Gå til innhold

20mW Grønn Laser Peker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har siklet etter disse kjempe heftige grønne laserpekerne. De finnes i forskjellige styrter fra 10mW helt til 400mW. De største koster rundt 10K da men.

Jeg har funnet en på 20mW til litt over 500,- og lurer på om dette er noe tess?

Hvor langt kan denne lyse? Kan man tenne en fyrstikk med denne?

Tenkte at vi kunne diskutere disse laserene uansett styrke i denne tråden ;)

Endret av SupRnova
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes steder man får kjøpt slike laserpekere langt billigere, som f.eks. her (ikke erfaringer med selve produktet, men butikken er svært god).

Leser man brukeromtalene, ser man at de virker skikkelig, men at det kan være at oppgitt styrke er langt høyere enn hva som egentlig er tilfelle. Skulle likevel ikke være noe fare for å bli lurt på de svakere modellene, tenker selv på å kjøpe en 30mW-modell.

Står også nevnt at disse mangler IR-filter, kan være vanskelig å bruke, og kanskje ikke helt lovlig heller.

Lenke til kommentar
Lurte på styrken av disse i 20-30mW, hvor langt lyser de og hvor sterkt? ;)

8837676[/snapback]

Ifølge en av omtalene av 30mW-laseren, er det ca. en mile=1600m, noe som ikke er helt usannsynlig.

Hvordan er det med norske lover og slike lasere? Kan jeg for eksempel bestille meg en 200mW fra den siden du linker, Dradd, og ikke bekymre meg for å bryte noen lover?

8837796[/snapback]

Absolutt ikke sikker, men husker jeg ikke feil, er det visse restriksjoner på lasere over 5mW, som muligens går på kvalifisert personell o.l. Antagelig står ikke effekten oppgitt utenpå pakken, og isåfall skulle du ha lite problemer med å få den inn i landet, tollen tester ikke akkurat produktene.

Husk bestemmelsene på verdi av varer og slikt, selv om DX merker alle varer med en verdi på en tier og annet innhold, samt "gift"-markering, hender det at pakkene blir åpnet, og man må vise kvittering (gjerne på postkontoret). Er ikke akkurat veldig strengt, man kan f.eks. vise kvittering med feil beløp om man gjør en glipp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...