Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Det kommer prikker på skjermen

Anbefalte innlegg

Helt fra jeg starter opp pc-en så er det noen bittesmå prikker rundt om kring på skjermen. Disse klarer jeg ikke på noen måte å fjerne. Jeg kan dra mapper, programmer, alt, over disse prikkene, og da "tegner" jeg på de. Det kommer drøssevis med striper på tingene jeg flytter rundt om kring.

Ønsker svar så fort som mulig takk. :)

Bilde:

Uten_navn.bmp

Endret av andreaskaze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt fra jeg starter opp pc-en så er det noen bittesmå prikker rundt om kring på skjermen. Disse klarer jeg ikke på noen måte å fjerne. Jeg kan dra mapper, programmer, alt, over disse prikkene, og da "tegner" jeg på de. Det kommer drøssevis med striper på tingene jeg flytter rundt om kring.

Ønsker svar så fort som mulig takk. :)

Bilde:

Uten_navn.bmp

8821367[/snapback]

For meg kan det se ut som et problem med skjermkortet.

Har du sjekket temperaturen? Driveroppdatering?

skjedde dette helt plutselig eller har det kommet flere og flere prikker over tid?

Har du mulighet for å prøve med en annen skjerm?(just in case)

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så altfor mye peiling på hvordan jeg skal måle temp. Men jeg skal kjøpe ny vifte til skjermkort og CPU uansett. De prikkene er der fra jeg starter opp pc-en. De er der alltid. Men btw så tok jeg et screenshot fra World of Warcraft.

Bilde:

post-84380-1181420185_thumb.jpg

Som du kanskje ser så er det bare bilde som klikker og ikke ikoner, meny, etc.

I tillegg vil du også se de kjente PRIKKENE inni det sorte i midten...

Aner fortsatt ikke hva som skjer... >.<

Kan prøve med en driveroppdatering, kanskje det funker.

Endret av andreaskaze
Lenke til kommentar

Det der så ikke bra ut. Minner mistenkelig mye om "artifacts".

Blir mer og mer sikker på at skjermkortet ditt har tatt kvelden, eller er i ferd med å gjøre det.

Hadde nesten det samme med mitt for et par mnd. siden og det var defekt.

Kan nok spare deg arbeidet med en ny kjøler på det.

Temperaturen burde du kunne finner ved å høyreklikke på skjermen, velg egenskaper og så avansert.

Hvis kortet ditt er nye er 2 år så burde det være en grei sak om det er defekt.

Lenke til kommentar

Om man har artifacts så trenger ikke skjermkorett å ha tatt kvelden. Da jeg kjøpte ett ati x1900 så fikk jeg ogs mye artifacts, testa det i en annen maskin og fungerte bra. Visste seg at strømforsyninga var en anelse for liten slik at ikke skjermkortet fikk den strømmen den skulle ha.

Før du kjøper noe nytt ta ut kortet og ta det med noen andre for å teste det ut på en annen maskin bare for å være sikker. kan spare deg for mye penger.

Lenke til kommentar

Det har foregått over lengre tid, men ble veldig ekstremt når all varmen. Men jeg testet ut Battlefield 2142. Det var det ikke noe problemer med grafikk og bilde, helt til pc-en Bluescreenet. :cry:

Jeg har mest sannsynlig god nok strømforsyning. (550W) Men har veldig mye skit som fulgte med kabinettet. Røska ut alt dette, venta litt, skrudde på pc-en igjen, og da var alt mye bedre, men ikke helt bra. Den ekstreme greia på WoW er så å si borte, men det er fortsatt en kraftig flimring på bildet.

Endret av andreaskaze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...