Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sony DW-D23A problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt Lotro (Lord of the Rings Online).

men når jeg putter inn DVDen i DVD-rommet så registrerer den ikke at det er noe der. eller... Før jeg setter inn DVDen heter disken som den alltid gjør: DVD-RW Drive, men når jeg setter den inn går den fra DVD til CD. altså den skifter navn til CD Drive når det egentlig skal stå tittelen til ja, i dette tilfellet, LOTRO. Og det er ingenting inne der! Total Size: 0 bytes Free space: 0 bytes...

så jeg tenkte problemet er at driveren er utdatert (siden spillet er såpass nytt, og andre spill som Oblivion fungerer helt fint), men jeg vet ikke hvor jeg får gjort det.

Det er en SONY DVD RW DW-23A.

jeg prøvde å gå inn på properties for så å "Update Driver..." derfra, men den fant ingen updates.

har også googlet litt og fant noen treff med Firmware update for DW-23A men har veldig lite peiling på dette så tør ikke å gjøre noe med det før jeg får noen tilbakemeldinger :<

Noen som vet hvordan jeg får oppdatert den? eller vet en annen løsning på dette?

Endret av Amroth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp kjøpt Lotro (Lord of the Rings Online).

men når jeg putter inn DVDen i DVD-rommet så registrerer den ikke at det er noe der. eller... Før jeg setter inn DVDen heter disken som den alltid gjør: DVD-RW Drive, men når jeg setter den inn går den fra DVD til CD. altså den skifter navn til CD Drive når det egentlig skal stå tittelen til ja, i dette tilfellet, LOTRO.          Og det er ingenting inne der!  Total Size: 0 bytes Free space: 0 bytes...

så jeg tenkte problemet er at driveren er utdatert (siden spillet er såpass nytt, og andre spill som Oblivion fungerer helt fint), men jeg vet ikke hvor jeg får gjort det. 

Det er en SONY DVD RW DW-23A.

jeg prøvde å gå inn på properties for så å "Update Driver..." derfra, men den fant ingen updates.

har også googlet litt og fant noen treff med Firmware update for DW-23A men har veldig lite peiling på dette så tør ikke å gjøre noe med det før jeg får noen tilbakemeldinger :<

Noen som vet hvordan jeg får oppdatert den? eller vet en annen løsning på dette?

8822174[/snapback]

Er du sikker at det er noe på plata da?

Får du det samme med å sette inn en annen Cd-plate eller dvd?

Når det gjelder driver til kontrolleren, jeg tror ikke at du har behov for.

Når det gjelder firmware update, så trenger du utility/program og en *.bin file.

Det finner du vel hos produsent. Men det er ikke det du trenger heller.

Lenke til kommentar
Er du sikker at det er noe på plata da?

ja, har faktisk prøvd 2 forskjellige LOTRO disker, begge er like.

Får du det samme med å sette inn en annen Cd-plate eller dvd?

nei, som sagt så fungerer alle mine andre spill, filmer, og musikk cder helt fint og normalt. det er bare LOTRO dette har skjedd til meg, og det er også det "nyeste" jeg har sutte inn der så jeg tenkte den logiske forklaringen var en update :p

Når det gjelder driver til kontrolleren, jeg tror ikke at du har behov for.

Når det gjelder firmware update, så  trenger du utility/program og en *.bin file.

Det finner du vel hos produsent. Men det er ikke det du trenger heller.

8822285[/snapback]

har funnet og lasted ned program og .exe (og .bin-) fil. men vil ikke bruke dem før jeg kan litt mer om dem xP Programmet var Omnipatcher og .exe fila jeg fant er denne: http://cd-rom.555word.com/Sony/35859/Sony-...mware-CYS1.html

Lenke til kommentar
Driver/firmware er neppe problemet. Prøv plata i en annen maskin.

8822788[/snapback]

har installert det på laptop, der funker det fint. det er noe med dvdrommet mitt som gjør at den ikke klarer å lese disken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...