Battone Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Skal kjøpe nytt kabinett, og jeg lurer på hvor stor forskjell det er på maxi-midi til chieftec.. Jeg liker god plass, men hvor stor forskjell er det innvendig? Og så lurer jeg på om det kabinettet jeg vurderer er ok ---> CHIEFTEC(TX-10B-D) Case Midi ATX Tower Black 360W W/Door Scorpio Kanskje andre med bedre peiling enn meg på kabinetter kan gi meg noen forslag også på forhånd takk. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 kjøp deg heller et midi i alu. det har jeg og er kjempe fornøyd. mere en nok plass til og mekke og lett som ei fjær iforhold til shifftekk maxi. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hold deg unna full versjonen, er sjvær som faen..., demper ikke lyden heller Lenke til kommentar
Battone Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 venomzorg, men hva har du, hvilket kabinett? Og jeg ønsker ikke å bruke mer enn 1000,- Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Ville holdt meg til Midi-tower. Eneste grunnen jeg kan se til å ha fulltower er at man lett plass til vannavkjøling, ellers så ser jeg ingen. Og som "Admin'c" sier så fjerner det heller ikke mye støy heller. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Maxi er helt lik midi utenom at du har plass til to psu (modding må til!) og 2(eller var det 3) xtra 5 1/2 brønner. Jeg angrer som en hest på at jeg kjøpte maxi. Dra på lan med 30+kg kabinett +skjerm,tastatur osv.. Blir altfor tungt. Riktignok er det stor plass, med gode mod muligheter men vekten trekker ned. Nei med mindre du er rambo eller arnold så kjøp et aliminiums kabinett. Tro meg, du vil ikke angre. (auu ryggen min!) Lenke til kommentar
umy Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 vel... i maxi towere er det ofte hovedkortbrett.. noe som er VELDIG HENDIG når du skal ta av og på cpu/kjøler... har du en stor kjøler, og et hovedkort med cpu socketen/sloten nær PSU kan du ende opp med å ikke få satt på kjøleren uten å ta av PSU... da jeg jobber endel med skruing av egen/andres pc vet jeg hvor iriterende og unødvendig dette er. VET du at du skal skru lite (fks mora di sin pc).. velg et midi, hvis ikke, velg maxi.. det er ikke SÅÅ stort... og det er mye lettere å mekke i, uten å måtte demontere halve pcn... (psu,cd,hd) Lenke til kommentar
A_berg Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Du må for all del ikke kjøpe deg et maxi-tower, bare noen svært få trenger så store kabinett. jeg kjøpte meg nylig et chieftec Matric medium tower, meget god plass i det! micro tower blir for lite så jeg mener midi er klart best! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Tror nok du bør velge en midi. Maxi er for det første MEGET tunge og ALT for store til normalt bruk, desuten er det kommet større midi towere de kan kanskje passe ditt bruk... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Den ekstra plassen i Maxi er som regel helt bortkastet. Som det allerede er sagt, vannkjøling ok, ekstra PSU ok. Ellers nei Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 CHIEFTEC(TX-10B-D) Case Midi ATX Tower Black 360W W/Door Scorpio De er dritstore, IMO. Iallefall iforhold til andre midikabinetter, f.eks Neon Light og Aopen HX-08 elns. Ikke gidd å kjøp noe større. Aluminium er en fordel, boksen min veier rundt 25kg på sokkelesten (samme kabinett, bare Dragon). Lenke til kommentar
cpy Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Dra på lan med 30+kg kabinett +skjerm,tastatur osv.. Blir altfor tungt. Riktignok er det stor plass, med gode mod muligheter men vekten trekker ned. skjermen min veier 42 kg: Sony 24"widescreen.........min beste investring. :wink: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 OT: Hvor i alle dager fikk du en 24" wide fra? 36"-eren er litt gøy. 90kg elns. 32"-eren min veier 70kg, bordet veier 30. :/ Lenke til kommentar
cpy Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 32" ! kult. jo større, jo bedre. kjempekult til spill, selføgelig til andre formål også. er det 32"crt skjerm? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 CHIEFTEC(TX-10B-D) Case Midi ATX Tower Black 360W W/Door Scorpio De er dritstore, IMO. Iallefall iforhold til andre midikabinetter, f.eks Neon Light og Aopen HX-08 elns. Ikke gidd å kjøp noe større. Aluminium er en fordel, boksen min veier rundt 25kg på sokkelesten (samme kabinett, bare Dragon). Dritstore du liksom... akkurat passe skal jeg si deg. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 er det 32"crt skjerm? Ok, da er det leggetid. Jeg leste postingen din *litt* feil (jeg leste ikke skjerm, men tv). :/ Tror ikke du får 32" CRT monitor, nei. Dritstore du liksom... akkurat passe skal jeg si deg. Merk: 'i forhold til'. Jeg synes også de er akkurat passe, for all del. Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 kjøp deg midi tower! Thermaltake Xaser II 5000 er jo kult Lenke til kommentar
bambam Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Kjøp deg et midi Lian-Li. Med mindre du skal ha vannkjøling og to strømforsyninger (psu). Jeg har begge disse og må derfor ha big(maxi) tower. Hvis ikke hadde jeg aldri kjøpt det. Kjøp bare big tower hvis der er absolutt nødvendig. Og tar jeg ikke feil så fikk www.microplex.no inn et ikke altfor dyrt midi Lian-Li kabinett med fancy leds i fronten. Mvh Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 lian li synes jeg selv er best.. hade chieftec midi før, men hadde ikke aluminium å dermed tungt som f*** .. så skal du ha cheftec bør du absolutt gå for alu.. Lian li pc 602 koster bare 995 kr det og, men uten strøm fors det da. det kabinette er absolutt verdt pengene, men ikke fullt så god plass i det som i chieftec.. chieftec maxi vil jeg vertfall ikke anbefale Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Det er null problem med vannkjøling miditower da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå