ZeroCool Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Lurer på om det er noen som vet hvordan jeg kan ta opp filmer mm. på en videospiller når jeg har parabol? Har slitt lenge med dette, har en Force mottaker og et Canal Digital kort. Vet at jeg kan ta opp på harddisken som er i mottakeren, men det vil jeg ikke, for jeg VIL ta opp på en VHS kasett!! HJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP!!!!! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Du tar antenneledningen og plugger i vhs spilleren og plugger en fra vhs til tv..., hvis du har scart så kobler du den i vhs og scart til tv... Har ikke peiling på parabol men dette går, for å velge hvilket signal vhs spiller skal se så må du switche til e1/e2 på vhsspillerenavhengig av hvilken inngang på vhsspilleren du brukte. oppsumering dekoder/tuner->vhs->tv Lenke til kommentar
Bricks Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Prøv å spørr her http://www.saxtv.dk/forumDk/ Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Du kobler ledningen fra parabol-antennen til (satelitt)tuneren, kobler så "ut-scart" (den som vanligvis går fra tuneren til tv'en) til video spillerens ene scart ingang. Deretter kobler du en scart-plug fra video-spilleren til tv'en. Vær obs på at tuneren må stå på den kanalen du tar opp fra, du kan f.eks ikke ta opp på 1 kanal mens du ser en annen. Mulig du kan gjøre de om du har en av de nyeste force-tunerene om jeg ikke husker helt feil....... Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Scart er best, da slipper du ingen manuell signal-instilling på vcr'en din. scart utgangen til tv er merket med TV eller liknende -> TV-ut -> scart-kabel -> TV (Scart inn på TV) Parabol -> VCR-inn/ut -> scart kabel -> VCR (ext 1/2) scart utgangen som går til VCR er toveis og kan både motta og sende signaler. Med dette oppsettet kan du både ta opp fra parabol og se opptaket uten at VCR er koblet til TV, kun til tuneren Vil du ha signal fra antenne i tilegg vil jeg anbefale deg å ha coax kabelen til antenna i VCR og en coax "skjøtekabel" fra VCR til TV Tror ikke at det er mulighet for at du kan bruke SCART som mellomledd for VCR <-> TV koblingen din Håper dette hjalp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå