petskow Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Fler og fler butikker begynner med avbetaling. Noen som kan si meg navn på websider dere kommer på som driver med avbetaling, og hvor evnt mange mnd du kan ha det??!! Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Psdata har visst også begynt med det, er ikke sikker på hvor lang tid, men hvertfall 36 måneder. Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) komplett.no 36 måneder Endret 9. juni 2007 av akakulings Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Hvorfor i alle dager vil du kjøpe datautstyr på avbetaling? Utstyret blir bare dyrere, og du må betale for det lengre enn det er brukbart (f.eks. PC med 60 mnd avbetaling blir kanskje umoderne etter 2-3 år, så sitter du der med avbetalinger på en PC du kanskje ville ha byttet. For øvrig tilbyr Datakjeden avbetaling. Antall avdrag avhenger av varens pris. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Pass dere for denne Halo 2 koster 399kr, men hva om vi tar den på avbetaling?: Finansieringspris: kr 14,-/md. (36 md.) I tillegg kommer kr 45 i termingebyr og kr 295 i etableringsgebyr. Kredittkjøpspris: kr 2.434. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Kjøp på avbetaling slik er noe av det dummeste man kan gjøre, det blir mangedobling av den vanlige utsalgsprisen pga gebyrer og renter. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
CWH Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Så lenge du vet hva du gjør.... Dersom du er gammel nok til å få deg et kredittkort vil jeg heller anbefale det. Men husk det er knallhøye renter. Alt annet enn å betale kontant er dyrt, så tenk deg om før du gjør det. Dersom du ikke har noen ide om hvordan og når du skal betale det ned, så er det nok ikke meningen du skal ha det Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Kjøp på avbetaling slik er noe av det dummeste man kan gjøre, det blir mangedobling av den vanlige utsalgsprisen pga gebyrer og renter. ~ Mortis360 8825346[/snapback] Mangedobling? Mye. Delbetaling som kjøres hos butikkene starter på 300,- pr måned for kjøp under 10 000,-har nominell rente 9.9%. Selv med gebyrer så fører dette til maksimalt 50% mer å betale. Dette er et nyere alternativ enn thorn-delbetaling og standard avbetaling med 20% nominell rente. Ikke tro på alt du har hørt før du selv har satt deg inn i fakta . Lenke til kommentar
petskow Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Kjøp på avbetaling slik er noe av det dummeste man kan gjøre, det blir mangedobling av den vanlige utsalgsprisen pga gebyrer og renter. ~ Mortis360 8825346[/snapback] Mangedobling? Mye. Delbetaling som kjøres hos butikkene starter på 300,- pr måned for kjøp under 10 000,-har nominell rente 9.9%. Selv med gebyrer så fører dette til maksimalt 50% mer å betale. Dette er et nyere alternativ enn thorn-delbetaling og standard avbetaling med 20% nominell rente. Ikke tro på alt du har hørt før du selv har satt deg inn i fakta . 8825837[/snapback] Jeg vil bare vite hvem som har dette jeg Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Kun nettbutikker eller vanlige butikker også? Expert, Siba, Elkjøp og Lefdal vet jeg har dette blant vanlige butikker iallefall. Lenke til kommentar
petskow Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Kjøp på avbetaling slik er noe av det dummeste man kan gjøre, det blir mangedobling av den vanlige utsalgsprisen pga gebyrer og renter. ~ Mortis360 8825346[/snapback] Mangedobling? Mye. Delbetaling som kjøres hos butikkene starter på 300,- pr måned for kjøp under 10 000,-har nominell rente 9.9%. Selv med gebyrer så fører dette til maksimalt 50% mer å betale. Dette er et nyere alternativ enn thorn-delbetaling og standard avbetaling med 20% nominell rente. Ikke tro på alt du har hørt før du selv har satt deg inn i fakta . 8825837[/snapback] Jeg vil bare vite hvem som har dette jeg 8832438[/snapback] utganspunkt pc utstyr Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg veit ge money bank har en sann her&nå handlekonto. Tror den er relativt gunstig. Dell bruker ihvertfall de. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Billigst er naturligvis å betale kontant. Men for de som ikke klarer det: Banklån er bestandig gunstigere enn avbetaling via butikk eller finansieringsselskap. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Ganske greit å ta avbetaling på Komplett.no. Alt jeg måtte gjøre var å stikke innom Narvesen og kjøpe meg et tippekort med kortleser. Du blir kredittvurdert elektronisk, men krav til inntekt o.l blir aldri sett på. Lenke til kommentar
petskow Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Ganske greit å ta avbetaling på Komplett.no. Alt jeg måtte gjøre var å stikke innom Narvesen og kjøpe meg et tippekort med kortleser. Du blir kredittvurdert elektronisk, men krav til inntekt o.l blir aldri sett på. 8843609[/snapback] jeg skal nappe deg litt der, men de ser noe på det, vet ikke hva, men veldig lite vits å kjøpe hvis man ikke har råd da Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Man kjøper på avbetaling når man har råd, men ikke til hele summen på en gang. F.eks så er det mange som ikke har råd til å betale 10.000 for en maskin kontant. Og om man trenger en maskin, så har man to valg: 1: Kjøpe en ny maskin for 10.000 som man tar på avbetaling. 2: Kjøper en drittmaskin for 2.000 som ryker etter 4 mnd. Lenke til kommentar
spett Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Om man leser lovene for avbetaling(finansiering) så står det klart at man kan når som helt betale inn ett større beløp enn avtalt og/eller løse inn hele lånet og derfor kan man helt selv bestmme hvor lang løpetid man vil ha. Og dermed også redusere gebyrene betraktlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå