Anonym5656 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Hei! Ofte når jeg lager grafikk o.l. i Photoshop så får bildefilene mine lite kontrast etter jeg har eksportert de til jpg f.eks. Noen som skjenner til det problemet? Når jeg jobber med det i Photoshop ser det hele tiden helt fint ut. Er forresten det samme i CS3 og CS2. Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 hmm, blir det noe forskjellig hvis du lagrer dem i .png? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Image -> Adjustments -> Color Mode eller noe. Har ikke PS, så kan ikke sjekke. Men du må sjekke om du bruker CMYK eller RGB-farger, og så prøve å bytte. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Kan vere fargeprofilen. Prøv å konverter til sRGB (Edit --> Convert to profile) før du lagrer. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Kan vere fargeprofilen. Prøv å konverter til sRGB (Edit --> Convert to profile) før du lagrer. 8823056[/snapback] Det gjorde susen. Tusen takk! EDIT: trodde jeg... Se på skjermdumpen. Det er akkurat det samme bilde. Ene åpnet i Firefox og andre i Preview(mac sin bildeviser) Firefox blir helt klart dårligere farger. Endret 11. juni 2007 av Gakkakk Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Adobe RGB 1998 er et større og bedre fargerom enn sRGB i følge min typografilærer, så det er verdt å prøve, men tror ikke det skal ha noe med saken å gjøre. Uansett bør du bruke Adobe RGB hvis du skal sende noe til et trykkeri, for da kan de konvertere det til CMYK for deg. Forøvrig, vær sikker på at Color Mode er satt til RGB (med mindre du skal trykke det). Hvis jeg ikke husker feil har jeg hatt samme problemet selv, men jeg gjorde ikke noe for at det skulle bli bedre, plutselig bare virket det. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Haha, glemte å legge ut skjermdumpen da kommer her. (firefox venstre og photoshop høyre). Fargene står forresten på RGB, 8 Bits /Channel. Edit: det blir det samme når jeg tar "save for web(se skjermdump). Uansett hvilket filformat jeg har. hm.. Endret 12. juni 2007 av Gakkakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå