Gå til innhold

Varmebølge plutselig gladsak?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi det var VARMERE i 1897, når det kjørte rundt ca 1.5 bil i norge. Derfor.

8819926[/snapback]

 

Fullt mulig det var varmere da og fullt mulig det har vært enda varmere før det, men det blir uansett bak mål å avfeie at forurensning er en medvirkende årsak.

Feks vet vi at polisene smelter drastisk,gjorde de det i 1897? Neppe og det viser da bare at det var varmere i juni 1897 ikke at temp var konstant og steg fra år til år :hmm:

Lenke til kommentar

Det var vel også varmere under steinalderen når vi ikke hadde biler og kullkraftverk, og slo hverandre i hodet med trestokker.

 

Det verste med dette hysteriet er at vi i Norge liksom skal redde hele verden. Mange U-land gir jo F og kjører på med miljøskadelige sprøytemidler, hugger ned regnskogen og bruker kull som energi. Kina som er en versting på dette, med sine godt over én milliard innbyggere burde selv ordne opp. Det nytter ikke å gi vesten et historisk ansvar, bare fordi England ledet ann under den industrielle revolusjonen, da folk ikke visste bedre.

Lenke til kommentar
Jeg er så drittlei alle som sluker globaloppvarmingspropagandaen fra nyhetene rått. Været varierer. Jorden har gått gjennom istid, varme peioder og "den lille istiden" mellom vikingtiden og i dag. Det er ikke slik at temperaturen har vært konstant de siste hundre millioner av årene.

 

Det at dette er en høyeste temperaturen på hundre (?) år, betyr ikke at jorden går under. Hundre år er et piss i havet når vi tenker på hvor gammel jorden er.

 

Jeg har sluttet å bry meg om all skremselspropagandaen nyhetene forer oss med; ny istid, solen skal eksplodere om fire milliarder år ... ja dere skjønner hva jeg mener.

 

Jeg sier ikke at vi bare skal forurense og gi faen, men vi kan ikke gi slipp på alle våre egne behov og leve i steinalderen for å ikke ødelegge jorden. Store deler av disse skumle drivhusgassene kommer fra naturen selv, som vi ikke kan kontrollere uten videre.

 

Glad jeg flytter utenlands for å studere, så slipper jeg i hvert fall litt av klimahysteriet og -politikken til Norge.

8819909[/snapback]

 

 

Jeg tror du bør se på hva forskerne skriver. Dessuten sier det seg sjøl også at når vi forbrenner olje som var ment å ligge på havbunnen og under bakken så omdannes dette til CO2. Det kommer som et kraftig tillegg til langsomme naturlige svingninger. Vårt bidrag vil bli katastrofalt, det ser vi på hvor fort det går. Og jeg tror ikke problemet blir mindre av at du flytter til Utlandet, altså.. :ph34r:

Lenke til kommentar
Jeg er så drittlei alle som sluker globaloppvarmingspropagandaen fra nyhetene rått. Været varierer. Jorden har gått gjennom istid, varme peioder og "den lille istiden" mellom vikingtiden og i dag. Det er ikke slik at temperaturen har vært konstant de siste hundre millioner av årene.

 

Det at dette er en høyeste temperaturen på hundre (?) år, betyr ikke at jorden går under. Hundre år er et piss i havet når vi tenker på hvor gammel jorden er.

 

Jeg har sluttet å bry meg om all skremselspropagandaen nyhetene forer oss med; ny istid, solen skal eksplodere om fire milliarder år ... ja dere skjønner hva jeg mener.

 

Jeg sier ikke at vi bare skal forurense og gi faen, men vi kan ikke gi slipp på alle våre egne behov og leve i steinalderen for å ikke ødelegge jorden. Store deler av disse skumle drivhusgassene kommer fra naturen selv, som vi ikke kan kontrollere uten videre.

 

Glad jeg flytter utenlands for å studere, så slipper jeg i hvert fall litt av klimahysteriet og -politikken til Norge.

8819909[/snapback]

 

 

Jeg tror du bør se på hva forskerne skriver. Dessuten sier det seg sjøl også at når vi forbrenner olje som var ment å ligge på havbunnen og under bakken så omdannes dette til CO2. Det kommer som et kraftig tillegg til langsomme naturlige svingninger. Vårt bidrag vil bli katastrofalt, det ser vi på hvor fort det går. Og jeg tror ikke problemet blir mindre av at du flytter til Utlandet, altså.. :ph34r:

8820013[/snapback]

Det er ikke meningen at vi skal bygge hus, kjøre biler, gå kledd i dress, ha en styresmakt som styrer over oss og reise til utlandet heller. Allikevel gjør de fleste av oss dette.

 

Mange forskere er uenige om hvorvidt mennesker er skyldige i temperatursvingningene. Skal man få et nyansert bilde, må man lese mer enn det man får servert av VG - for der velger de det som selger, og det som selger er Co2-bløffen.

 

Klimaet har forandret seg i alle år, arter har dødd ut og nye arter tilpasset klimaet er kommet frem - slik har det alltid vært. Mange andre naturlige årsaker som spiller inn på klimaet: vulkanutbrudd, skogbranner, solaktivitet ...

 

Det at jeg flytter til utlandet, vil neppe gjøre det noe bedre (eller verre), og det er heller ikke derfor jeg flytter (studier). Derimot slipper jeg å betale 50% skatt, betale bensin til blodpriser og bli straffet fordi kollektivtilbudet ikke er godt nok og jeg må kjøre privat bil.

Lenke til kommentar
Det var vel også varmere under steinalderen når vi ikke hadde biler og kullkraftverk, og slo hverandre i hodet med trestokker.

 

Det verste med dette hysteriet er at vi i Norge liksom skal redde hele verden. Mange U-land gir jo F og kjører på med miljøskadelige sprøytemidler, hugger ned regnskogen og bruker kull som energi. Kina som er en versting på dette, med sine godt over én milliard innbyggere burde selv ordne opp. Det nytter ikke å gi vesten et historisk ansvar, bare fordi England ledet ann under den industrielle revolusjonen, da folk ikke visste bedre.

8819971[/snapback]

 

 

 

Når planeten selv sto for ansvaret ,så var det ingen fare. Men så begynner mennesket og rote med sine fiffige teknologiske løsninger og fråtsekulturen.

 

Dessuten kommer det snart mange andre miljøproblemer opp samtidig: Overbefolkning, miljøgifter fra b.l.a elektronikkprodukter (hovedkort o.l innholder f.eks brommerte flammehemmere som skader arvestoffet ) og arealbruk som utrydder dyr og planter. Fra 1950 har det gått nedover, men vi tror det har gått oppover.

Lenke til kommentar
Det var vel også varmere under steinalderen når vi ikke hadde biler og kullkraftverk, og slo hverandre i hodet med trestokker.

 

Det verste med dette hysteriet er at vi i Norge liksom skal redde hele verden. Mange U-land gir jo F og kjører på med miljøskadelige sprøytemidler, hugger ned regnskogen og bruker kull som energi. Kina som er en versting på dette, med sine godt over én milliard innbyggere burde selv ordne opp. Det nytter ikke å gi vesten et historisk ansvar, bare fordi England ledet ann under den industrielle revolusjonen, da folk ikke visste bedre.

8819971[/snapback]

 

 

 

Når planeten selv sto for ansvaret ,så var det ingen fare. Men så begynner mennesket og rote med sine fiffige teknologiske løsninger og fråtsekulturen.

 

Dessuten kommer det snart mange andre miljøproblemer opp samtidig: Overbefolkning, miljøgifter fra b.l.a elektronikkprodukter (hovedkort o.l innholder f.eks brommerte flammehemmere som skader arvestoffet ) og arealbruk som utrydder dyr og planter. Fra 1950 har det gått nedover, men vi tror det har gått oppover.

8820099[/snapback]

Det virker som du mener at alt har en mening - hvorfor ble vi da skapt så smarte? Smarte nok til å finne opp biler, fly og romskip.

 

Overbefolkningen løser seg selv, folk får stadig færre barn og store deler av befolkningen i U-land dør av sult og aids. Problem solved.

 

Norge var jo også dekket av skog for mange mange år siden, dette forsvant lenge før 1950. Så det blir feil å si at alt var fryd og gammen før den tid.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Herregud folkens, ro ned 55 hakk med dette miljøhysteriet. Når det står i overskriften på VG: "Varmeste junidag siden 1897", skal det faen meg mye til for å skylde på co2 utslipp..

 

t.e.n.k  f.ø.r  d.e.r.e  s.k.r.i.v.e.r

8819705[/snapback]

 

Det er ikke den eneste rekorden som er slått de siste årene. Forskningen er entydig - kanskje borsett fra den som er gjort av Exxon...................

 

Egentlig holder det å se rundt seg og spørre om kan vi leve med så mye biler, forbruk og industri uten konsekvenser. Det gir seg sjøl det svaret og det har de fleste forstått nå, men viljen....?

Lenke til kommentar

Hjelper lite at vi her i Norge bryr oss, når 95% av resten av verdens befolkning driter i det. Tror dere virkelig at U-land på vei oppover som Kina, Brasil, Sør-Afrika og Russland gidder å gi slipp på industrien? Før de gjør det gidder ikke jeg å bry meg heller.

 

Det at vi i Norge kjøper biodiesel i stedet for bensin hjelper LITE når det er kullkraftverk i Kina og oljeutvinning til den store gullmedaljen i Saudi-Arabia.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Det virker som du mener at alt har en mening - hvorfor ble vi da skapt så smarte? Smarte nok til å finne opp biler, fly og romskip.

 

Smarte pluss endel andre egenskaper......

 

 

Overbefolkningen løser seg selv, folk får stadig færre barn og store deler av befolkningen i U-land dør av sult og aids. Problem solved.

 

Så de i U-land kan bare ha det så godt de altså?.........Tja , AIDS kan de jo skylde seg sjøl for, men.

 

 

 

Om planeten skulle bli lagt helt i grus så vil det nok begynne og boble i en eller annen dam etter en viss tid....... :cool:

Det mest sannsynlige er vel redusert livskvalitet og økologisk katastrofe.

 

Historiens dom vil bli hard i så tilfelle.

Lenke til kommentar

Om U-landene bare kan ha det så godt .... Både ja og nei. Mye av problemene deres er deres egen feil: "brain-drain", barnearbeid, AIDS, ødelegging av ressurser som turisme ...

 

Poenget er at dette Co2-hysteriet ikke bør gå utover livskvaliteten til folk. Snart er det vel forbudt å ha det gøy. Man får fly én gang i året og man får ikke har privat bil.

Lenke til kommentar

Hjelpe meg. På den ene siden har du de som blir totalt hysteriske hver gang det er væromslag. På den andre har du de som ikke bryr seg i det hele tatt.

 

Ja, det er slett ikke sikkert at global oppvarming har noe med dette å gjøre. Nei, global oppvarming er ikke avblåst for det.

Lenke til kommentar

Til dere som bringer fram vinteren for 1 eller 2 år siden, med at det var så mye snø.

Jeg bor i Kongsvinger, og jeg lurer på, er det ingen som husker at det var varmerekorder, regnvær +10c helt fram til Januar. Da kom snøen, da ble det masse snø, fram til Januar var det høstvær, og det har det vært 2 år på rad nå. Ikke dritten snø eller kuldegrader før etter jul.

 

Anbefaler dere og se på Planeten

Spesielt episode 1 og 2.

Lenke til kommentar
Herregud folkens, ro ned 55 hakk med dette miljøhysteriet. Når det står i overskriften på VG: "Varmeste junidag siden 1897", skal det faen meg mye til for å skylde på co2 utslipp..

 

t.e.n.k  f.ø.r  d.e.r.e  s.k.r.i.v.e.r

8819705[/snapback]

Javel,og hvorfor tror du ikke at forurensning er en del av dette ??

temp stiger jo for hvert år og det er vel det som er poenget her ikke at vi har en varmerekord , så tenking kan vel noen og enhver gjøre hær :tease:

8819920[/snapback]

Det ligger i ordet: Klima er en svært langsiktig sak. Det er ikke noe som endrer seg fra dag til dag eller fra årstid til årstid. For å dekke sånne kortvarige endringer har vi andre ord: årstider og vær. En annen ting er at koblingen CO2 <-> klima er på ingen måte bevist. Det står ikke noe bedre til med koblingen CO2 <-> dagsvær.

 

De klimaendringene det er snakk om er i størrelseorden 1°C, mens vær kan variere med 70°C på ett og samme sted. Årsaken til rekordtemperaturer en dag er ikke nødvendigvis den samme som årsaken til forandringer i gjennomsnittet som skjer over titusenvis av dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...