Sevald Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Hm, eg får berre "Fatal Error, Installation ended prematurly because of an error" når eg prøve å instalere det på mi XP maskin. Nokon anna som har støtt på det problemet? Har prøvd som admin, lasta ned prog frå alternaltiv lokasjon, slått av antivirus. Kva kan eg prøve? Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 hmm, dette har jeg alldrig vertborti.. Er det en annen verson du kan prøve? Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Nja, den forige versonen fungere heilt greitt, men poenget er at eg har lyst på den nye ;~) Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Når eg sjekker Eventviewer (Hendelseliste) får eg denne beskjeden: "Product: Ad-Aware 2007 -- Installation operation failed." Microsoft har ingen informasjon om problemet. Eg kjører ikkje som Administrator, men som ein bruker med admin rettar. Dette bør vel gå ut på eitt? Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Det er jeg ikke så sikker på? Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Kvifor i all verda ikkje? Det er ikkje navnet, men kva ein har tilgang til å gjere som bør ha noko å seie. Eg kan instalere alt anna med denne brukaren, og har ikkje ien gong nokon "Administrator". Lenke til kommentar
norbat Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Hvis du er en bruker med adm. rett så er du 'administrator', så dette skulle ikke være problemet. Kunne godt tenkt meg og sett en Hijackthis-logg for å utelukke at det kan være noe der som gjør at du ikke får installert. (Jeg antar at du får installert andre programmer?) Last ned programmet og legg det i en egen mappe på skrivebordet. Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster. Kan det være noe med at du har hatt en tidligere versjon, som ikke har blitt avinstaller ordentlig? Endret 10. juni 2007 av norbat Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Dei påstår at ein avinstalerer den gamle versonen under instaleringa. Jada, får instalert andre program utan problem. Eg skal prøve å få kjørt Hijackthis i morgon, dersom sola ikkje freister meir enn å sitja inne å lese på eksamen. Kva kan ein evt finne ut av den loggen? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Ville vel kanskje ha forsøkt å avinsallere den gamle versjonen allikevel. En HJT-logg kan fortelle om det evt. ligger noe 'spyware' etc. som gjerne kan gi slike problemer. Du kan også bruke programmet til evt. å avinstallere Ad-aware om du ikke får gjort det via den vanlige veien (legg til/fjern programmer) Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Prøvde å avinstalere den gamle versjonen utan at det hjalp noko. Logfile of HijackThis v1.99.1 Scan saved at 00:52:10, on 11.06.2007 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\Programfiler\Adobe\Photoshop Elements 5.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe C:\Programfiler\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccProxy.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\DJSNETCN.exe C:\Programfiler\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SNDSrvc.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\Programfiler\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe C:\Programfiler\DAEMON Tools\daemon.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe C:\WINDOWS\CTHELPER.EXE C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE C:\Programfiler\iTunes\iTunesHelper.exe C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\Programfiler\Pidgin\pidgin.exe C:\Programfiler\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe C:\Programfiler\iPod\bin\iPodService.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Logitech\khalshared\KHALMNPR.EXE C:\Programfiler\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE C:\Programfiler\iTunes\iTunes.exe C:\Programfiler\Mozilla Firefox\firefox.exe C:\Programfiler\Microsoft Office\Office10\POWERPNT.EXE C:\WINDOWS\msagent\AgentSvr.exe C:\WINDOWS\system32\notepad.exe C:\Programfiler\CLUE\CLUE.EXE C:\Documents and Settings\Sevald\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://no/ R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - C:\Programfiler\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - C:\Programfiler\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM\..\Run: [ANIWZCS2Service] C:\Programfiler\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programfiler\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033 O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe" O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe" O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe" -atboottime O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programfiler\iTunes\iTunesHelper.exe" O4 - HKLM\..\RunServices: [DJSNetCN] C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\DJSNETCN.exe O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] "C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe" AcRdB7_0_9 -reboot 1 O4 - HKCU\..\Run: [Pidgin] C:\Programfiler\Pidgin\pidgin.exe O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = ? O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000 O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdat...b?1147553721826 O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} (Java Runtime Environment 1.6.0) - https://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-...indows-i586.cab O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FELLES~1\Skype\SKYPE4~1.DLL O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\ O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe O23 - Service: Adobe Active File Monitor V5 (AdobeActiveFileMonitor5.0) - Unknown owner - C:\Programfiler\Adobe\Photoshop Elements 5.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe O23 - Service: ANIWZCSd Service (ANIWZCSdService) - Alpha Networks Inc. - C:\Programfiler\ANI\ANIWZCS2 Service\ANIWZCSdS.exe O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlegging - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe O23 - Service: Symantec Internet Security Password Validation (ccISPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Norton Internet Security\ccPwdSvc.exe O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccProxy.exe O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Norton Internet Security\comHost.exe O23 - Service: Symantec Licensing Detect Internet Connection (DJSNETCN) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\DJSNETCN.exe O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programfiler\iPod\bin\iPodService.exe O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programfiler\Fellesfiler\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SNDSrvc.exe O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Loggen ser fin ut den. Ville ha slått av de andre sikkerhetsprogrammene midlertidig for å se om det kan være noe der som forhindrer installeringen av Ad-Aware. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Kan være feil i register ditt, last ned "CCleaner" og sjå om det kan hjelpe. Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Ok, har prøvd å avinstalere den gamle versonen, slå av Norton realtime søking, kjørt CCleaner, er admin, restarta maskina x ganger. Eg kjem til "Welcome to Ad-Aware 2007 installation wizard", og trykker på "next", då får eg "Fatal Error, Installation ended prematurly because of an error" og kan berre trykke "Ok" Fattar ingenting... Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Ok nå trur eg at det funkar her. Det eg måtte gjere var å søke etter alt som hadde med lavasoft eller ad-aware både som filer og i registeret. Så kjørte eg følgande komando via "Kjør" regsvr32 %SystemRoot%\system32\vbscript.dll Da funka det. Kva den komandoen gjer veit eg ikkje, men etter litt iherdig leiting fann eg nokon som hadde ssame problem som meg. Takk for at dykk hjalp til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå