iNeo Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Hei. Jeg trenger hjelp med ett script jeg prøver å få til å funke. PHP <?phpinclude 'config.php'; $query = "SELECT text FROM copyright"; $result = mysql_query($query); while($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) { echo "Name : {$row['text']} " }; include 'closedb.php'; ?> Altså, jeg skal hente ut teksten som er i "text" i "copyright" tabellen. Hvis dere skjønner... Det er sikkert mye feil, siden jeg er J*vlig dårlig i PHP:P Endret 9. juni 2007 av Tt.mrX Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Funker ikke den koden der da? eneste jeg ser at kan forbedres er { echo "Name : {$row['text']} " };, som kan forbedres til: { echo "Name : ".$row['text']"." " }; Endret 9. juni 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING, expecting ',' or ';' in /home/neo/public_html/copyright.php on line 8 Aner ikke hva det betyr :S Dere kan se hvordan det går ved å gå hit: www.vintage.m-ka.net Endret 9. juni 2007 av Tt.mrX Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 da antar jeg at det var med min kode, for jeg slurver litt { echo "Name : ".$row['text']." "; } Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 da antar jeg at det var med min kode, for jeg slurver litt { echo "Name : ".$row['text']." "; } 8822306[/snapback] Når jeg skulle til å svare deg på denne posten sølte jeg 0.5L cola over skrivebordet og gulvet... satan Men jeg får fortsatt feilmelding? Aner du hva det kommer av? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) hehe, kjipt kan du markere linje 8 i koden din? / Har feilmeldingen endret seg? Endret 9. juni 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Her er linje 8 PHP { echo "Name : ".$row['text']." "; } Er linje 8 i copyright.php linje 8 HVIS jeg har includet en fil før linje 8 i copyright.php? Endret 9. juni 2007 av Tt.mrX Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 jepp, det er det. ...Og jeg ser absolutt ingenting feil med den linjen. Er du sikker på at du har lastet filen opp til testserveren din/lagret filen før du reloader filen? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Nå fikk jeg hvertfall ikke noen feil melding! Det jeg gjorde var å sette @ forrann mysql_fetch_array Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 jepp, det er det. ...Og jeg ser absolutt ingenting feil med den linjen. Er du sikker på at du har lastet filen opp til testserveren din/lagret filen før du reloader filen? 8822452[/snapback] Ja selvfølgelig, det er så mye styr ved å ha server på pcen min:P Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Nå fikk jeg hvertfall ikke noen feil melding! Det jeg gjorde var å sette @ forrann mysql_fetch_array 8822465[/snapback] Kom teksten ifra mysql databasen fram også da? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Nå fikk jeg hvertfall ikke noen feil melding! Det jeg gjorde var å sette @ forrann mysql_fetch_array 8822465[/snapback] Kom teksten ifra mysql databasen fram også da? 8822484[/snapback] Det er ikke noe tekst i mysql databasen enda:P Driver og lager en "admin" funksjon som lar deg endre den nå. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Funker ikke den koden der da? eneste jeg ser at kan forbedres er { echo "Name : {$row['text']} " };, som kan forbedres til: { echo "Name : ".$row['text']"." " }; 8822252[/snapback] Det er da ingen forbedring. { } er den korrekte måten å printe array-verdier på. Ref: http://no.php.net/manual/en/function.array.php http://no.php.net/manual/en/function.echo.php Nå fikk jeg hvertfall ikke noen feil melding! Det jeg gjorde var å sette @ forrann mysql_fetch_array 8822465[/snapback] Der sa du nesten selv hva feilen var. @ fjerner alle feilmeldinger den funksjonen kan gi deg. bruk "mysql_query() or die ( mysql_error() );" Det er ikke noe tekst i mysql databasen enda:P Driver og lager en "admin" funksjon som lar deg endre den nå. 8822556[/snapback] Da er det jo hvertfall ikke rart at det ikke kommer noe. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Denne kan forenkles fra while($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) { echo "Name : {$row['text']} " }; til while($row = mysql_fetch_assoc($result)) echo "Name : {$row['text']}"; Du trenger ingen ; for å avslutte en while løkke, holder med bare }, og du trenger heller ikke bruke {} når det kun er en kommando du skal utføre, men for at det skal være enklere å lese koden så kan det være greit å ha med. Feilmeldingen Syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING, expecting ',' or ';' in /home/neo/public_html/copyright.php on line 8 betyr at det er en feil med , eller ; på linje 8 eller litt før. echo "Name : {$row['text']}"; eller echo "Name : ".$row['text']; er bare to forskjellige måter å gjøre det på, samme resultat. Når man skal test spørringer så er det alltid kjekt å ha noe test data i basen, slik at man får ett resultat, evt prøve spørringen direkte mot basen i f.eks phpmyadmin Endret 10. juni 2007 av crowly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå