gompa Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 jeg har vært i avhør pga at jeg hadde sex med en kar når jeg var under 16 år. han har blitt tiltalt for han har gjort dette med MANGE.. men problemet mitt er at dette skjedde for 8-9 år siden,og jeg husker ingenting av detaljer om hva skjedde før og etter osv osv...det jeg er redd for nå er at de i retten skal tro jeg lyver i retten når jeg ikke husker noe..er redd for å bli anklaget for å lyve.. hjelp meg noen..gode råd eller noe?? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Du får bare tenke godt og se om noe mer kommer fram. Så lenge du er ærlig om hva du husker kan jeg ikke tenke meg det skal få noen konsekvenser. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Altså, du må bare gjøre oppmerksom på at dette er lenge siden og at du dessverre ikke husker så mye av det som skjedde. Retten vil ikke anklage deg for å lyve eller noe, de vil ta hensyn til din alder på tidspunktet og at det er lenge siden. Bare ta det helt med ro og fortell akkurat det du husker, og bare svar rett fram på de spørsmål du fikk. Hvis du ikke husker det, så sier du bare det. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Be om å få utlevert forklaringen din Er du usikker så ikke svar som det skulle vært fakta, presiser dette godt først at du ikke husker det sikkert. Endret 9. juni 2007 av Vizla Lenke til kommentar
gompa Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 off.. helt nærvevrak jeg... vet ikke helt om jeg skal kaste opp eller svime av Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Hadde det første gang jeg skulle i rettsak selv. Var også veldig nervøs husker jeg når jeg sto i "vitneboksen". MEN, var så absolutt ingen grunn til å være det. Bare passet på å svare så ærlig som mulig på alle spørsmål, og pressiserte hvis jeg var veldig usikker. Frasen "Som sagt, det er lenge siden dette skjedde så jeg husker ikke alle detaljer om hendelsen" er noe forsvaret fikk høre til stort sett alle spørsmål. Henviste bare til forklaringen jeg leverte 2 dager etter denne hendelsen i stedet. ( Rettssaken kom opp først 11 måneder etter ) edit: Noen rett meg hvis jeg tar feil, men har man ikke rett på å få utlevert sin egen forklaring før en rettssak ? Endret 9. juni 2007 av Vizla Lenke til kommentar
gompa Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 men når jeg allede har vært i avhør å forklart litt, og kommer hjem og da kommer på nye ting litt etter litt.. må jeg da ringe å si fra om hva jeg husker eler komme inn til nytt avhør da? eller bare vente til rettsaken med å forklare? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Helst dra inn til nytt avhør for å få det ned på papir, da vi mennesker glemmer veldig lett. Dessuten vil garantert forsvarer stille spørsmålstegn ved hvorfor du nettopp ikke gjorde det. Råder deg til å høre med advokaten din i denne saken, og spørre h*n om råd Lenke til kommentar
gompa Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 jeg har ingen advokat..tror ingen av oss har det..regner med at det er snakk om 20 stk om ikke mer som har vert til avhør og skal i retten Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Lag deg en hukommelsesliste i stikkordsform som du kan konferere med under vitneavhøret. Du har ikke lov til å lese opp direkte fra et dokument, men du kan støtte deg til en slik liste. På den måten slipper du å stresse med å forsøke å huske alt det som du kommer på etterhvert. edit: Fortell tingene som de er. Om du ikke husker, eller er i tvil, eller det er dukket opp i hukommelsen i ettertid, så si det. Din forklaring blir ikke trukket i tvil selv om den ikke stemmer 100% med politiforklaringen. Bare vær ærlig og oppriktig. Endret 10. juni 2007 av Gaidaros Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå