Kurt P Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 hmm.. ja hva mener dere er det mest effektive av å legge den i ovnen på 35-40 C eller la den stå rett forann vifta som blåser kjølig luft ( 20-25 C) Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Det finner man vel ut av selv? ...så lenge det ikke smelter plastikk i tastaturet så er høyest temperatur fine ting Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 ja jeg får prøve igjen nå å se om det har blitt bedre ellers får den en tur i ovnen Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 nå peip det bare rett etter at jeg starta pcn.. og det ble svart skjerm var akkurat som en brannalarm varsel : / tålte kanskje ikke 50 grader 4 timer i ovnen dette tastaturet eller? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Du kan ha smeltet platfolien som matrisen ligger på. Denne ligger klemt mot en metallplate i bunnen som er jordet for å unngå at støy påvirker matrisens funksjon. Dersom du har kortsluttet en av disse mot plata i bunn kan det ha ødelagt tastaturkontrolleren. Jeg ser det som svært usansynlig, men teoretisk mulig. Prøv å starte uten tastatur, og se om det samme skjer. Btw. Det at du har satt termostaten på 50 grader betyr ikke at det du la tastaturet på var 50 grader. Ovner kjører med termostat og vil kjøre maks (2-3kW) hele tiden så lenge termostaten ligger under temperaturnivået den er innstilt på. Dette kan gi soner med høyere temperatur enn hva termostaten er innstilt på. Endret 29. juni 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 hmm.. jeg stilte den på 55-60 grader ca.. jeg prøvde å starte uten tastatur, da gikk det normalt Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 jeg prøvde å starte uten tastatur, da gikk det normaltKos ..noe som har kortsluttet iallefall...du kan jo vippe av tastene og se om du ser noen skader på underlaget Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Okei, men lurer da på en ting til : kan jeg skade resten av pcn ved å fortsette å tukle med tastaturet ? altså f.eks gjøre sånn at en elektrisk ledning sender feil signaler inn i pc og dermed destruerer noe annet elektrisk i pcn? eller er det iværsetfall tastaturet det går utover? Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg mener du ikke kan gjøre noe galt i det nei...det går en viss spenning inn i tastaturet som kan gå over i signalpinnene men det tror jeg ikke er nok til å skade noen av komponentene på hovedkortet Lenke til kommentar
steveak Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) :!: :!: :!: Unnskyld at jeg ler altså, men nå har jeg lest hele denne tråden og det har utviklet seg til å bli en real klassiker som ville gjort det strålende på et hvilket som helst it-julebord. Fra cola i tastaturet, til vifte for så å bli kokt&stekt. Hahahaha! Leit med tastaturet altså, men herre jemini. Også stekeovnen da!!? Ville ikke tørket sokkene mine en gang der. Men mens du er i gang, kan du jo teste mikroen? Eller vaskemaskinen for en real skylling med påfølgende sentrifugering! Nei, unnskyld. Du har sikkert prøvd å fikse dette så godt det går i og med at det ikke var din maskin. Men fremfor å prøve videre og ro deg ut av det, kan du ikke bare si at det skjedde et uhell, skaffe et usb-tastatur inntil et nytt kan skaffes og monteres av en hp-reperatør. Og hvis du absolutt vil prøve videre, så la det tørke ett døgn foran f.eks. vifta du hadde. Men trolig er det kaputt. Dagens infocare internjoke blir nok: "Kunde: Hva er det mest effektive av å legge tastaturet i ovnen på 35-40 C eller la den stå rett forann vifta som blåser kjølig luft ( 20-25 C)" Endret 30. juni 2007 av steveak Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 haha, ja dette er jo egentlig mest komisk.. du har rett i det. Han som jeg låner pcn av vet jeg har ødelagt tastaturet hans. Så jeg syns da det var verdt et forsøk å prøve å fikse tastaturet iom at det nye ikke kommer før i august. men men, sånn kan det jo gå .. Kanskje jeg blir kjent for dette Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Haha, kjent faktisk ...personen som sølte cola på tastaturet...har du bestilt nytt tastatur? jobber du hos InfoCare forresten steveak? Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 jeg kan få til det meste ja har bestilt for lenge siden, men det kommer ikke før i august : ( Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 eiei : ) hellet har snudd. Nå har jeg fått det nye tastaturet allerede. Da får jeg montere det snart Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Ohoi, det var jo litt av en overraskelse ...hvor fikk du tak i det fra? Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 EET Syns det var veldig ålreit å kunne ringe å bestille fra trønderen Arne. Det ble litt mer tillitsfult : ) Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hvor mye endte du opp med å betale? Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 til sammen med frakt og alt 670 kr. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Ikke verst! Overhodet ikke...slapp lett unna den du gitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå