Gå til innhold

Hjelp til valg av bok. Tema - kjærlighet

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale en god bok hvor man kan trekke kjærlighet ut som et av temaene? Den må være skrevet av en nordisk forfatter.

Jeg tenkte først på "Evas bok" av Marianne Fredriksson, men etter å ha lest noen sider synes jeg den virker litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste litt om "Veien til Jerusalem" og den hørtes bra ut, men er nok litt for lang. Jeg trenger en bok som ikke er så alt for lang. Skal lese flere bøker i en gruppe, og de andre vil ikke at bøkene skal være på mer enn 250 sider. Andre forslag? :)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å lese Bjørn Sortland's "For så høgt har eg elska". En utrolig vakker prisvinner. Gode anmeldelser fikk den også.

Og så kan du også lese Sortlands "Ærlighetsminuttet". Det er på en måte "Sofies Verden" bare at istedenfor filosofi, så er det kunsthistorie temaet i boken handler mest om. Inne i det hele er en veldig fin kjærlighetshistorie. Sortland klarer å skildre stemningene veldig godt. Disse to bøkene er virkelig noe man må få med seg.

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar

Jeg leste om bøkene, og de virket veldig bra. Skal garantert lese dem en eller annen gang. Problemet er at de var litt for lange. Jeg skal prøve å finne en bok til særemnet, og de gruppemedlemmene ønsker en begrensning på antall sider. Noe som gjør valg av bok enda vanskeligere.. :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Jeg anbefaler deg å lese Bjørn Sortland's "For så høgt har eg elska". En utrolig vakker prisvinner. Gode anmeldelser fikk den også.

Jeg startet på den boken her om dagen. Den er virkelig utrulig lettlest og det går fort unna. Etter noen få timer med lesing har jeg allerede lest over 200 sider. Takk for tipset :thumbup: Jeg hadde trodd det skulle bli litt vanskelig å lese på nynorsk, men jeg oppdaget at Sortland skriver på en mer radikal nynorsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...