Beer£and Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Hei, har en Dell Latitude d620. som jeg tenkte at jeg skulle installere linux på. Har ordnet med Netinstall av Debian. mn, da jeg starter linux. kommer det at x-server "kræsjer" så jeg begynnte å justere på den, altså: dpkg-reconfigure xserver-xorg da starter jeg en "guide".. mn, problemet er at jeg kommer til at jeg skal velge antal bit. og når jeg velger antal bit.. detter jeg liksom ut av guiden og en advarsel om at det kan være farlig og overskrive x-server =/ trenger hjelp! takker for alle tips og svar =) mvh ole Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Ta en titt i /var/log/Xorg.0.log og se om du finner noe info om hva som er galt. Du kan fint redigere /etc/X11/xorg.conf manuelt om du vil. Eller f.eks. ta en backup av fila før du endrer på den. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Anbefaler at du legger inn Ubuntu heller, det er nok litt enklere å bruke for en nybegynner. Er en bedre distribusjon på alle måter enn "ren" Debian også, etter min mening. Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Det kommer vel an på agendaen til Beer£and. Om han ønsker å bli skitten på hendene, lære masse og ha full kontroll er Gentoo en utmerket distro. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Hvilken versjon av Debian har du fullført en netinstall av? Har du oppdatert pakker i mellomtiden, f.eks kjørt upgrade el. dist-upgrade? Jeg har opplevd noe lignende, men da var det en bug. Det som står på linken under løste problemet for meg. Vanskelig å si om det skjer i ditt tilfelle, men kanskje verdt et forsøk: http://debcentral.org/modules/newbb/viewto...hp?topic_id=265 Lenke til kommentar
Beer£and Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Hei, jeg fant ut hva som var feil jeg valgte feil chipset, så var en dum feil.. etter at jeg hadde valgt riktig chipset fungerte alt.. mn, installerte ubunto Studio bare 7 timer etterpå.. liker å teste alt før jeg setter meg til ro med en version =) takker for alle tips og svar =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå