Gå til innhold

John Bauer gymnaset og Akademiet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har lyst til å gå vg2 på en annen skole. Hvordan er folka på John Bauer og Akademiet? Er de emoer, sosser, freaks, sære eller hvordan er de.

:dribble:

8822163[/snapback]

Vil sterkt fraråde deg til å starte på JB. Alle vennene mine som har gått der har måttet ta året om igjen på en annen skole. da mener jeg ALLE. Vil du gå to år til så velg JB.

Akademiet er bra hvis du vil gå media.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har lyst til å gå vg2 på en annen skole. Hvordan er folka på John Bauer og Akademiet? Er de emoer, sosser, freaks, sære eller hvordan er de.

:dribble:

8822163[/snapback]

Alle vennene mine som har gått der har måttet ta året om igjen på en annen skole. da mener jeg ALLE. Vil du gå to år til så velg JB.

8832589[/snapback]

Hvorfor har de måttet gå et år om igjen? Dårlig oppfølgning?

Lenke til kommentar

Kjempe bra med masse tilbakemelding.

Skjønner godt at det kommer veldig an på om skolen ligger i Bergen eller Oslo. Jeg bor i Oslo så det er mest aktuelt for meg.

Jeg føler at JB er mer useriøst, nettsiden dems appelerer ikke spesielt til meg, noe jeg føler akademiet sin gjør.

Jeg er veldig opptatt av hva slags folk som går på disse skolene, da det nesten betyr mest (for meg iallefall).

Jeg skal gå medier og kommunikasjon, så hadde vært fint å få en tilbakemelding fra noen som har gått på akkurat den linja eller kjenenr noen som har det.

Mvh Hippieshop :cool:

Lenke til kommentar

Jeg kan da si litt om meg.. Jeg går på medier og kommunikasjon i en annen by, men litt generelt kan da være nyttig:

Dagen er lagt opp kjempefint, med halve dagen fagtimer og halve dagen studietid (gjøre hva som helst arbeid du trenger tid til), de har også lagt opp dagen slik at hvis du da utnytter tiden i studietid, slipper du lekser.

De fleste lærerne mine har ikke ren lærerutdanning, men de er heller utdannet innen design, film eller journalistikk - noe som funker kjempebra! Vi har selvsagt utdannet norsk, engelsk, naturfag osv lærere.

Hvis du lurer på mer kan du jo bare spørre meg... selv om du nok får bedre svar fra en som går i Oslo.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Ja, nå er det lenge siden jeg har vært her på forumet og kan jo starte med at det endte med at jeg valgte å gå på John Bauer et år. Jeg tar alt i korte trekk:

- Fikk gode karakterer

- Lærte drit lite

- Ok, folk. Et par sosser, men også et par "freaks"

- Hyggelig miljø og hyggelige lærere

- Plytselig fikk en lærer sparken og alle andre lærerne fikk såkalt munnkurv, så de kunne ikke fortelle elevene noe om hvorfor en lærer plutselig ble borte

- Skolen virka uferdig og ting var merkelig, ting skjedde ikke og sånn og det var utrolig varmt der på sommern da det ikke var ordentlige luftemuligheter.

Når alt dette er sagt, så angrer jeg ikke på valget mitt. Det var et morsomt år og jeg traff mange nye mennesker og fikk en forandring, det var nok det jeg helst trengte.

Så sånn var det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...