AxMataz Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Prøvde å starte familiens Ibiza 19 sport i sted, for første gang i sommer. Etter at den hadde startet og gått noen minutter på tomgang begynte den varsel-pipelyden å pipe. Slo av motoren, fant ikke noe galt ved første øyekast, slå på igjen etter et par minutter og pipelyden var borte. Motoren gikk i et par minutter til så begynte den å pipe igjen. Sånn holdt den på. Noen som vet hvorfor den piper? Det er forresten nok olje i massevis. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Hvilken motor? Se også på instrumentene, normalt så er det i turtellern som er multifunksjonelt med info som enginechek/low-oil/temp/oil-temp/vanntemp osv.. se om du ser om noen lyser. Normal gange er at når man slår på tenninga, kommer en liten pipelyd og alle sjekklamper i slike multi-instrumenter lyser opp for deretter å slukne, om alt er ok. Lenke til kommentar
AxMataz Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Hvilken motor?Se også på instrumentene, normalt så er det i turtellern som er multifunksjonelt med info som enginechek/low-oil/temp/oil-temp/vanntemp osv.. se om du ser om noen lyser. Normal gange er at når man slår på tenninga, kommer en liten pipelyd og alle sjekklamper i slike multi-instrumenter lyser opp for deretter å slukne, om alt er ok. 8823751[/snapback] Det er en Yamaha Pro V 100 hk motor. Så i dag at det er et display med sjekklamper, var en med temp, så er det et rødt ikon med en nesten tom sirkel inni, et gult ikon med olje symbol og et grønt ikon med en sirkel som er fyllt nesten helt opp. Skjønte du hva jeg mente? Hmm, legger ved en tegning. Dette ikonet lyste når det pep, hva betyr det? Endret 10. juni 2007 av AxMataz Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 ja skjønner, men har ikke vært borti den motoren så jeg aner ikke hva det grønne neste fylte ikonet betyr. Så der må du nesten lese instruksjonboka. Lenke til kommentar
AxMataz Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Ok, takker. Finner ikke instruksjonsboken, så må nesten høre med et verksted om dette. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 jepp er nok smart å gjøre før du kjøre noe. Lenke til kommentar
Zyke Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 For mye olje Neida, men ikonet kunne se sånn ut Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Hadde det ikke vert for at det var en oljelampe, ville jeg trodd det var for mye olje som Zyke sier..... Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg kan undersøke dette imorra. Jobber på Yamaha senter, så tipper at de har peiling Lenke til kommentar
AxMataz Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg kan undersøke dette imorra. Jobber på Yamaha senter, så tipper at de har peiling 8835109[/snapback] Kult. Setter pris på det. Det er egen oljetank og den er halvfull, dvs nok men ikke for mye. Skal jo ikke gå an å fylle for mye på en separat tank uansett. Lenke til kommentar
AxMataz Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg kan undersøke dette imorra. Jobber på Yamaha senter, så tipper at de har peiling 8835109[/snapback] Fant du ut av dette? Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Sorry. Glemte det helt. Men fikk spurt da. De var veldig usikre, men det hadde noe med oljen å gjøre. Enten for mye, eller for lite. Når jeg tenker på det, så er det vell noe ala det samme som kommer opp når det er vann i motoren? Lenke til kommentar
AxMataz Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Der har vi bilde, noen som vet? Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det kan være farlig med for massa olje også, med tanke på pakninger og evt om veivene slår ned i oljen Lenke til kommentar
AxMataz Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Det kan være farlig med for massa olje også, med tanke på pakninger og evt om veivene slår ned i oljen 9009063[/snapback] Altså, det er separat oljetank og den er ikke for full. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 feil på føler kan det jo være... Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Sorry. Glemte det helt. Men fikk spurt da. De var veldig usikre, men det hadde noe med oljen å gjøre. Enten for mye, eller for lite. Når jeg tenker på det, så er det vell noe ala det samme som kommer opp når det er vann i motoren? 8871848[/snapback] ahhh det er ikke ikke drivstoffilterkammer på den vel.... om så er så kan det være pga for at det er mye vann i drivstoffilterkammert på den, og det trengs å dreneres. Se manualen din. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Sorry. Glemte det helt. Men fikk spurt da. De var veldig usikre, men det hadde noe med oljen å gjøre. Enten for mye, eller for lite. Når jeg tenker på det, så er det vell noe ala det samme som kommer opp når det er vann i motoren? 8871848[/snapback] ahhh det er ikke ikke drivstoffilterkammer på den vel.... om så er så kan det være pga for at det er mye vann i drivstoffilterkammert på den, og det trengs å dreneres. Se manualen din. 9011402[/snapback] Manualen som han ha møsta Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 navn og nummer så inn på produsentens nettside... Lenke til kommentar
AxMataz Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Ok, da har jeg i hvert fall funnet ut de ikonene alle gjelder oljen. Dvs at det er nok olje. Men hvorfor i alle dager piper den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå