Gå til innhold

17" Laptop med 512mb skjermkort til under 15K?

Anbefalte innlegg

Heisann. Finnes det 17" laptop med et bra skjermkort til under 15K? Etter å ha tittet på diverse "gaming laptops" så virker det som GeForce Go 7900 GS nesten alltid er standar (256 MB). Skal man øke til et 512 skjermkort øker prisen kraftig (4-5 tusen hos dell)

Går det ann å finne en laptop med 17"+ som har bra specs. Da tenker jeg minimum på 2GB ram, 512 Skjermkort og en grei CPU. Om man ser på 15,4" laptoper er det nemelig ikke noe problem i det hele tatt å få det til nemelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du med mer enn 256 MB på et go7900gs?

Har ikke merket at eg skulle hatt noe mer noen gang!

Den 512 MB du snakker om er jo et helt annet kort, og forskjellen er helt annen enn 256 mer MB ram på kortet

7950GTX kortet er et MYE kraftigere kort av helt andre grunner enn ekstra minne!

Lenke til kommentar
Hva skal du med mer enn 256 MB på et go7900gs?

Har ikke merket at eg skulle hatt noe mer noen gang!

Den 512 MB du snakker om er jo et helt annet kort, og forskjellen er helt annen enn 256 mer MB ram på kortet

7950GTX kortet er et MYE kraftigere kort av helt andre grunner enn ekstra minne!

8820206[/snapback]

Akkurat nå så skal jeg ikke noe mer. Men om 2 år vil jeg tippe at det kanskje begynner å kjøre litt treigt. Jeg har ikke penger til å bruke 15K på en laptop annenhvert år. Du sier at 7950GTX kortet er så innmari mye bedre. Men hva med korte som ligger i Zepto znote. Det er vel en M 8 et eller annent. Det er jo ennå graftigere enn 7950 GTX igjen, men alikevel koster ikke maskinen 20-25K.

Men så konklusjonen er at go 7900 gs fungerer helt greit. Og at det ikke bruker så mye ram at du vil trenge 4mb ram?

Lenke til kommentar

7950GTX er ganske mye kraftigere enn kortet som er i zeptoen!

Bare fordi det er et DX10 kort så betyr ikke det at det er ingen over ingen ved siden!

Langt i fra! 8600 yter faktisk litt svakere enn 7900GS kortet i 3dmark!'

Fordelen med det kortet i forhold til disse andre to nevnt her er at det har mulighet for DX10, noe du ikke MÅ ha med det første, men som kan være kjekt å ha snart!

Den siste setningen din:

Men så konklusjonen er at go 7900 gs fungerer helt greit. Og at det ikke bruker så mye ram at du vil trenge 4mb ram?

Hva mener du? Regner med det er 4 gigabyte... Det har da ingenting med skjermkortet å gjør i en pc..... Alltid gøy med veldig mye systemminne, men skjermkortminnet har mindre å si!

Edit:

Ryktene begynner jo forsåvidt å gå i dell leiren om nye inspiron og xps!

Den "nye 9400": 9500 skulle komme med 8600GT til å begynne med, før det eventuelt kommer enn 8800 versjon til laptops!

8800 versjonene vil nok krype opp på ytelsestoppen når den tid kommer!

Men det ventes ikke før til høsten grunnet problemer med varme og størrelse

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Jeg hørte at 8600 GPU sammen med vista alene ville sluke nesten 1gb av systemminnet ditt mens go 7950 GTX ikke tok like mye av minnet ditt.

Jeg tror kanskje jeg venter som du sier til dell kommer med nye pcer. Det er bare det at det er så vanskelig :( Skal være hjemme å jobbe hele sommerferien og da skulle jeg gjerne hatt en god PC og kose meg med annet enn desktopen min med 64mb GPU

Lenke til kommentar
Jeg hørte at 8600 GPU sammen med vista alene ville sluke nesten 1gb av systemminnet ditt mens go 7950 GTX ikke tok like mye av minnet ditt.

Jeg tror kanskje jeg venter som du sier til dell kommer med nye pcer. Det er bare det at det er så vanskelig :(  Skal være hjemme å jobbe hele sommerferien og da skulle jeg gjerne hatt en god PC og kose meg med annet enn desktopen min med 64mb GPU

8824260[/snapback]

Har samme problemet jeg. Skal kjøpe den nye XPS når den kommer tenker jeg, og har bare en dårlig HP Notebook data nå. Men du får gjøre det beste ut av det å spille morsomme spill som ikke krever så mye, som f.eks Worms World Party :thumbup:

Lenke til kommentar
Heisann. Finnes det 17" laptop med et bra skjermkort til under 15K? Etter å ha tittet på diverse "gaming laptops" så virker det som  GeForce Go 7900 GS nesten alltid er standar (256 MB). Skal man øke til et 512 skjermkort øker prisen kraftig (4-5 tusen hos dell)

Går det ann å finne en laptop med 17"+ som har bra specs. Da tenker jeg minimum på 2GB ram, 512 Skjermkort og en grei CPU.  Om man ser på 15,4" laptoper er det nemelig ikke noe problem i det hele tatt å få det til nemelig.

8819983[/snapback]

Da har man Hp Pavilion dv9377ea, har den. Og den drar de fleste spill. Kjempe fornøyd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...