Gå til innhold

Pipelyd når jeg slår på tenningen


Anbefalte innlegg

Prøvde å starte familiens Ibiza 19 sport i sted, for første gang i sommer.

Etter at den hadde startet og gått noen minutter på tomgang begynte den varsel-pipelyden å pipe.

Slo av motoren, fant ikke noe galt ved første øyekast, slå på igjen etter et par minutter og pipelyden var borte.

Motoren gikk i et par minutter til så begynte den å pipe igjen.

Sånn holdt den på.

 

Noen som vet hvorfor den piper?

 

 

Det er forresten nok olje i massevis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken motor?

Se også på instrumentene, normalt så er det i turtellern som er multifunksjonelt med info som enginechek/low-oil/temp/oil-temp/vanntemp osv.. se om du ser om noen lyser.

Normal gange er at når man slår på tenninga, kommer en liten pipelyd og alle sjekklamper i slike multi-instrumenter lyser opp for deretter å slukne, om alt er ok.

Lenke til kommentar
Hvilken motor?

Se også på instrumentene, normalt så er det i turtellern som er multifunksjonelt med info som enginechek/low-oil/temp/oil-temp/vanntemp osv.. se om du ser om noen lyser.

Normal gange er at når man slår på tenninga, kommer en liten pipelyd og alle sjekklamper i slike multi-instrumenter lyser opp  for deretter å slukne, om alt er ok.

8823751[/snapback]

Det er en Yamaha Pro V 100 hk motor.

 

Så i dag at det er et display med sjekklamper, var en med temp, så er det et rødt ikon med en nesten tom sirkel inni, et gult ikon med olje symbol og et grønt ikon med en sirkel som er fyllt nesten helt opp.

Skjønte du hva jeg mente?

 

Hmm, legger ved en tegning. :D

 

Dette ikonet lyste når det pep, hva betyr det?

post-70468-1181476935_thumb.jpg

Endret av AxMataz
Lenke til kommentar
Jeg kan undersøke dette imorra. Jobber på Yamaha senter, så tipper at de har peiling ;)

8835109[/snapback]

Kult. Setter pris på det. :)

 

Det er egen oljetank og den er halvfull, dvs nok men ikke for mye. Skal jo ikke gå an å fylle for mye på en separat tank uansett. :cool:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Sorry. Glemte det helt. Men fikk spurt da. De var veldig usikre, men det hadde noe med oljen å gjøre. Enten for mye, eller for lite. Når jeg tenker på det, så er det vell noe ala det samme som kommer opp når det er vann i motoren?

8871848[/snapback]

ahhh det er ikke ikke drivstoffilterkammer på den vel.... om så er så kan det være pga for at det er mye vann i drivstoffilterkammert på den, og det trengs å dreneres. Se manualen din.

Lenke til kommentar
Sorry. Glemte det helt. Men fikk spurt da. De var veldig usikre, men det hadde noe med oljen å gjøre. Enten for mye, eller for lite. Når jeg tenker på det, så er det vell noe ala det samme som kommer opp når det er vann i motoren?

8871848[/snapback]

ahhh det er ikke ikke drivstoffilterkammer på den vel.... om så er så kan det være pga for at det er mye vann i drivstoffilterkammert på den, og det trengs å dreneres. Se manualen din.

9011402[/snapback]

Manualen som han ha møsta :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...