Gå til innhold

Gratulerer med dagen Donald! 73 år.


Anbefalte innlegg

Donald er i dag blitt 73 år, en svært gammel tegneseriefigur. Likevel forsvinner han nok ikke med det første.

 

Jeg husker jeg kjøpte mitt første Donaldblad i 1998, tror det var nr 48. Etter det ble det mer og mer av Donald og halvveis ut i 1999 ble det abonnement ut av det. Selv på denne korte tiden har jeg merket en utvikling i Donaldbladet, dessverre virker det til å gå nedover, men Carl Barks, Don Rosa og Marco Rota, for å nevne noen har sikret min videre fasinasjon for Donald. Samtidig har Arild Midthun vært et friskt pust og er blitt meget glad i han.

 

Gratulerer med dagen Donald, 73 år.

 

(ser helst at denne tråden, brukes til mimring og hvorfor dere vil gratulere Donald, ikke bare en gratulasjon ;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har masse minner med Donald. Det har jo gjennom hele oppveksten vært den nr. 1 tegneserien jeg har lest. Fikk vel mitt første Donaldblad i 91/92, da var jeg i en alder av 4 år. I starten var det bare et blad nå og da, men etterhvert begynte foreldrene mine å kjøpe til meg hver uke (fra september 1992, ja jeg har klisterhjerne når det gjelder å huske sånne ting, og jeg husker fortsatt hvordan bladet så ut). Og deretter ble det donald hver eneste uke (og da finnes det ikke unntak) helt fram til rundt årtusenskiftet. De siste årene abonnerte jeg på bladet, og det var vel når mamma/pappa til slutt sa opp dette abonnementet at det ble slutt på å kjøpe det hver uke.

Nå går det lenge mellom hver gang, men det hender særlig i sommerferien at kjøper Donald. Det som er synd, er som du nevner TSP, at kvaliteten nok har gått nedover med årene. (Mange vil nok påstå at det bare er meg som har blitt eldre, men).

 

Uansett, gratulerer med dagen Donald. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Neste år blie Superman 70... SÅ DET SÅ! :p

8826117[/snapback]

Wow ... Tror nok at Donald knuser Superman!

 

 

Har hatt forbindelse med Donald & Co helt siden jeg var 4 år.

Da satt jeg og så på bildene.

Videre når jeg ble eldre og dreiv og lærte å lese, så leste jeg alle de fargede rutene som pleier å være i hjørnene.

Lenke til kommentar

Vil gjerne benytte anledningen til å gratulere min store helt!

 

Donald har vært en fast følgesvenn i mange år. Husker ikke helt nøyaktig når jeg begynte å lese (se på bildene) Donald, men det var tidlig. I begynnelsen kjøpte/fikk jeg et blad nå og da, men etter litt fikk jeg abbonoment som jeg har hatt mer eller mindre sammenhengende (med noen korte opphold) i 4/5 år. Kan være enig i at kvaliteten har sunket noe de senere år, men jeg er likevell fortsatt og kommer til å være Donald fan. Samtidig har jeg mange eldre blader (deriblant mange fra 60-70 og 80 tallet) som jeg kan lese i tillegg til de nye som strengt tatt fortsatt er ganske gode jevnt over. En del middelmodig, men også mye bra.

 

Gratulerer Donald!

Lenke til kommentar

Jeg begynte å lese Donald da jeg var ganske så lita. Husker vi brukte å dra hver tirsdag etter barnehagen for å kjøpe Donald. Husker en historie med en firfirsle/salamander eller noe sånt som Donald skremte slit at den mistet halen. Det var min favoritt, som jeg kunne lese om og om igjen. Nå har jeg dessverre ikke lest noe særlig de siste årene. Delvis fordi ingen i huset kjøper det, og delvis fordi jeg syntes det var bedre før. Bestemoren min brukte å samle alle bladene i Donaldpermer. Koselig å bla gjennom :)

 

Gratulerer Donald! :!:

Lenke til kommentar

Jeg har alltid elsket Donald, og abbonnerte i 6-7 år. Men nå har jo hele serien gått rett vest. Alt av god, gammel kvalitets-donald er jo borte :ohmy: Har en del samlebøker av de gamle mesterne Barks og Rosa. Disse er genial. Men dagens Donaldblader er rett og slett dårlige. Desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...