Yamato47 Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg har tenkt å kompilere X fra scratch i Freebsd. Maskina skal brukes som desktop. Men det finnes jo et hav av porter relatert til X. Jeg vil ha v.4 av XF86. Finnes det noen lur måte å gjøre dette på, fx. en XF86-metaport, istedet for å måtte installere mange forskjellige småports? Er det noe jeg bør være spesielt oppmerksom på? Må jeg kanskje legge til noe i /etc/make.conf, eller er det bare å kjøre på? Forøvrig synes jeg Freebsd er veldig tøft, i alle fall tøffere enn Mandrake. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg har tenkt å kompilere X fra scratch i Freebsd. Maskina skal brukes som desktop. Men det finnes jo et hav av porter relatert til X. Jeg vil ha v.4 av XF86. Finnes det noen lur måte å gjøre dette på, fx. en XF86-metaport, istedet for å måtte installere mange forskjellige småports? Er det noe jeg bør være spesielt oppmerksom på? Må jeg kanskje legge til noe i /etc/make.conf, eller er det bare å kjøre på? Forøvrig synes jeg Freebsd er veldig tøft, i alle fall tøffere enn Mandrake. Jepp, det finnes en XF86-metaport. Ta en kikk i håndboken, står mye bra der: http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1.../x-install.html Lønner seg å oppdatere ports før man setter i gang, også det står fint forklart i håndboken. Anbefales også å legge inn /usr/ports/x11/wrapper, men det blir du gjort oppmerksom etter at X er lagt inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå