Gå til innhold

Varmebølge plutselig gladsak?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er overbevist om at det bare er oppspinn at den globale oppvarmingen er manneskeskapt.

 

Om det hadde stemt ville jeg straks skaffet meg en bil, helst en stor SUV og flydd mye oftere for om det er noen land som ville tjene på global oppvarming så er det Norge.

 

Bort med sneen og hit med palmer! :!:

Lenke til kommentar

Det er godt mulig denne ramaskrikinga angående global oppvarming bare er tull. At forskerne har misforstått jordens klimasykluser...

MEN... har vi råd til å satse på dette spør jeg?

 

En kan si at mesteparten av klimagasser avgis av jorden selv via planter og vulkanutbrudd m.m.. men dersom et glass er fylt til randen... hva skjer dersom du tømmer en dråpe oppi det glasset?

Lenke til kommentar
Syns det er nice jeg med varmere land. Kunne godt vært 10 grader til, at arter vil dø er jo vanlig uansett.

Just relax

8893528[/snapback]

Ja, ikke sant. Når menneskeheten dør ut er det helt naturlig, så hvorfor ikke la det skje? Nå vil selvsagt ikke menneskeheten dø ut med det første, men om alle tenkte sånn så ville den det. Forhåpentligvis var dette et dårlig forsøk på tull, jeg blir skikkelig oppgitt over denne "jeg blåser i alle andre så lenge det ikke rammer meg"-holdningen :(

Lenke til kommentar
Syns det er nice jeg med varmere land. Kunne godt vært 10 grader til, at arter vil dø er jo vanlig uansett.

Just relax

8893528[/snapback]

Ja, ikke sant. Når menneskeheten dør ut er det helt naturlig, så hvorfor ikke la det skje? Nå vil selvsagt ikke menneskeheten dø ut med det første, men om alle tenkte sånn så ville den det. Forhåpentligvis var dette et dårlig forsøk på tull, jeg blir skikkelig oppgitt over denne "jeg blåser i alle andre så lenge det ikke rammer meg"-holdningen :(

8893551[/snapback]

Jeg blåser ikke i alle andre land.

jeg sykler,løper, svømmer,rulleskøyter heller til skolen enn å bruke buss,trikk,t bane.

 

Spiser økologisk mat, bruker spare dusj og spare pærer. Sorterer søppel, er med på frivillighetesorganiserte dager.

 

Uansett hva jeg gjør så påvirker det miljøet med mindre enn 0.0000000000000000001%

 

Et gasskraftverk i Russland slipper ut like mye i måneden som hele Norge gjør på et år.

 

Så lite Norge får gjort uansett, hvertfall jeg som er 16år gammel.

Så hvorfor bekymre meg for det onde når jeg kan nyte det gode og ikke får gjort noe med det onde allikevel.

 

Si meg det du Me sjøl

Lenke til kommentar

Det var slett ikke den holdningen du hadde i den første posten. "Kunne godt vært 10 grader til". Her snakker man om katastrofale konsekvenser for en temperaturøkning på 3-5 grader, og så mener du at vi skal drite i det og at det gjerne kunne vært det dobbelte. Det er slett ikke samme holdningen som det du skriver nå.

Lenke til kommentar
Det var slett ikke den holdningen du hadde i den første posten. "Kunne godt vært 10 grader til". Her snakker man om katastrofale konsekvenser for en temperaturøkning på 3-5 grader, og så mener du at vi skal drite i det og at det gjerne kunne vært det dobbelte. Det er slett ikke samme holdningen som det du skriver nå.

8893614[/snapback]

Sant, men samme prinsippet.

Det er ikke så mye vi får gjort. Og hvorfor skal vi bli sure på det gode vi får?

Lenke til kommentar
Det er godt mulig denne ramaskrikinga angående global oppvarming bare er tull. At forskerne har misforstått jordens klimasykluser...

MEN... har vi råd til å satse på dette spør jeg?

Kanskje vil den globale oppvarmingen stoppe om du tar på deg en klovnedrakt og går baklengs 100 ganger rundt byen. Har vi råd til å satse på at det er tull?
Lenke til kommentar
Det var slett ikke den holdningen du hadde i den første posten. "Kunne godt vært 10 grader til". Her snakker man om katastrofale konsekvenser for en temperaturøkning på 3-5 grader. Det er slett ikke samme holdningen som det du skriver nå.
Når ble det katastrofalt med badetemperatur og litt palmer?

 

Om vi virkelig kan påvirke klimaet og vi ligger ann til en temperaturøkning på 3-5 grader burde vi gjøre det vi kan for å doble dette. :cool:

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om badetemperaturer, det er snakk om en økning i gjennomsnittstemperaturen på hele jorda, noe som vil få større følger for klimaet enn at du og jeg kan sitte på stranda tidligere og lengre ut på høsten.

 

Synes ikke du det er katastrofalt at mange millioner vil bli husløse pga. stigning av havnivå, for eksempel?

Lenke til kommentar

Må si jeg vurderer sterkt å gi fullstendig blanke i miljøprinsippene mine etterhvert. Ting begynner å gå fullstendig ut av dimensjoner når det nærmest opprettes egne forretningsvirksomheter på "klimakvoter". At folk nå skal tjene seg søkkrike på å ha fabrikker som forurenser helt vanvittige mengder, fordi det kjøpes "klimakvoter" fra dem, høres helt forkastelig ut. Samtidig skal vi sitte her og "brette melkekartonger"...Og hvorfor skal jeg som en normal forbruker være moderert i min oppførsel, når det som nevnt finnes industrier i andre land som nærmest forurenser mer enn hele Norge tilsammen?

Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om badetemperaturer, det er snakk om en økning i gjennomsnittstemperaturen på hele jorda, noe som vil få større følger for klimaet enn at du og jeg kan sitte på stranda tidligere og lengre ut på høsten.
Ja, det blir ikke bare bli skikkelig badetemperatur. Det vil i tillegg vokse palmer i sørnorge. :-)

 

Dette er bare positivt for oss. Hva er det du stresser med?

Synes ikke du det er katastrofalt at mange millioner vil bli husløse pga. stigning av havnivå, for eksempel?
Ikke i Norge vel? Norge er det landet som vil komme best ut av en temperaturøkning. Så her er det bare å gasse på! :cool:
Lenke til kommentar
Samtidig skal vi sitte her og "brette melkekartonger"...
Du har enda ikke fått med deg at Hurum Fabrikker som var den siste i Norge som gjenvant melkekartonger har lagt ned virksomheten?

 

Er klar over at bretting av kartonger kan ha en terapautisk effekt for mange, så hvis det er det du er ute etter så er det bare å fortsette å brette. :D

Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om badetemperaturer, det er snakk om en økning i gjennomsnittstemperaturen på hele jorda, noe som vil få større følger for klimaet enn at du og jeg kan sitte på stranda tidligere og lengre ut på høsten.
Ja, det blir ikke bare bli skikkelig badetemperatur. Det vil i tillegg vokse palmer i sørnorge. :-)

 

Dette er bare positivt for oss. Hva er det du stresser med?

Synes ikke du det er katastrofalt at mange millioner vil bli husløse pga. stigning av havnivå, for eksempel?
Ikke i Norge vel? Norge er det landet som vil komme best ut av en temperaturøkning. Så her er det bare å gasse på! :cool:

8894872[/snapback]

Før det først tenker du ikke den minste bit på andre varmere land, og jo, havnivået vil stige i Norge også. Men har det seg slik at om du gasser på for fullt eller ikke, så vil nok ikke det ha noen som helst virkning på klimaet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Før det først tenker du ikke den minste bit på andre varmere land,
Joda, vi har valget mellom at de skal ha det for varmt eller at vi skal ha det for kaldt. I Norge bør vi selvsagt arbeide for en bedre temperatur i Norge. Om landene som har det varmt idag ikke ønsker å bli enda varmere så får de heller gjøre noe med det: kjøpe klimakvoter, offre en kylling eller hva de nå tror virker.
og jo, havnivået vil stige i Norge også.
Det vil ha minimal skadevirkning i Norge og det vil bli oppveid av alle de positive konsekvensene.
Men har det seg slik at om du gasser på for fullt eller ikke, så vil nok ikke det ha noen som helst virkning på klimaet i det hele tatt.
Jeg er klar over det. Som jeg har skrevet tidligere i tråden så hadde jeg straks kjøpt meg en diger SUV om jeg trodde jeg kunne bidratt til å forbedre klimaet i Norge.
Lenke til kommentar
Før det først tenker du ikke den minste bit på andre varmere land,
Joda, vi har valget mellom at de skal ha det for varmt eller at vi skal ha det for kaldt. I Norge bør vi selvsagt arbeide for en bedre temperatur i Norge. Om landene som har det varmt idag ikke ønsker å bli enda varmere så får de heller gjøre noe med det: kjøpe klimakvoter, offre en kylling eller hva de nå tror virker.
og jo, havnivået vil stige i Norge også.
Det vil ha minimal skadevirkning i Norge og det vil bli oppveid av alle de positive konsekvensene.
Men har det seg slik at om du gasser på for fullt eller ikke, så vil nok ikke det ha noen som helst virkning på klimaet i det hele tatt.
Jeg er klar over det. Som jeg har skrevet tidligere i tråden så hadde jeg straks kjøpt meg en diger SUV om jeg trodde jeg kunne bidratt til å forbedre klimaet i Norge.

8896096[/snapback]

HEHe merklig tankegang du har, men det stemmer litt. Det er ikke mye vi får gjort uansett. DEt er de store aktørene som må gjøre noe: Usa, Russland, KINa osv.

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at det kommer til å bli dritfint vær i Norge hvis det blir høyere temp.

 

Er vel mye større sjanse for at det blir mer ekstremt og større variasjoner. Ekstrem tørke/varme, ekstrem regn. Mer uvær Så jo hvordan det var i Bergen i vinter/høst.

 

Og det som skjer i andre land vil jo påvirke oss i Norge og.

Klimaflykninger, mat/vanntilgang.

 

300 millioner mennesker er avhengige av smeltevann fra isbreer til drikkevann og matproduksjon.

Beregninger viser at 2/3 av disse vil være borte i 2050.

Pluss de folkerike landene i Asia med enorm økonomisk vekst, som fører til mer ressurs og matforbruk.

Verden er blitt så liten at ting som skjer i asia kan påvirke oss i Norge.

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at det kommer til å bli dritfint vær i Norge hvis det blir høyere temp.

 

Er vel mye større sjanse for at det blir mer ekstremt og større variasjoner. Ekstrem tørke/varme, ekstrem regn.  Mer uvær Så jo hvordan det var i Bergen i vinter/høst.

Været drives av temperaturforskjeller. Når isen i polarområdene er borte blir det mindre temperaturforskjeller og derved også mindre ekstremt vær. Så dette er absolutt en vinn-vinn situasjon for oss i Norge.

 

 

300 millioner mennesker er avhengige av smeltevann fra isbreer til drikkevann og matproduksjon.

Beregninger viser at 2/3 av disse vil være borte i 2050.

Så vil får altså også løst problemet med overbefolkning? Her var det mange fluer i en smekk. At ingen hadde tenkt på å startet global oppvarming før! Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...