krillee Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Da jeg skulle se the texas chainsaw massacre hadde jeg ikke de største forventningene. tvert imot tengte jeg det var en av de latterlige teen-skrekk filmene med dreping og atter dreping uten en eneste form for handling. Derimot viste denne filmen seg å være en del bedre enn det jeg kunne tro. Selvsagt er det jo ikke tidens beste historie men likevel driver den deg videre i filmen.... Jeg syntes denne filmen hadde det mystiske og litt nifse stemningen og atmosfæren var mørk og dyster. For nei, det går bare ikke ut på en syk mann med motorsag som skal rundt og drepe alt på hans vei, det ligger faktisk en historie bak ham. Etter jeg hadde sett en'ern ville jeg finne ut mer om "leatherface" og hans ekle familie. Hvorfor, hvordan osv... Jeg syntes denne filmen startet bra men ble for tynn utover i filmen, i og med at filmen skulle handle om story. Jeg følte at jeg nesten så en'ern på nytt fordi selve plottet gikk ut på det samme: En gjeng ungdommer haiker langs texas, stopper ved en bensinstasjon og blir oppdaget av en av familiemedlemmene. De drar videre og blir til slutt oppdaget og drept av den gale familien. Her synes jeg denne filmen feilet ganske mye og kunne ha tenkt meg en mye bedre fortalt historie bak "the beginning". Alikevel er jeg overrasket, spesielt over den første, hvor bra de egentlig klarte seg. Men, selvsagt er dette en grøsser og ikke forvent deg et alt for godt manus. Alikevel gir jeg filmene på en skala fra 1-10: The texas chainsaw massacre (2003) 8 The texas chainsaw massacre: the beginning (2006) 7 Noen andre som er enige her? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Se originalen. Tidenes skrekkfilm. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 '03-versjonen er en av de dårligste skrekkfilmene jeg noen gang har sett. Se alltid originalen først når det er snakk om slike klassikere. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Personlig så synes jeg orginalen suger og at '03 utgaven er bedre, dette er faktisk en av veldig få ganger jeg synes remaken er bedre en orginalen. Ikke vet jeg hvorfor, det har bare blitt sånn Edit: Orginalen er sett 3-4 ganger over et tidsrom på nesten 20 år, så det har ikke noe med at jeg var for ung første gangen osv. Jeg liker bare ikke filmen, den har aldri gitt meg god følse eller en virkelig dårlig følse, den er bare dårlig aka suger... Endret 9. juni 2007 av Manx Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 orginalen er noe av det kjedligste jeg har sett, 10 timer lange russiske dramaer er mer underholdene å se på. tok 3 forsøk før jeg orket å se de 80 minuttene den varer. første gang slo jeg av etter 30 min, andre gang sovna jeg(første gang jeg noen gang har sovna fra en film) og tredie gang greide jeg så vitt å se den gjennom, selv om jeg holdt på å sovne da også og da var klokka bare 6 på kvelden Lenke til kommentar
Manx Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Og som gunfreak sa den er fryktelig kjedelig Edit: Sa ikke så... Endret 9. juni 2007 av Manx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå