torefk Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Jeg har hatt stor glede av mitt stagepiano Yamaha P-250 i noen år nå - mest i egen stue, men av og til også ute blant almuen Det eneste jeg er litt misfornøyd med er egentlig de interne høyttalerne. Jeg kunne godt tenke meg bedre lyd ut når jeg spiller hjemme. Er det noen som har erfaringer med å koble til eksterne høyttalere til denne? Det må vel bli noen aktive studio-høyttalere(?) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Jeg har et sett med Samson Resolv 65a + sub i mitt hjemmestudio. P250'en er koblet gjennom mikseren/HD-opptageren. Har ikke prøvd å koble dem direkte til pianoet. Den kombinasjonen låter kanon. Men jeg er i grunnen godt fornøyd med den innebyggede lyden i 250'en og pleier å klare meg med den med mindre jeg skal ta opp. Med de eksterne kan jeg guffe på mer med en helt annen klarhet i klangen, men dermed låter det paradoksalt nok mindre som et akustisk piano. Volumet fører til at det høres forsterket ut. Geir Lenke til kommentar
torefk Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Ja, det er sikkert et poeng. Jeg synes lyden fra de interne høyttalerne låter litt for boks-aktig, men jeg har et par gode hodetelefoner, og da låter det jo bare himmelsk Problemet kommer når jeg synger ved siden av... Jeg har ikke noe hjemmestudio (enda) - til det er plassen og økonomien litt for trang. Men jeg tenkte kanskje et par høyttalere koblet direkte til kunne være en idé Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå