Ny i gamet Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Skal oppgradere fra win 98 til xp, og det står i manualen at man bør ha 1,5 gb ledig harddiskplass. Windows er selvfølgelig installert på c, som selvfølgelig er min minste partisjon. Derfor lurte jeg på om det er mulig å installereflytte windows xp til en av de andre partisjonene. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Er litt usikker på oppsett, men jeg foreslår at du tar backup på cdr av filer og savegames, og reaprtisjonerer og formaterer. E Ellers hvis du vil kjøpe det så kan Partition magic rezize partisjoner (vet ikke hvor trygt dette er) ellers kan du lage et disk image og fylle en annen partisjon med det, dette kan gjøres med norton ghost (må kjøpes) eller diskimage (må kjøpes?). Har hatt dårlig erfaring med å gjøre store opperasjoner med demoer så det kan jeg ikke anbefale. diskimage har jeg bare hørt snakk om på forumet. Ghost har jeg prøvd (hadde da et ferdig image) det var lett og partition magic tror jeg at jeg har hørt at noen har hatt problemer med å rezize ntfs partisjoner men du har jo fat Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Mye enklere forklart: WinXP og Win98 kan fint eksistere side om side, du får et valg når du installer WinXP om å legge det på en annen partisjon enn C: (velg Custom install tror jeg?) Så hvis du lager en ny partisjon på ca. 3 GB (husk program files havner også på den partisjonen, og det blir ganske mange etterhvert som man installer apps), og velger den under install får du alltid opp en dualboot-meny ved omstart der du velger hvilken windows du vil starte. Ting som program files og alt sånt havner der de skal. For å partisjonere kan du laste ned partition magic og gjøre det fra Win98 først. Bruk FAT32 filsystem så du kan nå den nye partisjonen fra Win98 også. På den måten mister du hvertfall ingenting..Email-kontoen kan eksporteres med Export/Import... greia i Outlook/express, og tas inn i WinXP sin outlook. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Skal du oppgradere eller foreta en clean install? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå