Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygget pc, starter men viser ikke skjermbilde

Anbefalte innlegg

Hey, bygget pc-en idag og jeg syntes alt gikke helt perfekt og alt helt etter manualen, men når jeg starter opp viser den ikke noe bilde på skjermen.

LCD skjermen "poster" på Striker Extreme kortet fra asus begynner med en CHIP INIT melding så DET DRAM el. noe sånt så kommer d VGA BIOS noe jeg ikke får med meg går for fort, også et par meldigner til så kommer d CMOS ERROR og så HM ERROR :S

Hva er galt??

Har brukt ganske mye penger på dette så håper ikke noe er ødelagt :/

Har:

Asus Striker Extreme

8800gts gainward 640

2x 1024 ram fra curcila(el noe sånt :p) cl4

620W Crossair PSU

E6600 Intel

74gb raptor HD fra WD

400gb caviar? HD fra WD

Samsung DVD brenner

Jeg tror det at skjermkortet ikke viser bilde for det ikke er installert noen driver :p?

Har en DVI-D Skjerm / VGA bruker DVI kablen

TAKK FOR ALLE SVAR!! helst raske, veldig raske :p! :(

Endret av tehextinct
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Selv om det ikke eksisterer noe driver eller jo det gjør det jo, men det er ikke en spesifisert driver fra Skjermkort-produsenten. Det er en Universal driver.

Greit nok det egentlig, Du får jo skjermbilde egentlig da siden at du får ERROR På skjermen da :p. Prøv å resette CMOS og se om det fungerer. Sjekke at alt av kabler og plugger er satt sikkelig i. Og at 4-Pins Kontakten som skal på hovedkortet ved siden av CPU Kjøleren er satt i.

Du må også huske på at du skal sette i Strømkontakten til Skjermkortet ditt.

Lykke til.

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Hei. Selv om det ikke eksisterer noe driver eller jo det gjør det jo, men det er ikke en spesifisert driver fra Skjermkort-produsenten. Det er en Universal driver.

Greit nok det egentlig, Du får jo skjermbilde egentlig da siden at du får ERROR På skjermen da :p. Prøv å resette CMOS og se om det fungerer. Sjekke at alt av kabler og plugger er satt sikkelig i. Og at 4-Pins Kontakten som skal på hovedkortet ved siden av CPU Kjøleren er satt i.

Du må også huske på at du skal sette i Strømkontakten til Skjermkortet ditt.

Lykke til.

Hilsen. wil.

8821115[/snapback]

Jeg får error på LCD skjermen på Hovedkortet ikke på 19"LCD skjermen

Og jeg har koblet i 1x6pin til skjermkort og en 8pin til HK og en 20(24?) gidder ikke telle, til HK

:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...