pumba50 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Jeg leste dagbladet nå nettopp, og jeg kunne ikke tro mine egne øyne. Jesus Kristus er stått opp! Nederst i artikkelen kan vi lese om at tanta til personen vil begraves med mobiltelefon, det kan jeg godt forstå. Hvis man våkner opp etter å ha ligget begravet i to døgn så kan det være greit å ringe til mamma eller pappa "HALLO! Jeg er i live kan dere grave meg opp, fort som f..." Det er herslig når sånt skjer. Men kan dette ha vært Jesus Kristus? Jeg bare spør, for gud reiser jo ikke opp andre såvidt jeg har forstått, eller han har vel reist opp én person som jeg kan huske, det var vel Jesus som reiste ham opp, husker ikke navnet på han. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Står jo ingen ting om at det er jesus, bare at han har fått kallenavnet. Ikke veit jeg som har skjedd, men garantert er det ikke noe overnaturlig, og er ikke første gang jeg har hørt om slike episoder. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Spørsmålet er vel heller hvordan Gud kan la noen tro at en levende perso er død...gitt at han er snill bør han vel forsøke å unngå at noen blir levende begravd? Dette er sikkert helt naturlig. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Det er ikke mulig les her! Er dette gud som gjorde, tror dere? Endret 9. juni 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Høres veldig, veldig rart ut at han skal ha vært død i flere timer for så og våke igjen. For å bli ærklert død på et sykehus må jo hjertet og pusten stoppe, og man får som regel varig hjerneskade bare få minutter etter hjertestans ved mindre man er fryst ned. Høres helt rart ut. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Slikt skjer merkelig nok men er ikke helt vanlig. Var kanskje slik Jesus vekte opp folk fra de døde? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Det aller merkeligste var at skadene fra bilulykken var sporløst borte da han kom til live, med andre ord de fysiske skadene på kroppen var borte. Dette er veldig rart. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) jeg tenkte på en annen ting når jeg så dette.. hvor mange går inn til kjøleren hvert år mens de lever? en bevistløs person ville jo dødd hvis han ble puttet inn i en slik boks en stund. Alle som dør kommer inn i slike for å forhindre at liket råtner før begravelsen edit: ang dette at han stod opp, det er ikke så uvanlig at folk blir erklært død uten å være det, det finnes faktisk en sykdom som gjør at puls og pust går så sakte at det ikke merkes, og man blir erklært død, kroppen går i ett slags dvale, i likhet med mange dyr om vinteren. Kroppen tar ingen skade av dette. Endret 9. juni 2007 av aklla Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Det aller merkeligste var at skadene fra bilulykken var sporløst borte da han kom til live, med andre ord de fysiske skadene på kroppen var borte. Dette er veldig rart. 8821665[/snapback] Jesus hadde nok andre planer for denne karen ja! Kanskje han har fått healingevner når han "kom" tilbake? Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Bare pisspreik alt sammen. Et skrik etter oppmerksomhet. Vær alltid kritisk til nyhetskilder sier nå jeg. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Bare pisspreik alt sammen. Et skrik etter oppmerksomhet. Vær alltid kritisk til nyhetskilder sier nå jeg. 8821741[/snapback] Hvis det var så enkelt, men dette var en offentlig begivenhet, og bevisene eksisterer. Hadde dette bare vært ennå en type kristen-teori kunne vi droppet den, men denne historien er virkelig noe i sin egen klasse. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Selv om hendelsen er reell, og om slike hendelser kan kobles til Kristendommen, beviser det ingenting. Det er en spennende hendelse, og det er interessant å koble det opp mot de kulturelle referansene vi har, men selv om det fortelles at Jesus får liv i Lasarus, behøver det ikke ha noe som helst med denne saken å gjøre. Edit: Skjønte hvilken sak du mente, og jeg må bare si: Endret 9. juni 2007 av kjetil02 Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Det aller merkeligste var at skadene fra bilulykken var sporløst borte da han kom til live, med andre ord de fysiske skadene på kroppen var borte. Tror du virkelig det er tilfellet? Isåfall synes jeg synd på deg. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Selv om hendelsen er reell, og om slike hendelser kan kobles til Kristendommen, beviser det ingenting. Det er en spennende hendelse, og det er interessant å koble det opp mot de kulturelle referansene vi har, men selv om det fortelles at Jesus får liv i Lasarus, behøver det ikke ha noe som helst med denne saken å gjøre. Edit: Skjønte hvilken sak du mente, og jeg må bare si: 8822016[/snapback] Jeg synes hendelsen er interessant, ikke koblingen opp mot kristendommen, som du kom inn på her i diskusjonen. Det aller merkeligste var at skadene fra bilulykken var sporløst borte da han kom til live, med andre ord de fysiske skadene på kroppen var borte. Tror du virkelig det er tilfellet? Isåfall synes jeg synd på deg. 8822254[/snapback] Hva jeg tror er helt irrelevant, og svaret mitt ville også vært helt irrelevant. Endret 9. juni 2007 av Databamse Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Men kan dette ha vært Jesus Kristus? Jeg bare spør, for gud reiser jo ikke opp andre såvidt jeg har forstått, eller han har vel reist opp én person som jeg kan huske, det var vel Jesus som reiste ham opp, husker ikke navnet på han.8820295[/snapback] Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Hva jeg tror er helt irrelevant, og svaret mitt ville også vært helt irrelevant. Greia er at du formulerer settningen som om det faktisk var sannheten du fortalte. Endret 9. juni 2007 av Fredrik- Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Men kan dette ha vært Jesus Kristus? Jeg bare spør, for gud reiser jo ikke opp andre såvidt jeg har forstått, eller han har vel reist opp én person som jeg kan huske, det var vel Jesus som reiste ham opp, husker ikke navnet på han.8820295[/snapback] 8822354[/snapback] Ja jeg stilte spørsmålet om dette kunne være Jesus som var oppstått igjen. Hendelsen er likevel like interessant. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Hva jeg tror er helt irrelevant, og svaret mitt ville også vært helt irrelevant. Greia er at du formulerer settningen som om det faktisk var sannheten du fortalte. 8822366[/snapback] Hvis du leser hva jeg skrev, så vil du se noe veldig interessant i formuleringen min. La meg kvotere meg selv: Det aller merkeligste var at skadene fra bilulykken var sporløst borte da han kom til live, med andre ord de fysiske skadene på kroppen var borte. Jeg har verken hørt eller lest om noe vitenskap som sier at sår og indre blødninger forsvinner fra lik. Har du? Hva i all verden er det du synser nå, for du antar ved å si at jeg skriver som om det faktisk var sannheten, når jeg sier at det var merkelig, noe som er det stikk motsatte: Nemlig at jeg verken antar eller tror noenting. Skjønner du? Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Hva i all verden er det du synser nå, for du antar ved å si at jeg skriver som om det faktisk var sannheten, når jeg sier at det var merkelig, noe som er det stikk motsatte: Nemlig at jeg verken antar eller tror noenting. Du formulerer deg feil hvis det er det du vil oppnå.. Når du sier at det var merkelig - forteller det at du ser på det som en hendelse som har forekommet. Hadde du sagt at 'kilden opplyser at skadene hadde forsvunnet' hadde du ikke bundet det opp mot deg slik at det ser ut som du synes at det var snodig at det skjedde. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Hva i all verden er det du synser nå, for du antar ved å si at jeg skriver som om det faktisk var sannheten, når jeg sier at det var merkelig, noe som er det stikk motsatte: Nemlig at jeg verken antar eller tror noenting. Du formulerer deg feil hvis det er det du vil oppnå.. Når du sier at det var merkelig - forteller det at du ser på det som en hendelse som har forekommet. Hadde du sagt at 'kilden opplyser at skadene hadde forsvunnet' hadde du ikke bundet det opp mot deg slik at det ser ut som du synes at det var snodig at det skjedde. 8829017[/snapback] Det var en merkelig fortelling. Du ser forskjellen mellom å anta at det var en faktisk handling og at det var en merkelig fortelling? Endret 10. juni 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå