Gå til innhold

Varmebølge plutselig gladsak?!


Anbefalte innlegg

Det er godt mulig denne ramaskrikinga angående global oppvarming bare er tull. At forskerne har misforstått jordens klimasykluser...

MEN... har vi råd til å satse på dette spør jeg?

Kanskje vil den globale oppvarmingen stoppe om du tar på deg en klovnedrakt og går baklengs 100 ganger rundt byen. Har vi råd til å satse på at det er tull?

8893935[/snapback]

 

Jepp... fordi det vet vi med 100% sikkerhet er bare tull...

Tror DU at det vil ha noen effekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje vil den globale oppvarmingen stoppe om du tar på deg en klovnedrakt og går baklengs 100 ganger rundt byen. Har vi råd til å satse på at det er tull?

Jepp... fordi det vet vi med 100% sikkerhet er bare tull...

Tror DU at det vil ha noen effekt?

Det vil ha minst like stor effekt som å kjøpe klimakvoter. :!:
Lenke til kommentar
Hvordan vet du at det kommer til å bli dritfint vær i Norge hvis det blir høyere temp.

 

Er vel mye større sjanse for at det blir mer ekstremt og større variasjoner. Ekstrem tørke/varme, ekstrem regn.  Mer uvær Så jo hvordan det var i Bergen i vinter/høst.

Været drives av temperaturforskjeller. Når isen i polarområdene er borte blir det mindre temperaturforskjeller og derved også mindre ekstremt vær. Så dette er absolutt en vinn-vinn situasjon for oss i Norge.

8896851[/snapback]

 

Har du hørt om en fin, liten greie som heter Golfstrømmen? Det er den som gjør av vi har et forholdsvis mildt klima i Norge, sammenlignet med andre steder som ligger på samme lengdegrad. Global oppvarming kan føre at denne endrer retning, og da får vi nok ikke det fantastiske klimaet du håper på; iallfall har ikke jeg lyst til å ta sjansen på det.

 

Så vil får altså også løst problemet med overbefolkning? Her var det mange fluer i en smekk. At ingen hadde tenkt på å startet global oppvarming før!

 

Hvor kynisk det måtte være; jeg ser poenget ditt. Men; Vi får ikke løst problemet med overbefolkning. 200 millioner mennesker blir fort erstattet med befolkningsveksten vi har nå til dags. Den eneste fornuftige og realistiske måten å bekjempe overbefolkning på, er at velstanden øker i fattige land.

 

Videre er det ikke slik at disse menneskene vil fordufte fra jordens overflate; vi vil oppleve store flyktningstrømmer til vestlige, "trygge" land; og det er naivt å tro at det ikke vil påvirke Norge og vi som bor her.

Lenke til kommentar
Har du hørt om en fin, liten greie som heter Golfstrømmen? Det er den som gjør av vi har et forholdsvis mildt klima i Norge, sammenlignet med andre steder som ligger på samme lengdegrad. Global oppvarming kan føre at denne endrer retning, og da får vi nok ikke det fantastiske klimaet du håper på; iallfall har ikke jeg lyst til å ta sjansen på det.
Da får vi heller gasse på litt ekstra så vi får OK klima også uten Golfstrømmen.
Videre er det ikke slik at disse menneskene vil fordufte fra jordens overflate; vi vil oppleve store flyktningstrømmer til vestlige, "trygge" land; og det er naivt å tro at det ikke vil påvirke Norge og vi som bor her.
Nei, om vi skal forbedre klimaet slik at det blir bedre å leve i Norge må vi også få orden på innvandrings- og asylpolitikken.
Lenke til kommentar

Det er så mye synsing og idiotiske utspill i den tråden her at jeg blir skremt... Visste ikke at det fantes mennesker i Norge som var for sneversynt til å se lenger enn nesetippen sin, men jeg tok altså feil.

 

Å bestride faremomentene ved global oppvarming viser ikke bare en mangel på innsikt innenfor dette feltet, men også en farlig likegyldighet. Uansett om det skulle vise seg å ikke stemme, tør vi ta sjansen?

Det er ikke nødvendigvis lurt å spille russisk rullett bare fordi det er lettere enn å ta patronen ut av tønna.

 

Regner med, og håper på, å få mange stygge svar på dette innlegget så jeg kan kontre som en helt.

Lenke til kommentar
Du misforstår alt. Hadde temperaturen steget her i Norge som følge av forurensing, så hadde den samtidig steget i Afrika. Uansett om det bare var vi som forurensa. Varmen "holder" seg ikke bare over Norge.
Det har jeg forstått og om du leser mine innelgg så sier jeg det til og med eksplisitt:

 

"vi har valget mellom at de skal ha det for varmt eller at vi skal ha det for kaldt."

Lenke til kommentar
Foruten å få seg en stor SUV og fly så mye man kan er det noen andre gode tips om hvordan man (om det nå hadde vært mulig) kan hjelpe til med den globale oppvarmingen slik at vi får bedre klima her i Norge?

8901268[/snapback]

Du kan jo flytte til Bergen så får du det sånn du vil. Fortsatt global oppvarming vil trolig gi betydelig mer nedbør i Norge.

 

Hvis du for en hver pris vil ha bedre klima så er det bare å flytte til middelhavet.

Lenke til kommentar
Hvis du for en hver pris vil ha bedre klima så er det bare å flytte til middelhavet.
Eller flytte Middelhavsklimaet hit.

 

Jeg synes det er en så viktig sak at flere nå arbeider aktivt for å hindre at vi får bedre klima i Norge at vi burde få en folkeavstemming om det:

 

 

Jeg ønsker bedre klima i Norge [ ]

 

Jeg ønsker at vi skal innføre masse skatter, lover og begrensninger i personlig frihet i håp om å sikre dårlig klima i Norge [ ]

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Hvis du for en hver pris vil ha bedre klima så er det bare å flytte til middelhavet.
Eller flytte Middelhavsklimaet hit.

 

Jeg synes det er en så viktig sak at flere nå arbeider aktivt for å hindre at vi får bedre klima i Norge at vi burde få en folkeavstemming om det:

 

 

Jeg ønsker bedre klima i Norge [ ]

 

Jeg ønsker at vi skal innføre masse skatter, lover og begrensninger i personlig frihet i håp om å sikre dårlig klima i Norge [ ]

8902426[/snapback]

Om du tror det blir bedre klima i Norge bare fordi det blir varmere går du på en smell. Klima betyr ikke temperatur, det er en samlebetegnelse for alt vær, og det blir definitivt ikke bedre.

 

Ser at du lenger opp mener det blir roligere vær på grunn av global oppvarming, så det er tydelig at du ikke er noen fysiker. Ethvert system som blir varmet opp får økt energi, og den må jo gå et sted. Derfor vil en global oppvarming føre til mer ekstremvær, varme/kulde-bølger, tørke, stormer, osv.

 

Om du på en seriøs måte finner noe positivt med det er jeg meget spent.

Lenke til kommentar
Hvis du for en hver pris vil ha bedre klima så er det bare å flytte til middelhavet.
Eller flytte Middelhavsklimaet hit.

Hva tror du er lettest og best for miljøet: Flytte deg eller flytte klimaet?

 

Jeg synes det er en så viktig sak at flere nå arbeider aktivt for å hindre at vi får bedre klima i Norge at vi burde få en folkeavstemming om det:

 

Jeg ønsker bedre klima i Norge [ ]

 

Jeg ønsker at vi skal innføre masse skatter, lover og begrensninger i personlig frihet i håp om å sikre dårlig klima i Norge[ ]

8902426[/snapback]

Tror du ikke det blir *en smule* stigmatisert spørsmålsstilling? :whistle:

 

Ønsker du å betale null skatter og avgifter?

- Ja, dette blir en fest for hele folket [ ]

- Nei, jeg er en teit surpomp og festbrems [ ]

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Det har jeg forstått og om du leser mine innelgg så sier jeg det til og med eksplisitt:

 

"vi har valget mellom at de skal ha det for varmt eller at vi skal ha det for kaldt."

8902045[/snapback]

Jeg ser ikke hvordan du har forstått. Slik jeg leser det så er det helt greit at Norge kan bli varmere, samtidig som du driter i hva som skjer med de sydligere landene.

Lenke til kommentar
Om du tror det blir bedre klima i Norge bare fordi det blir varmere går du på en smell. Klima betyr ikke temperatur, det er en samlebetegnelse for alt vær, og det blir definitivt ikke bedre.

 

Ser at du lenger opp mener det blir roligere vær på grunn av global oppvarming, så det er tydelig at du ikke er noen fysiker. Ethvert system som blir varmet opp får økt energi, og den må jo gå et sted. Derfor vil en global oppvarming føre til mer ekstremvær, varme/kulde-bølger, tørke, stormer, osv.

Det er nettopp fysiker jeg er og det er temperatutforskjeller og ikke temperatur i seg selv som skaper det vi kaller for uvær. Som du selv sier så må "energien gå et sted", men uten temperaturskiller vil den ikke gå noe sted.

 

La oss tenkt at vi klarte å varme opp alt vann og luft på jorden til 50 grader. Hvordan skulle vi da få stormer uten temperaturforskjeller?

 

Om isen smelter i polarområdene vil langt mere stråling fra solen absorberes der og vi vil få en raskere temperaturstigning der enn for resten av jorden.

 

Ta det motsatte som eksempel for å skjønne hvor villfaren du er: Tenk at vi økte temperaturforskjellene mellom ekvator og polene. Tror du det ville ført til mer stabilt vær?

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke hvordan du har forstått. Slik jeg leser det så er det helt greit at Norge kan bli varmere, samtidig som du driter i hva som skjer med de sydligere landene.
Det er jo de sydligere landenes oppgave og ikke vår oppgave å passe på sitt eget klima. Siden de tydeligvis ikke bryr seg om de får varmere klima, hvorfor skulle vi gjøre det?

 

Er det ikke merkelig at vi i Norge skal gjøre alt vi kan for å stoppe en utvikling som er positiv for oss, men de sydligere landene bare gir blaffen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...