Boralis Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 det er en kjent sak at markede oversvømmes av gpser og snart er vel disse like vanlige som mobiltelefonen. Hva da med å opprette en ny kategori nettop om GPSer Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Tatt opp internt, jeg er helt klart for en slik kategori. Bør plasseres i amobil-forumet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Viser seg at vi allerede har et gps-forum . https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=353 Dette blir mest sannsynlig flyttet opp til toppnivå hos amobil, må se hva de bestemmer seg for . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Viser seg at vi allerede har et gps-forum . https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=353 Dette blir mest sannsynlig flyttet opp til toppnivå hos amobil, må se hva de bestemmer seg for . 8820082[/snapback] Joda har sett den,men syntes den var rotete, jeg tenkte mer på forum som var oppdelt for de forskjellige typene feks, tom tom, garmin osv osv, da fikk vi diskusjonene mer strukturert i henhold til typen gps Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Å dele på merke er ikke gjort på noe sted i forumet (bortsett fra spillforumet som har en EKSTREM aktivitet), og aktivitetsnivået på en evt gps-kategori blir nok aldri så stor at det ville vært nødvendig . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Å dele på merke er ikke gjort på noe sted i forumet (bortsett fra spillforumet som har en EKSTREM aktivitet), og aktivitetsnivået på en evt gps-kategori blir nok aldri så stor at det ville vært nødvendig . 8820391[/snapback] Tja ser jo at andre forum ang gps nettop gjør dette og jeg kan ikke se at det vil skape problemer, heller tvert om fordi en da kan diskutere de forskjellige gpsene feks tom tom under nettop tom tom, slik burde det forresten også vært i forumet ang mobiltelefoner,men det blir en annen diskusjon . Feks som dette: Garmin . Medion, Tom tom. Mio. Generelt. Programvare. Kart Endret 9. juni 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Hvilke andre fora? Om vi skal starte å dele opp på merke, så må vi gjøre det i hele forumet. En kategori som gps er aktiv nok til å fjortjene en egen kategori, men ikke egne merker, det er ingen grunn til det - de fleste vil jo diskutere hva som er best av ulike gps'er, og dermed går diskusjonen ofte på tvers av merkene. Forumet er rett og slett så merkenøytralt som det går, og det synes jeg er veldig bra. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Hvilke andre fora? Om vi skal starte å dele opp på merke, så må vi gjøre det i hele forumet. En kategori som gps er aktiv nok til å fjortjene en egen kategori, men ikke egne merker, det er ingen grunn til det - de fleste vil jo diskutere hva som er best av ulike gps'er, og dermed går diskusjonen ofte på tvers av merkene. Forumet er rett og slett så merkenøytralt som det går, og det synes jeg er veldig bra. 8820432[/snapback] GPS.no har en slik inndeling og den er utmerket. Jeg etterlyser dette fordi det er enklere å finne frem ikke for å reklamere for merker og det som er aktuelt for feks en tom tom er ikke det for feks en garmin osv osv . Kunne vært kjekt om enkelte ting i div forum ble mer oversiktlige for å forenkle bruken Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Nå er GPS.no et forum for KUN gps. Der kan de dele opp på en annen måte om de ønsker det. Diskusjon.no favner bredere - og vi kan ikke dele opp for mye, det blir forvirrende og lite aktivitetsfremmende for brukerne. Det skal være kategorier for det meste på diskusjon.no, men det skal være enkelt for brukeren å finne fram! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 GPS var på 119. plass av forumets 224 kategorier i mai og ikke av en slik størrelse at den er verdt å dele opp. Så får vi håpe den blir såpass stor at det kanskje er mer aktuelt i fremtiden Har lagt til en snarvei i bilforumet også for å gjøre den mer synlig. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Nå er GPS.no et forum for KUN gps. Der kan de dele opp på en annen måte om de ønsker det. Diskusjon.no favner bredere - og vi kan ikke dele opp for mye, det blir forvirrende og lite aktivitetsfremmende for brukerne. Det skal være kategorier for det meste på diskusjon.no, men det skal være enkelt for brukeren å finne fram! 8820458[/snapback] Vet at gps.no er et rent gps forum, men med tanke på nettop det du sier: det skal være enkelt for brukeren å finne fram! Så vil jo nettop mitt forslag gjøre det enklere, altså en hovedkategori som heter GPS og så inndele denne i flere underkategorier,slik det til en viss grad gjøres i enkelte forum her i dag Om en da skal ha info om feks en Mio vet en at den finnes under kategorien for disse og en slipper lete seg gjennom en haug med innlegg . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 GPS var på 119. plass av forumets 224 kategorier i mai og ikke av en slik størrelse at den er verdt å dele opp. Så får vi håpe den blir såpass stor at det kanskje er mer aktuelt i fremtiden Har lagt til en snarvei i bilforumet også for å gjøre den mer synlig. 8820484[/snapback] Greit nok at det ikke er av de mest leste,men vi vet alle at gps snart er allemannseie,spes med tanke på at prisene faller drastisk og at en i dag får en gps til 3000 som kostet 6-7000 for drøyt et år siden . Men årsaken til at jeg tar opp dette er nettop for å gjøre forumet/kategorien mere oversiktlig, lignende ting kunne vært gjort andre steder,feks CPU inndelt med Intel, AMD og generelt , veldig oversiktlig og greit . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Formukategorien Mobil og PDA kunne i det minste vært endret til å hete Mobil, PDA og GPS slik det er nå så må en jo gjette seg frem Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg har anbefalt denne endringen på forumet samtidig som vi flyttet GPS-kategorien opp på toppnivå, og det diskuteres nok - men dette må de ulike nettverksredaktørene ta seg av, det er ikke noe oss vanlige moderatorer kan bestemme Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg har anbefalt denne endringen på forumet samtidig som vi flyttet GPS-kategorien opp på toppnivå, og det diskuteres nok - men dette må de ulike nettverksredaktørene ta seg av, det er ikke noe oss vanlige moderatorer kan bestemme 8864533[/snapback] Nei skjønner det,men håper virkelig at det skjer noe,iallefall at navnet tas med i kategorien. GPS er jo snart allemannseie og intressen for dette er økende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg