StalkerPrime Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Hei, som emnetittelen lurer jeg om dette er mulig. Har surfet rundt og funnet litt av hvert ut om dette. Min teori: du laster opp Linux på PS3en, og starter hvis mulig Wine/Cedega. På PS3 Forum sa en fyr dette: ''See the simple but flawed logic: The PS3 runs Linux, the PC also runs Linux, so therefore why can't the PS3 run other PC things, like games? Well, at that same level, it can. Install PPC Linux on your PS3 and the same distro's x86 Linux on your PC, then look under "Games" on both - tadaaaaa! 'Flow' also runs on both platforms - but I think you'll agree it was coded rather much better for the PS3, yes?'' skjønnte ikke dette helt, bortsette fra at han fikk det til Lenke til kommentar
vict0r Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Hmm... Er det ikke sånn at Linux delen ikke får tilgang til GPUen til PS3en eller noe? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 jo det stemmer..spørst om noen klarer og hoste opp ett rimelig fett tekstbasert spill... Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 2D spill som f.eks openTTD burde vel gå. Siden linux ikke har tilgang til GPU kan man desverre ikke spille 3D spill Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 om noen cracker hypervision, da kan det bli morro! Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Min teori: du laster opp Linux på PS3en, og starter hvis mulig Wine/Cedega. 8821591[/snapback] Må man ikke ha x86-prosessor for at Wine og Cedega skal virke? Lenke til kommentar
ResidentDante Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Hmm... Er det ikke sånn at Linux delen ikke får tilgang til GPUen til PS3en eller noe? 8821751[/snapback] Synd den ikke gjør det, Unreal Tournament 1 funker jo med Linux Endret 15. juni 2007 av ResidentDante Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Hvorfor spør du om man kan ha PC spill på PS3? Seff går ikke det... Kanskje om noen hakker den eller noe, men Sony har jo ikke laget en konsoll som du kan bruke PC spill på ;P Øhh... Hvorofor skal du spille PC spill på PS3? Lenke til kommentar
StalkerPrime Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Hvorfor spør du om man kan ha PC spill på PS3? Seff går ikke det... Kanskje om noen hakker den eller noe, men Sony har jo ikke laget en konsoll som du kan bruke PC spill på ;P Øhh... Hvorofor skal du spille PC spill på PS3? 8876287[/snapback] Guild Wars! men det ville kanksje ikke funke på ps3 uansett så xD Lenke til kommentar
aref Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Blåser litt liv i denne tråden da svarene er temmelig gamle nå. Forstår jeg tråden rett er det slik at man trenger tilgang til GPUen for å kunne spille 3D spill via Linux (e.l.) om man har satt opp dette på PS3en sin. Lurer på om dette er noe som kan endres via oppdatering fra Sony sin side (software løsning)? Tanken var den at jeg da, hvis ytelsen er grei, slipper å oppgradere laptopen min for å spille de nyeste PC spillene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå