VonOs Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Hei, kjære forum-venner. Jeg har penger investert i et fond, og de har stått der i relativt mange år nå, uten at det har gitt noen som helst avkastning, så nå ønsker jeg å "løse" inn fondet, så jeg kan få pengene tilbake(vet ikke om dette er det korrekte ordet). Hvordan går jeg frem for å få gjort dette, og hvor lang tid tar det før pengene står på konto? Jeg er umyndig, men fondet står i mitt navn, så det er vel ikke noe problem å få ordnet dette, uten at foreldre er med i banken (om man må gå dit for å løse det inn, da?). På forhånd, takk! Mvh Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Jeg tar meg den friheten å bumpe denne, jeg. Over 50 visninger, og ingen svar:/ Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) At fondet står i ditt navn betyr ikke nødvendigvis at du disponerer dem før du blir myndig. Hvilke fond er det snakk om? Dersom det er gjennom banken din, er det greieste å gå ned og prate med dem direkte der. Da kan du få enkel og grei oversikt over om du disponerer pengene. Dersom du disponerer dem, kan du også innløse dem i banken (hvis det er gjennom banken). De vil da komme på konto innen ett par dager. Endret 10. juni 2007 av GEman Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Fondet heter Dnb NOR Globalspar. Dersom jeg får løst inn dette, må det vel ikke skattes, da avkastningen på fondet er negativ? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Fondet heter Dnb NOR Globalspar. Dersom jeg får løst inn dette, må det vel ikke skattes, da avkastningen på fondet er negativ? 8823906[/snapback] Da kan du faktisk skrive av tapet på skatten. Gå ned i DnB og hør med dem der, så hjelper de deg med alt dette. Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Flotte saker, tusen takk! Da stikker jeg ned i morgen. Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Flotte saker, tusen takk!Da stikker jeg ned i morgen. 8823933[/snapback] Du finner de skjemaene du trenger her: https://www.dnbnor.no/om_oss/enheter/dnbnor...kjemaarkiv.html Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Var i banken idag, og det hele var gjort på 30 sekunder, det tar dog 3 dager før pengene står på konto! Takk for hjelpen. Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå