et midi, hvis ikke, velg maxi..

det er ikke SÅÅ stort... og det er mye lettere å mekke i, uten å måtte demontere halve pcn... (psu,cd,hd)

Lenke til kommentar

Du må for all del ikke kjøpe deg et maxi-tower, bare noen svært få trenger så store kabinett. jeg kjøpte meg nylig et chieftec Matric medium tower, meget god plass i det! micro tower blir for lite så jeg mener midi er klart best!

Lenke til kommentar
CHIEFTEC(TX-10B-D) Case Midi ATX Tower Black 360W W/Door    Scorpio

De er dritstore, IMO. Iallefall iforhold til andre midikabinetter, f.eks Neon Light og Aopen HX-08 elns. Ikke gidd å kjøp noe større.

Aluminium er en fordel, boksen min veier rundt 25kg på sokkelesten (samme kabinett, bare Dragon).

Lenke til kommentar

Dra på lan med 30+kg kabinett +skjerm,tastatur osv..

Blir altfor tungt. Riktignok er det stor plass, med gode mod muligheter men vekten trekker ned.

skjermen min veier 42 kg: Sony 24"widescreen.........min beste investring. :wink:

Lenke til kommentar
CHIEFTEC(TX-10B-D) Case Midi ATX Tower Black 360W W/Door    Scorpio

De er dritstore, IMO. Iallefall iforhold til andre midikabinetter, f.eks Neon Light og Aopen HX-08 elns. Ikke gidd å kjøp noe større.

Aluminium er en fordel, boksen min veier rundt 25kg på sokkelesten (samme kabinett, bare Dragon).

Dritstore du liksom... akkurat passe skal jeg si deg.

Lenke til kommentar

er det 32"crt skjerm?

Ok, da er det leggetid. Jeg leste postingen din *litt* feil (jeg leste ikke skjerm, men tv). :/

Tror ikke du får 32" CRT monitor, nei. :)

Dritstore du liksom... akkurat passe skal jeg si deg.

Merk: 'i forhold til'. Jeg synes også de er akkurat passe, for all del. :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Kjøp deg et midi Lian-Li. Med mindre du skal ha vannkjøling og to strømforsyninger (psu). Jeg har begge disse og må derfor ha big(maxi) tower. Hvis ikke hadde jeg aldri kjøpt det.

Kjøp bare big tower hvis der er absolutt nødvendig.

Og tar jeg ikke feil så fikk www.microplex.no inn et ikke altfor dyrt midi Lian-Li kabinett med fancy leds i fronten.

Mvh

Lenke til kommentar

lian li synes jeg selv er best.. hade chieftec midi før, men hadde ikke aluminium å dermed tungt som f*** .. så skal du ha cheftec bør du absolutt gå for alu.. Lian li pc 602 koster bare 995 kr det og, men uten strøm fors det da. det kabinette er absolutt verdt pengene, men ikke fullt så god plass i det som i chieftec.. chieftec maxi vil jeg vertfall ikke anbefale

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...