Gå til innhold

idioter i trafikken

mads89

Anbefalte innlegg

jeg har opplevd 2 ganger på 2 uker nå som jeg øvelsekjører at folk egentlig ikke burde fått lappen:O hvorfor skal det være så vanskelig å vente litt med å kjøre ut i et kryss? og hvorfor kjøre forbi en bil når det kommer en bil i mot.. det eneste jeg får er en finger fordi jeg var i vegen øhh.. hva er det for noe? jeg mener problemet er ikke at folk bryter fartsgrensen av og til men det farlige er når folk ikke ser. og ikke overholde vikeplikten sin. er så oppgitt.. !

Endret av mad89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjett om.

Når jeg kjører strekningen E39 og E18, så ser jeg utrolig mange billister og trailersjåførere som aldri burde hatt lappen.

Jeg lurer på hvilket postordrefirma som har sendt dem lappen :hmm:

Husk at om du selv er et godt eksempler, så smitter det ofte positivt.

Lenke til kommentar

2 ganger på 2 uker? Jeg opplever nesten daglig folk som aldri burde hatt lappen. F.eks folk som har vikeplikt for meg, men som allikevel kjører ut av krysset slik at jeg må bremse for å ikke kollidere. Av og til frister det faktisk litt å ikke bremse ned, men heller påstå at jeg ikke hadde sjangs til å stoppe, bare for å gi de en lærepenge.

Lenke til kommentar

Se etter hvordan personer som kjører Audier med grønne skilter "Audioter" oppfører seg i trafikken, personene som kjøper de bilene skulle ha mistet lappen mens de kjøpte bilen. Er det en bil som kjører forbi på uoversiktlige plasser, legger seg 5 cm fra støtfangeren på bilen foran og ellers kjører som en idiot er det overaskende ofte en Audiot.

Lenke til kommentar

Er vel blitt mye mer agressivt i trafikken så man må markere seg grundig før man gjør noe som helst. Folk gidder bare å vente et halvt sekund før de antar at den andre nøler og dermed at de kan kjøre på. Funker for meg, men det kan nok føles jævlig for de som ikke har kjørt mye i oslo før.

Lenke til kommentar
jeg har opplevd 2 ganger på 2 uker nå som jeg øvelsekjører at folk egentlig ikke burde fått lappen:O hvorfor skal det være så vanskelig å vente litt med å kjøre ut i et kryss?

Man kan vri på flisa, hvorfor skal du være så enormt treg ut i krysset da?

og hvorfor kjøre forbi en bil når det kommer en bil i mot.. det eneste jeg får er en finger fordi jeg var i vegen øhh.. hva er det for noe? jeg mener problemet er ikke at folk bryter fartsgrensen av og til men det farlige er når folk ikke ser. og ikke overholde vikeplikten sin. er så oppgitt.. !

8820493[/snapback]

Hvis du hadde fulgt litt med i speilet ville du fort sett at han ønsket å komme seg forbi, for da å minske faren, kunne du lagt deg god til høyre og senket farten når du ser han kjører forbi.

Jeg skal ikke si jeg har alle svarene, og reglene tar jeg med fornuft. Jeg er helt sikkert en av de som du ville kalle en av disse som ikke burde hatt lappen. Kjører taxi annen hver helg, og er rimelig sikker på at jeg kjører mer behagelig enn mange andre, selvom jeg kanskje ikke blinker inn i hver eneste rundkjøring, eller driter i vikeplikten fordi jeg leser trafikken og ser at hu mor som kommer fra høyre er litt nølende.

Finn deg en kjørestil som passer deg, og som du trives med, for min del betyr det, bruk minst mulig bremsene, se langt frem, planlegg. Ser du ett kryss med rødt lys, slakk av på gassen og se om du slipper å komme til full stopp. Bruk sidespeilene aktivt, vær klar på hvilke biler du har bak deg, og hvilke som sannsynligvis vil forbi deg. Du trenger ikke kjøre til side for gud og hvermann, men for all del, gjør det lettere for dem å komme forbi.

EDIT: Kom på en liten ting, hvis du ligger på en motorvei, for guds skyld legg deg i høyrefeltet når det er ledig i stedet for å blokkere hele venstrefeltet for raskere trafikk.

Når du står på rødt lys bak en annen bil, vær klar til å følge på med engang, i stedet for å vente til bilen foran har kommt 20m lenger bort i gata før du gir gass. Absolutt unødvendig og hemmer trafikken noe helt utrolig.

Sånn ellers, dette kan kanskje oppfattes som oppgulp, godt mulig det er det og siden jeg har kjørt Taxi ørten timer fredag og lørdag. MEN, jeg vil si det at de fleste er veldig flinke i trafikken, det er ikke alltid like lett å få med seg alt. Man kommer langt med ett lite vink og ett smil. Har du gjort noe dumt, vink og smil, og du får ett smil tilbake.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...