Tintin100 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Jeg vet ikke om det er her jeg skal spørre, men jeg vil gjerne ha svar på et par spørsmål. Jeg er selv innkalt til opptak på Kjevik til Hærens befalsskole. Problemet er at jeg ikke har klart å trene meg til kravet om under 14 minutt på 3000meteren. Jeg løper for øyeblikket på rundt 16minutt. Jeg klarer heller ikke pullupsene. Vil det være liten vits å stille til opptak, som er 2 uker til ? Og må du da eventuelt gi beskjed, eller bare ikke stille opp? Jeg kunne egentlig heller tenkt meg å tjenestegjøre førstegangstjenesten i et år i luftforsvaret, for så å eventuelt søke meg til befalsskolen neste år hvis det militære livet gir mersmak(Og jeg er i bedre form) Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Jeg vet ikke om det er her jeg skal spørre, men jeg vil gjerne ha svar på et par spørsmål. Jeg er selv innkalt til opptak på Kjevik til Hærens befalsskole. Problemet er at jeg ikke har klart å trene meg til kravet om under 14 minutt på 3000meteren. Jeg løper for øyeblikket på rundt 16minutt. Jeg klarer heller ikke pullupsene. Vil det være liten vits å stille til opptak, som er 2 uker til ? Og må du da eventuelt gi beskjed, eller bare ikke stille opp? Jeg kunne egentlig heller tenkt meg å tjenestegjøre førstegangstjenesten i et år i luftforsvaret, for så å eventuelt søke meg til befalsskolen neste år hvis det militære livet gir mersmak(Og jeg er i bedre form) 8822216[/snapback] Vet ikke helt hvordan det fungere, men tror at det er mulig uten å klare minstekravene. Tror du da må godta at du skal forbedre deg fortest mulig.. og så er du igang. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Du må klare kravene i slutten av rekrutten - ellers er du ute uansett. Ikke alle får den sjansen. Det er ihvertfall sånn jeg har forstått det. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Hvor mange pullups må du klare? Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/sta...rticleID=138272 Endret 10. juni 2007 av Mikkelmikkel Lenke til kommentar
espen118 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Oj, ble overrasket jeg. Det var ikke store greiene de krevde. Tror ikke det blir et stort problem å bestå det. Jeg får en et gjennomsnitt på ca 2 tror jeg, sellom jeg bare er 16 Lenke til kommentar
FDviking Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) oj da hadde jeg hatt en snittkarakter på 2-2.5 tror jeg, 3000 meter klarer jeg på 11 min +- og pushups klarte jeg 45, tror jeg klarer rundt 40 nå, og sit ups er ikke noe problem... jeg er 15 Endret 11. juni 2007 av FDviking Lenke til kommentar
lelvemo Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 2 uker er kort tid, men mye er mulig på 2 uker om du gjør det riktig. Det dummeste du gjør er å være støl og sliten på opptaket, dvs de siste fire (-fem) dagene før testen bør du ikke trene hardt. For å maksimere det du har potensiale i kroppen din bør du legge opp til en maks belastning ca fem dager før test, og restitusjonsøkter etter det. en til to dager før test bør du ha en moderat økt. Dette varierer veldig fra person til person. Men grunnprinsippene er mer eller mindre slik jeg har beskrevet det. Se feks www.tn.no for treningsprogram som er effektive for å oppnå resultater på kort tid... Og ikke minst: SPIS RIKTIG! Lykke til! Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 oj da hadde jeg hatt en snittkarakter på 2-2.5 tror jeg, 3000 meter klarer jeg på 11 min +- og pushups klarte jeg 45, tror jeg klarer rundt 40 nå, og sit ups er ikke noe problem... jeg er 15 8834126[/snapback] Det er ikke helt vanlige pushups og situps som man er vant med fra før av. Pushupene er med veldig smalt tak, og situpsene er med beina 90 grader på kasse, og går omtrent bare på hofteleddsbøyer. Jeg vet i hvert fall at jeg tok ca. halvparten så mange armypushups som vanlig pushups når jeg gikk inn i militæret. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 oj da hadde jeg hatt en snittkarakter på 2-2.5 tror jeg, 3000 meter klarer jeg på 11 min +- og pushups klarte jeg 45, tror jeg klarer rundt 40 nå, og sit ups er ikke noe problem... jeg er 15 8834126[/snapback] Du må huske at alle testene taes innenfor en kortere tidsperiode. Dvs at du vil være sliten foran nesten alle øvelsene. Ofte starter man med 3000 meter og fortsetter til styrketestene og det er ikke alle som har like mye energi da. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg vet ikke om det er her jeg skal spørre, men jeg vil gjerne ha svar på et par spørsmål. Jeg er selv innkalt til opptak på Kjevik til Hærens befalsskole. Problemet er at jeg ikke har klart å trene meg til kravet om under 14 minutt på 3000meteren. Jeg løper for øyeblikket på rundt 16minutt. Jeg klarer heller ikke pullupsene. Vil det være liten vits å stille til opptak, som er 2 uker til ? Og må du da eventuelt gi beskjed, eller bare ikke stille opp? Jeg kunne egentlig heller tenkt meg å tjenestegjøre førstegangstjenesten i et år i luftforsvaret, for så å eventuelt søke meg til befalsskolen neste år hvis det militære livet gir mersmak(Og jeg er i bedre form) 8822216[/snapback] Husk at hvis du først avtjener verneplikten, SÅ tar befalsskolen, vil du måtte leve i to år med minstelønn, ta imot dritt fra befalet, revelje, refsing + andre regler som kun gjelder for vernepliktige. Personlig ville jeg ikke satset på det. Da ville jeg heller prøvd befalsskolen nå med en gang. 14 minutter er ikke vanskelig på 3000 meter, hadde du startet å trene en måned tidligere hadde du sikkert klart det. Men med 2 uker igjen tror jeg det blir vanskelig. Du kan løpe 4x4-intervaller 3-4 ganger nå før opptaket, og satse på at det går på opptaket. Når det gjelder pullups, må du bare trene der også. Og nei, jeg tror ikke de viker på minstekravene. Kravene er veldig lave, og de aller fleste bør klare de uten videre problemer. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 kanskje litt seint nå da opptaket var nok desverre for over 1 uke siden ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå