Erlend Oftedal Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Er det kommet noen s-ata disker hos norske webshopper? Hvis ikke, har noen hørt noe om når de kommer? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Ser ikke at det har kommet noen men du kan jo søke selv Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Har selv søkt etter Seagate Barracuda S-ATA V 120GB med 8MB cache, men ser ikke at den har kommet. Den er ikke sluppet av Seagate ennå ved nærmere undersøkelser, se link: http://www.seagate.com/cda/products/discsa...081,563,00.html Lenke til kommentar
bidz Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Ser ut som ITButikken.no har Seagate sine SATA disker til salg. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Blir spennende å se en test av Seagate 80GB mot Western Dig. SE 80GB, og se hvor mye kjappere den er. Billig er den også, litt over kr 1200,- 350,- mer enn WD SE og de har den 23 Januar. Har hørt at utviklingen skal gå som AGP, 2x neste år og 4x osv, hvis det er sant så venter jeg litt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Blir spennende å se en test av Seagate 80GB mot Western Dig. SE 80GB, og se hvor mye kjappere den er. Billig er den også, litt over kr 1200,- 350,- mer enn WD SE og de har den 23 Januar. Har hørt at utviklingen skal gå som AGP, 2x neste år og 4x osv, hvis det er sant så venter jeg litt. Kan tenke meg at da blir du skuffet, for er nok ikke noe forskjell. Lenke til kommentar
Jarod_24 Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Komplett.no har S-ata disker ute til salg nå. Segate, 120Gb, 7200rpb, 8Mb Cache til under 2000,- Lenke til kommentar
Chris-X Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Er det noen vits i å kjøpe en S-ATA disk? Vil en merke noen forskjell i det hele tatt? Bare lurer jeg.... :-? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Er det noen vits i å kjøpe en S-ATA disk?Vil en merke noen forskjell i det hele tatt? Bare lurer jeg.... :-? I ytelse? Ikke noe vesentlig. THG hadde en sammenligning av S-ATA og ATA/100, og forskjellen var tilnærmet ingenting. Poenget er at det er per i dag ikke overføringshastigheten på busen som er flaskehalsen for harddisker forløpig. Derimot har S-ATA mange andre fine fordeler Lenke til kommentar
Chris-X Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Er det noen vits i å kjøpe en S-ATA disk?Vil en merke noen forskjell i det hele tatt? Bare lurer jeg.... :-? I ytelse? Ikke noe vesentlig. THG hadde en sammenligning av S-ATA og ATA/100, og forskjellen var tilnærmet ingenting. Poenget er at det er per i dag ikke overføringshastigheten på busen som er flaskehalsen for harddisker forløpig. Derimot har S-ATA mange andre fine fordeler Det var det jeg trodde! Fordeler? Få høre! (Jeg har S-ATA kobling på h-kortet mitt.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 S-ATA disker vil bruke mindre CPU enn IDE disker. Så er det tynne fine kabler isteden for monster IDE kablene som er. Blir flott syn i kabinettene etterhvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå