Gå til innhold

Reparere Toshiba A100-830 - hjelp!


Anbefalte innlegg

Hallo,

 

Etter å ha mistet min Toshiba A100-830 med minijack enden ned i bakken (med kontakt inni) har den blitt skyvet ca 0,3 cm lengre inn i maskinen. Dette fører til at det ikke går ann å koble til en mini jack tilkopling lengre... Derfor skal jeg åpne maskina og prøve å dytte den ut igjen (burde gå greit).. Men, jeg trenger en manual, hvor det står hvor diverse ting er, og hvordan jeg fjerner diverse deksler osv.. Er ikke helt sikker på hva en slik manual heter men dere skjønner vel hva jeg mener...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg åpner ofte bærbare maskiner for reparasjon. Det er en ganske så mye mer omstendelig prosess enn å skru på en stasjonær PC.

 

Noen gode regler:

- Vær systematisk og sorter gjerne skruer og deksler nå du demonterer. Da ender du ikke opp med skruer til overs.

- Ofte treffer man på "klips"låste deler og disse må brekkes opp. Før man brekker løs bør man studere hvordan man mest mulig skånsomt kan gjøre dette. Passende verktøy er en nødvendighet.

- Gjør deg fortrolig med hvordan man løser ut og presser påplass stikkkabler og plugger. Disse kan komme i mange varianter/system.

- Har du generell liten erfaring skal man alltid ta seg god tid. Tålmodighet kan det ikke spares på.

 

Å skru bærbar blir bare enklere for hver gang man har gjort det og det jeg før brukte flere timer på går nå på en knapp time. Jeg bruker sjeldent mere enn ca.1-1,5 time på å demontere og sette sammen en bærbar og da snakker vi om 100% demontering der jeg frigjør hovedkortet. :thumbup:

 

Lykke til!

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...