Gå til innhold

Varmebølge plutselig gladsak?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har da vært global oppvarming før, vi har jo hatt istider/ ikke istider/istider/ikkeistider. Og hver eneste gang har det skjedd en global oppvarming.

Det med at breene smelter, vel det er ikke noe faretegn. Har vært perioder hvor det ikke fantes i det heletatt.

Lenke til kommentar
Hvordan kan vi vite kjennetegnene på noe som aldri har vært før?

9305373[/snapback]

Hvordan kan man forutse været dagen, faktisk uken, før? Hvordan kan man vite sannsynligheten for at meteorer treffer jorden innen et visst tidsrom, når disse meteorene aldri har truffet jorden før...? Jeg tror du forstår.

Lenke til kommentar

9305373[/snapback]

Hvordan kan man forutse været dagen, faktisk uken, før? Hvordan kan man vite sannsynligheten for at meteorer treffer jorden innen et visst tidsrom, når disse meteorene aldri har truffet jorden før...? Jeg tror du forstår.

9317868[/snapback]

Hehe, vel om disse spådommene har samme nøyaktighet som en vanlig værmelding da er de jammen ikke mye verdt. :lol:

Lenke til kommentar
Hvorfor vil det bli mer skiftende vær? Det her maker ingen sense. Da vil det isåfall bli dårligere vær og kaldere om det regner hele tida.

9325938[/snapback]

Nei. Varme slipper inn på Jorda, men ikke ut. Varmere global luft fører til mer fordamping av vann, noe som vil føre til mer nedbør, og uventede skurer. I tillegg vil polene begynne å smelte, og du vet hva som skjer når det kommer for mye ferskvann i saltvann.

Jeg skjønner ikke en gang at folk fortsatt tviler på dette, etter at noen av verdens mest anerkjente forskere mener at om vi ikke gjør noe snart er vi ferdige.

Men jeg tror vi lever våre siste femti år her på Jorda. Om vi ikke begynner å gjør drastiske forandringer innen 2020 er vi ferdig. Jeg tror vi aldri vi klarer det, men faen som jeg skal kjempe for at vi skal.

Lenke til kommentar

9305373[/snapback]

Du tuller nå ikke sant? Er det ikke ganske opplagt, da? Varmere vær = Mer fordampende vann = Mer regn og skiftende vær.

9325630[/snapback]

Du tuller nå ikke sant? Er det ikke ganske opplagt, da? Varmere vær = Mer fordampende vann = Mer skyer = Mindre solinnstråling og mer refleksjon av solstråler ut i rommet = Kjøligere på jorda.

Kanskje det ikke er så opplagt likevel? ;)

Lenke til kommentar
Og når da regnet faller ned blir varmere igjen, og oi, ustabilt vær anyone?
Om det er sol og varmt en lang periode så hopper noen til og sier det kommer av mennesksskapt global oppvarming.

Om det er regn lang periode så hopper noen til og sier det kommer av mennesksskapt global oppvarming.

Om været et ustabilt så hopper jommen også noen til og sier det kommer av mennesksskapt global oppvarming.

Uansett hvilket vær vi har om sommeren så er det altså bevis for menneskeskapt global oppvarming?

Det som kjennetegner en god vitenskapelige teori er at den er falsifierbar. Man må altså kunne komme med prediskjoner som om de ikke blir oppfylt viser at teorien er gal. Å finne noe slikt for teorien om at menneskeskapt CO2 har ført til global oppvarming er lett: "Teorien er falsifiert om man over flere tiår ser at CO2-vinået i atmosfæren endres i motsatt retning av den globale gjennomsnittstemperaturen."

Det er jo nettopp dette man har observert fra 1940 til 1970 så enhver som følger vitenskapelige prinsipper burde for lengst ha forkastet denne teorien.

Lenke til kommentar
Nei. Varme slipper inn på Jorda, men ikke ut. Varmere global luft fører til mer fordamping av vann, noe som vil føre til mer nedbør, og uventede skurer. I tillegg vil polene begynne å smelte, og du vet hva som skjer når det kommer for mye ferskvann i saltvann.

Det er så å si umulig å vanne ut havene så mye at de vil fordampe slik at det vil regne mer. Hvis varmere vær førte til mer regn så lurer jeg isåfall på hvorfor det regner så lite i syden?

Jeg skjønner ikke en gang at folk fortsatt tviler på dette, etter at noen av verdens mest anerkjente forskere mener at om vi ikke gjør noe snart er vi ferdige.

Jeg hater når noen prøver å bruke dette som et argument.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...