Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Innstallere modem på egenhånd

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jippi, må jeg rope!! Jeg har endelig muligheten til 3, 6 og 12 M/BIT linje, etter 2 år med veldig ustabilt 0.6 nett... :thumbdown:

Vi har bestilt 3 M/BIT og fikk modem i posten nå, det følger med en liten brosjyre der det står at an montør skal komme og sånn. Men han kommer vel ikke før til uken og jeg kunne tenkt meg nett idag :)

Dette er internett gjennom TV-kabelen, jeg har TV-uttaket rett ved PC'en, alle kablene jeg trenger fulgte jo med modemet, men det står at man ikke skal gjøre det selv, fordi montøren skal sjekke om alt fungerer og sånn.. Men jeg mener; hva kan skje om jeg prøver på det selv? Det er vel ikke noe mer hokus pokus enn å koble modemet til TV-uttaket, nettverkskabel til router og så er vi oppe og kjører vel?

Hva kan skje om jeg prøver meg selv? :whistle:

God helg!

-

Martin :fun:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noe galt i å prøve, men ikke 100% sikkert at det vil virke, da det mange ganger er satt på høypass filter på linjene til kunder som ikke har internett.

Montøren som kommer vil selvsagt fjerne et slikt i tillegg til å terminere kabelen på nytt i skapet. (Gamle tilkoblinger irer, noe som ikke er bra for signalet....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...