Programvare Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Jeg og familien fant en kanin i hagen vår. Helt hvit. Etter en stund med ganske mye løping og sånn, så klarte vi og fange den. Nå står den i en pappeske på terassen. Vi ga den litt salat, løvetann og gulrot, men den har ikke spist noe av det. Derfor ga vi den knekkebrød og det spiste den med en gang. Hva gjør vi nå? Hvordan skal jeg finne eieren? Er det noen slags sentral man kan ringe til? Kaninen skjelver noe fryktelig, fryser den, eller er den vettaskremt? Endret 9. juni 2007 av SirChris Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Har den halsbånd? Det er helt sikkert noen i nerheten som eier kaninen.. Ta bilde av den og heng bildet opp på lyktestolper i omerådet.. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Den har ikke noe halsbånd. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Da får dere nokk gjøre det andre jeg tipset dere om, tviler på att noen melder en hvit kanin savnet.. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Ok, men hva skal jeg gjøre med den til jeg finner eieren? Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Gi den mat og vann, gullerøtter, blader og brødskalker.. Hvis den er urolig vill den nokk roe seg ned mot kvelden, hvis det blir kaldt ute så ta den ikk, eller legg ett teppe over eska den sitter i;) Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Vi la gress i bunnen av pappeska. Vi la også netting over i tilfelle den bestemmer seg for å hoppe ut. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Hei hei.. Jeg har hatt kanin før, men en ting du burde vite. Ikke mat kaninen med løvetenner. De får svært vondt i magen, og dette blir et skikkelig søl av. Det pleier ikke, å være problemer med å finne eieren, eller en som vil ta seg av kaninen. Det høres ut som kaninen er svært fin. Eventuelt så kan du kontakte dyrebesyttelsen. Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Gi den mere knekkebrød. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Det skall bli en orndtlig kaninstek hører jeg folkens;) Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Gi den mere knekkebrød.8821148[/snapback] Et greit råd, hvis den spiser det. Ellers kan du gi den litt forskjellig salat, agurk, tomat, kål, gulrøtter osv. Netting er nok en god idé, vær obs på at kaninen antakeligvis kan "grave" seg gjennom pappesken uten for store problemer. Det kan godt hende den vil prøve det så fort den føler den er ubevoktet. Snakk mykt til den og klø den på hodet til den roer seg litt. Endret 9. juni 2007 av NgZ Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Skriv ut noen ark om at dere har funnet en kanin og kan kontaktes sånn og sånn, og heng opp rundt omkring i nabolaget, ved postkasser, buss-stopp etc. Lenke til kommentar
TBO Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Vi la gress i bunnen av pappeska. Vi la også netting over i tilfelle den bestemmer seg for å hoppe ut. 8820881[/snapback] Vi opplevde akkurat det samme for en uke siden. En grå kanin kom hoppende forbi huset, og vi klarte å fange den. Kaninen ble plassert i et kattebur og noen utvalgte naboer ble kontaktet. Ingen hadde mistet noen kanin eller visste hvem som kunne eie den, så vi tok kontakt med dyrebeskyttelsen og fikk låne et mye større bur. Vi hadde hengt opp oppslag i nærbutikkene og var på vei til å legge inn annonse i lokalavisen og på nettet da vi oppdaget en annonse i avisen. Det var noen i nærheten som etterlyste en kanin som passet beskrivelsen. Vi tok kontakt og kaninen kom til rette. Mitt tips er å ta kontakt med dyrebeskyttelsen, henge opp oppslag på nærbutikken(e) og følge med under annonser i lokalavisen. Du bør finne noe annet å plassere dyret i siden det lett gnager igjennom papp. Løvetann, salat og gulrøtter er grei mat. Anbefaler deg å kjøpe inn høy og gnagerblanding som de har i lokalbutikken. Husk vann. Du skal vite at enkelte bare kaster ut dyrene sine og at det slett ikke er sikkert at noen savner den kaninen som du sitter med. I slike tilfeller kan du beholde dyret selv, omplassere det, eller så må det avlives. Lykke til. Endret 9. juni 2007 av TBO Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Vi gikk litt rundt i nabolaget og fant eieren. Det som var litt synd var at eieren hadde faktisk sluppet kaninen løs. Den skulle jo bare gå en tur da Så hun jenta som vi ga kaninen til da. Ikke et takk engang. Og plutselig kom en 10-12-åring som tydeligvis var lillebroren og skriker: JEG SKAL HOLDE KANINEN! Og så røsker han kaninen ut av henda på hun og klemmer den kjempehardt inntil seg selv. Det virka ikke som om det var mye love der as. Stakkars kanin. Har lyst å ringe dyrevernet og si ifra. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Uhøffelige drittunger.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Uhøffelige drittunger..8821222[/snapback] Det er mange barn som aldri skulle hatt dyr. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Uhøffelige drittunger..8821222[/snapback] Det er mange barn som aldri skulle hatt dyr. 8821249[/snapback] Det er også mange barn som skulle hatt en smekk over fingrene.. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 ... 8821212[/snapback] Da går du og finner denne ungen som klemte den stakkars kaninen, sier "HALLA" også klemmer du livsskiten ut av han Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Hvorfor må foreldre gi barn dyr, om barna er for unge til å passe på dyra? Er de helt fjerne? Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Det skulle ikke ha vært lov *ringe til politiet/dyreværnet* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå