19andr1 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Jeg skal bygge min egen pc, og jeg vet at alle delene passer osv. Det jeg lurer på er om det er nødvendig å gjøre noe som helst endringer i BIOS før jeg setter in Windows DVD'en og instalerer Windows? Jeg har lest bruksamvisningen til HK og der står det hvordan du kan gjøre alle mulige ting. Er det nødvendig? Alle svar er til hjelp! MVH Andreas Wold Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Det første du må gjøre etter oppstart er faktisk å gå inn i BIOS. Der må du endre oppstartsrekkefølgen til at den begynner å laste inn fra CD-rom og deretter f.eks harddisk. Så er det bare å lagre endringene du gjør. Når den så starter opp igjen må du ha Windows-dvd'en i spilleren.(regner med at det er Vista). Installasjonen går sin gang, og etter at den er ferdig er det bare å gå på Windows Update og laste ned alle oppdateringer og f.eks installere Spybot. Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Det første du må gjøre etter oppstart er faktisk å gå inn i BIOS.Der må du endre oppstartsrekkefølgen til at den begynner å laste inn fra CD-rom og deretter f.eks harddisk. Så er det bare å lagre endringene du gjør. Når den så starter opp igjen må du ha Windows-dvd'en i spilleren.(regner med at det er Vista). Installasjonen går sin gang, og etter at den er ferdig er det bare å gå på Windows Update og laste ned alle oppdateringer og f.eks installere Spybot. 8820406[/snapback] Hva er det peong med? Den finner jo ikke noe i hardisken alikavel, så da går den vel bare å leter i CD-rom'en. Har aldri fatta hvorfor man skal endre oppstartsrekkefølge? Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Det første du må gjøre etter oppstart er faktisk å gå inn i BIOS.Der må du endre oppstartsrekkefølgen til at den begynner å laste inn fra CD-rom og deretter f.eks harddisk. Så er det bare å lagre endringene du gjør. Når den så starter opp igjen må du ha Windows-dvd'en i spilleren.(regner med at det er Vista). Installasjonen går sin gang, og etter at den er ferdig er det bare å gå på Windows Update og laste ned alle oppdateringer og f.eks installere Spybot. 8820406[/snapback] Hva er det peong med? Den finner jo ikke noe i hardisken alikavel, så da går den vel bare å leter i CD-rom'en. Har aldri fatta hvorfor man skal endre oppstartsrekkefølge? 8821299[/snapback] Da får du prøve "Default", så merker du nok hva som skjer. Kanskje du burde prøve "Default" i BIOS og prøve å installere Windows før du postet her igjen. Lenke til kommentar
geil Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Er det et ASUS-hovedkort trenger du ikke å endre oppstartsrekkefølge. Trykk F8 under oppstart så får du en meny der du velger hva du vil boote fra. "Press F8 for BBS Popup" vil det stå om du har fjernet "bildet" under oppstarten, da trykker du. Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Er det et ASUS-hovedkort trenger du ikke å endre oppstartsrekkefølge. Trykk F8 under oppstart så får du en meny der du velger hva du vil boote fra. "Press F8 for BBS Popup" vil det stå om du har fjernet "bildet" under oppstarten, da trykker du. 8821711[/snapback] Det er ikke ASUS, Det er GigaByte! Det er jo ikke noe stress å endre Bootrekkefølge da, men er det ikke noe mer jeg trenger å gjøre før jeg installerer Windows? PS. Takk for svar Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Nå ville jeg aldrig latt kortet styre volt til vcore-minne. Disable alt du ikke trenger,som regel er en del. Det er en selvfølge og lære alt i bios. Skal du oc må du det. Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Nå ville jeg aldrig latt kortet styre volt til vcore-minne.Disable alt du ikke trenger,som regel er en del. 8822765[/snapback] Hvorfor det? hvordan skal jeg stille vcoren da? Lenke til kommentar
geil Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Er det et ASUS-hovedkort trenger du ikke å endre oppstartsrekkefølge. Trykk F8 under oppstart så får du en meny der du velger hva du vil boote fra. "Press F8 for BBS Popup" vil det stå om du har fjernet "bildet" under oppstarten, da trykker du. 8821711[/snapback] Det er ikke ASUS, Det er GigaByte! Det er jo ikke noe stress å endre Bootrekkefølge da, men er det ikke noe mer jeg trenger å gjøre før jeg installerer Windows? PS. Takk for svar 8822696[/snapback] Ikke i bios nei, men du må muligens installere sata-drivere under windowsinstallasjonen. Med en gang installen starter står det "Press F6 to install ...", da skal du trykke F6 og installere fra diskettstasjon. Vet ikke om Gigabyte bundler diskettene. ASUS gjør det ikke, EVGA gjør det. Bare husk å endre oppstartsrekkefølgen når PC-en starter om etter første del av installasjonen. Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Ok, men da har jeg det! Har ikke disketstasjon da Det koster jo ikke mye om jeg finner ut at jeg trenger det da! Lenke til kommentar
geil Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Er det Vista forresten? For isåfall tror jeg alt skal gå av seg selv uten behov for diskettstasjon. Men om det er XP kan du bruke denne guiden. Der står det godt forklart og alt du trenger av verktøy. Programmet nLite, som guiden tar utgangspunkt i, er forsåvidt selvforklarende. Men det avhenger av at du har en pc du kan endre og brenne CD-en på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 For å svare på ditt første spørsmål og ikke forvirre deg mer enn nødvendig: Vanligvis skal det ikke være nødvendig å gjøre noe i BIOS såfremt du ikke har helt spesielle krav. Kjør i windows CD'en, starter ikke installasjonen automatisk må du gjøre som i postene over, endre oppstartrekkefølgen av CD-ROM'en. Skal ikke være nødvendig å gjøre noe mer. Jeg har installert stort sett allt av mine maskiner uten å ha rørt BIOS Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 For å svare på ditt første spørsmål og ikke forvirre deg mer enn nødvendig: Vanligvis skal det ikke være nødvendig å gjøre noe i BIOS såfremt du ikke har helt spesielle krav. Kjør i windows CD'en, starter ikke installasjonen automatisk må du gjøre som i postene over, endre oppstartrekkefølgen av CD-ROM'en. Skal ikke være nødvendig å gjøre noe mer. Jeg har installert stort sett allt av mine maskiner uten å ha rørt BIOS 8837993[/snapback] Takk, endelig et fornuftig svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå