Gå til innhold

Begrensning av bruker!?

Anbefalte innlegg

dama mi bruker pcn min av og til. har skjedd 2 ganger at jeg måtte formatere pga hun fucka den opp :hrm:

jeg har laga henne en egen bruker nå.

så har jeg laga den som begrenset bruker.

kjører windows xp pro.

men hun kan jo fortsatt instalere/avinstalere programmer. og jeg vil at hun ikke skal ha muligheten til det. sp hvordan får jeg fikset det?

er det mulig at jeg også kan gjøre sånn at hun ikke kan gå inn på dene ene hddn min ?

Endret av m0zzdart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

baah.. hjelper ikke :!:

hun er ganske ofte hos meg pga hun ikke har nett. hehe

hun snoker ikke akkurat. men hun laster ned masse drit i vildenssky.

og instalerer syke programmer.

så jeg vil helst begrense det med at hun ikke kan det.

siste jeg var borte i 1 uke og kom tilbake hadde hun robba med seg skole laptopen min. når jeg fikk den tilbake endte det med fuckd up pc. :|

måtte formatere da og. hehe

men vil begrense det på denne pcn.

Lenke til kommentar

for å hindre hun i å gå inn på harddisken, så høyreklikker du på harddisken i "Min Datamaskin", trykk på "Egenskaper", gå til fanen "Sikkerhet".

Der velger du "Legg til..." og skriver inn brukernavnet hennes. trykk "Kontroller" slik at navnet du skrev inn blir underskrevet (for sikkerhets skyld), og trykk så "OK". Brukernavnet hennes vil nå ligge i listen.

Marker brukernavnet hennes, og Sett en hake under Avslå på valget "Vis Mappe Innhold".

Da vil hun bare få en melding om at hun ikke har tilgang når hun prøver å gå ditt.

Skal se litt mer på dette med å innstalere programmer, og kommer tilbake om det.

[EDIT] glemte at for å få opp fanen sikkerhet, så kan ikke enkel fildeling være aktivert.

For å deaktivere enkel fildeling, må du, når du er på "Min Datamaskin", velge "Verktøy" på verktøy linjen, og velge Mappealternativer.

Gå til fanen "Vis" og Fjern haken på valget "Bruk Enkel fildeling"

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar

finner dessverre ikke ut hvordan du kan begrense programinstalasjonen.

Jeg vet du kan bruke de lokale gruppe policyene, og vilken valg du må gjøre, men jeg klarer dessverre ikke å huske hvordan du bare begrenser den gruppen hun er medlem av.

kan se litt mer rundt, så kommer jeg tilbake om det senere.

Lenke til kommentar
finner dessverre ikke ut hvordan du kan begrense programinstalasjonen.

Jeg vet du kan bruke de lokale gruppe policyene, og vilken valg du må gjøre, men jeg klarer dessverre ikke å huske hvordan du bare begrenser den gruppen hun er medlem av.

kan se litt mer rundt, så kommer jeg tilbake om det senere.

8821269[/snapback]

jeg vet det finnes et program som man instalerer på administrator kontoen og styrer der med instalering osv.

vet at på skolen har de fått det til med at man ikke har tigang til noe ;S

Lenke til kommentar

Jeg har to alternativer til deg. Det ene ganske smart, og det andre ikke fult så smart. Iallefall..

Lag systemgjenopprettingspunkt før hun får bruke den. Det går fort å lage, og funker fjell. Ingen filer forsvinner, men nylig innstalerte programmer, registerredigering o.l går tilbake. Du kan gjenopprette Windows til hvilken dag du vil om jeg ikke tar feil. Det går forøvrig relativt fort også. Verktøyet er intigrert i Windows, og du finner det her:

Start>Alle Programmer>Tilbehør>Systemverktøy>Systemgjenoppretting.

Eventuelt så kan du klikke på Verktøy>Mappealternativer>Filtyper i hvilkensomhelst mappe. Fjern så tilhøringheten for de filene som er potensielt skadelige :p Vet ikke om EXE er der, men da legger du den bare til. (Dette var det ikke-så-smarte alternativet).

Tilslutt så har du jo brannmurer som kan begrense relativt bra. Foreksempel ZoneAlarm. Prøv googlesøk, så finner du det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...