Gå til innhold

Varmebølge plutselig gladsak?!

Anbefalte innlegg

Dette er et resultat av CO2 oppbygging i atmosfæren og ingen hurra-sak. Nå må folk skjerpe seg. 31,3 grader i Oslo 8. juni er ekstremt. Hva skal skje i juli og august? 35 grader? Dette ødelegger alt av naturlig balanse og er en tragedie. Havet koker....ja...og fisk og en mengde arter vil dø. Sukkertaren synger alt på siste verset. Jeg badet på nordvestlandet i går og merket knapt noen avkjøling!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du postet i dagbladet forum? Fant akkurat samme innlegg der. Uansett, vi kan ikke sitte på gjerdet og sutre, la oss nå nyte været, selv om det skulle være et resultat av CO2 utslipp (noe det ikke nødvendigvis er, ikke ta alt media presenterer som god fisk!). Vi får helle nyte været så lenge det varer!

Lenke til kommentar

Mhm. At vi hadde mer snø enn på mange mange mange år vinteren for 1 år siden har trådstarter kanskje glemt?

Været VARIERER. Kanskje det stiger gradvis, MEN, at vi har rekordsommer så tidlig betyr ikke at vi må rope ut om global oppvarming. Ikke når vi hadde rekordvinter for halvannet år siden.

Lenke til kommentar
Har du postet i dagbladet forum? Fant akkurat samme innlegg der. Uansett, vi kan ikke sitte på gjerdet og sutre, la oss nå nyte været, selv om det skulle være et resultat av CO2 utslipp (noe det ikke nødvendigvis er, ikke ta alt media presenterer som god fisk!). Vi får helle nyte været så lenge det varer!

8819279[/snapback]

Er ganske enig der, vet vi nødnendig vis att miljø svingningene er menneske skapte?

Klimaet har skiftet før, både med lange ok korte mellom rom..

Lenke til kommentar

At dette er et resultat av global oppvarming kan hende, men det er jo ikke sikkert i det hele tatt. Som en annen her nevnte så var det en veldig kald vinter for et år siden. Det er bare gjennomsnittstemperaturen per år som er verdt å ta stilling til.

Lenke til kommentar
Mhm. At vi hadde mer snø enn på mange mange mange år vinteren for 1 år siden har trådstarter kanskje glemt?

Været VARIERER. Kanskje det stiger gradvis, MEN, at vi har rekordsommer så tidlig betyr ikke at vi må rope ut om global oppvarming. Ikke når vi hadde rekordvinter for halvannet år siden.

8819292[/snapback]

Vel en må se helheten, nå har det vært snefall i spania og andre sydlige steder uten at dette betyr istid eller normale forhold.

Det er en kjensgjærning at temp stiger og at vi er medvirkende til dette,da blir det for lettvint å avfeie det med en dårlig vinter .

her jeg bor var det på 70 og 80 tallet vanlig med over 1 m snø om vinteren,ja selv 2 m var ingen overraskelse. de siste 10 årene har vi hatt mere slaps og regn enn nedbør i form av sne :hmm:

Lenke til kommentar

8819292[/snapback]

For at det skal bli snø er det jo viktigst med nedbør, ikke veldig lave temperaturer. Derfor kan det skje slike unntak.

Det var ikke særlig kaldt forrige vinter.

Lenke til kommentar

Greit og tenke slikt også. Men på en annen måte vi lever ikke om 100år vi. Greit vi kan jo tenke på barna våre som kommer med tiden, men altså når busser/biler og transport biler slipper ut så mye CO2, må jo anntall biler/busser/transport reduseres.

Ellers så må myndighetene sette krav til nyere og mer miljøvennlig biler- for å forminske utslippene til det minimale.

Lenke til kommentar
Greit og tenke slikt også. Men på en annen måte vi lever ikke om 100år vi. Greit vi kan jo tenke på barna våre som kommer med tiden, men altså når busser/biler og transport biler slipper ut så mye CO2, må jo anntall biler/busser/transport reduseres.

Ellers så må myndighetene sette krav til nyere og mer miljøvennlig biler- for å forminske utslippene til det minimale.

8819560[/snapback]

Eller for å si det på en annen måte: bilene\bussene som produseres i dag, må være mindre miljøfiendtlige.

Lenke til kommentar

Selv om dette skulle være resultat av det som kan bli den største humanitære katastrofen noensinne, kan vi ikke få nyte de positive sidene av det likevel? Sitter trådstarter inne og skammer seg når det er pent ute? Ta det helt med ro, drittværet er tilbake til uka. :)

Lenke til kommentar
Selv om dette skulle være resultat av det som kan bli den største humanitære katastrofen noensinne, kan vi ikke få nyte de positive sidene av det likevel? Sitter trådstarter inne og skammer seg når det er pent ute? Ta det helt med ro, drittværet er tilbake til uka.  :)

8819730[/snapback]

:p

Lenke til kommentar

Er ikke alle lei dette med global oppvarmingspanikk?

Her bruker nordmenn millioner årlig på reise ned til varmere strøk for å få et par glimt av solen mens missunelige venner sitter igjen i Norge og venter forventningsfult på første sol i Norge, og kanskje ett postkort. Hele høsten, vinteren og våren går med på å diskutere tiltak for å redusere utslipp, klimakvoter, ferieturer og lignende farlige ting. Og det første som skjer når solen endelig titter frem(før det egentlig var planlagt, og sikkert noe tidligere en året før) er at alle skriker "GLOBAL OPPVARMING" og begynner å snakke om dommedagsprofetier. Herregud...

De av dere her som påstår at sommeren er et resultat av global oppvarmin og CO2 utslipp regner eg med har både utdannelse og erfaringer i fra emnet. Her eg bor hadde vi en kort, men ekstra kald vinter i år, samt mye stabilt drittvær utenom. Og året før hadde vi en lang og kald vinter. Minner ikke mye om global oppvarming spør du meg.

Klimaet har vært skiftende i alle herrens tider og de 60-80 årene vi lever så skal vi bruke de som en referanse for "helsen" til planeten? Eg er for øvrig enig i at vi forurenser for mye, og at mye kan gjøres for å redusere utslipp og ødeleggelse av natur, men dette styret med global oppvarming har blitt litt mye, og litt mye oppblåst. Det er et reelt problem, men så snart vi har fint vær trenger vi ikke å bruke den som syndebukk...

Lenke til kommentar

HYYL! OMG LOL! Global oppvarming og sånt.

Sist sommer var det også helt forjævlig varmt. Sommeren før var like så. Hold deg inne der hvor det er kjølig. De som frivillig lar seg steke i parken må da ha et dysfunksjonelt stoffskifte! :p

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Jeg er så drittlei alle som sluker globaloppvarmingspropagandaen fra nyhetene rått. Været varierer. Jorden har gått gjennom istid, varme peioder og "den lille istiden" mellom vikingtiden og i dag. Det er ikke slik at temperaturen har vært konstant de siste hundre millioner av årene.

Det at dette er en høyeste temperaturen på hundre (?) år, betyr ikke at jorden går under. Hundre år er et piss i havet når vi tenker på hvor gammel jorden er.

Jeg har sluttet å bry meg om all skremselspropagandaen nyhetene forer oss med; ny istid, solen skal eksplodere om fire milliarder år ... ja dere skjønner hva jeg mener.

Jeg sier ikke at vi bare skal forurense og gi faen, men vi kan ikke gi slipp på alle våre egne behov og leve i steinalderen for å ikke ødelegge jorden. Store deler av disse skumle drivhusgassene kommer fra naturen selv, som vi ikke kan kontrollere uten videre.

Glad jeg flytter utenlands for å studere, så slipper jeg i hvert fall litt av klimahysteriet og -politikken til Norge.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Herregud folkens, ro ned 55 hakk med dette miljøhysteriet. Når det står i overskriften på VG: "Varmeste junidag siden 1897", skal det faen meg mye til for å skylde på co2 utslipp..

t.e.n.k  f.ø.r  d.e.r.e  s.k.r.i.v.e.r

8819705[/snapback]

Javel,og hvorfor tror du ikke at forurensning er en del av dette ??

temp stiger jo for hvert år og det er vel det som er poenget her ikke at vi har en varmerekord , så tenking kan vel noen og enhver gjøre hær :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...